«فصل جوانی» از عشق به هوندا تا دل جبهه‌ها را روایت می‌کند

قاسم علی فراست در رمان «فصل جوانی» داستانی از یک نوجوان را روایت می‌کند که همه دنیایش موتور است این دوست داشتن پای او را به جبهه باز می‌کند.
کد خبر: ۷۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ - 23February 2016

«فصل جوانی» از عشق به هوندا تا دل جبهه‌ها را روایت می‌کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رمان نویسنده پیش کسوت کشورمان که آثاری چون آوازهای ممنوع، نیاز، افطار، روزهای برفی، نخلهای بیسر و زیارت را کارنامه هنری خود دارد، در ادامه فعالیتهایش رمانی به نام «فصل جوانی» را به رشته تحریر در آورده که توسط انتشارت عصر داستان منتشر شده است.

«فراست» در «فصل جوانی» نثری ساد و روان دارد و  فضای جوانی را به خوبی برای مخاطبان بیان کرده است. از ویژگی کتاب می توان به این نکته اشاره کرد که زاویه دید اولشخص و روایتهای آن در هر فصل، متناسب با شخصیتهای داستان تغییر میکنند.

«فصل جوانی» روایت جذابی است از علاقه یک نوجوان به موتورسواری که او را به جبهه میکشاند. وی با دکتر مصطفی چمران آشنا میشود و وقایع غیرمنتظرهای در دل داستان رقم میخورد .کتاب از سه بخش «رسیدن امیر به موتور»، «مساله اسارت و آزادی امیر» و «زخمی شدن و دسترسی نداشتن به دارو» تشکیل شده است.

قسمتی از متن کتاب

«فکر کشته شدن دکتر از ذهنم بیرون نمی رود. نمی دانم خبر را به قبلی ها هم داده اند یا نه ؟ شاید این روزنامه امروز صبح بود و دیشب که آقا فریدون و پلنگ پوش و ارتشی ها را بازجویی میکردند و هنوز خبر به دستشان نرسیده بوده. باید این خبر را به آقا فریدون بدهم. حتما تا دیشب خبر پخش نشده بوده و به آنها نگفته اند.

اما او با شنیدن این خبر غصه می خورد. او هم مثل دایی دکتر را خیلی دوست دارد. کاش می شد خبردار نمیشد اما بالاخره که می فهمد. بادی که باز جو به غبغب اندخت و خبر را داد. نشان این است که همین امروز همه را احضار میکند و قدرتشان را به همه نشان می دهد.

پی ملاحظه ای که من برای نگفتن خبر دارم یک راست باید خبر را بدهم و بپرسم واقعاً این ها این قدرت را دارند که دکتر را بگیرند و بکشند؟»

«فصل جوانی» به قلم قاسمعلی فراست در 240صفحه و 2100 نسخه توسط انتشارات عصر داستان وابسته به بنیاد داستاتی ایرانیان منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار