مجتهدزاده تاکید کرد؛

لزوم انجام مراودات فرهنگی بین‌الملل در حوزه زنان و مقاومت

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با سازمان زنان، و همچنین اهمیت تعاملات بین المللی و ایجاد ارتباط میان زنان مسلمان جهان اشاره کرد و نقش اثرگذار موسسه آموزش عالی بنت الهدی را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۷۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ - 24February 2016

لزوم انجام مراودات فرهنگی بین‌الملل در حوزه زنان و مقاومت

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست مشترک سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس با جامعة المصطفی العالمیه با موضوع تعاملات فرهنگی بین المللی در حوزه زنان و مقاومت با حضور فاطمه مباشری همسر سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، حجه الاسلام والمسلمین دکتر حکیم الهی معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی العالمیه و دکتر نجفیان مدیر روابط عمومی این معاونت، فاطمه قربان معاون برنامهریزی مالی و اداری و مریم ارشدی معاون روابط عمومی و بین الملل سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس قم و زهره دیبایی مدیر خواهران این بنیاد، روز گذشته برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مریم مجتهدزاده به تبیین ماموریتهای سازمان زنان و دفاع مقدس پرداخت و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بویژه در حوزه زنان را به عنوان نقشه راه در تعیین سیاستها، فعالیتها و برنامههای سازمان اعلام کرد.

وی همچنین به فعالیتهای انجام شده در راستای تعمیق باورهای دینی و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: تدوین کتاب، تهیه مستند، برگزاری کارگاههای آموزشی و تعیین راهبردها در این زمینه از اولویتهای سازمان بوده و ترویج مولفههای دوران دفاع مقدس و جریان سازی در جهت تحقق آرمانهای ممتاز این دوران در دستور کار قرار دارد.

مجتهدزاده به حمایت معنوی از همایشها، دورههای آموزشی و کارگاههای تخصصی با موضوع زن و دفاع مقدس در کشور اشاره کرد و گفت: سومین جشنواره اسوههای مقاومت در ایام ولادت حضرت زهرای اطهر (س) به منظور معرفی زنان حماسهآفرین که با محوریت همسران شهدا در فروردین 1395 برگزار میشود که حضور و سخنرانی محققان، پژوهشگران و صاحبنظران دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه در زمینه بیداری اسلامی، مقاومت و مجاهدات، نقطه آغازین تعاملات دوجانبه را رقم می زند.

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس  در پایان سخنان خود، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه الگوی سوم از سوی زنان ولایتمدار ایران اسلامی اظهار امیدواری کرد برنامههای مشترک سازمان زنان و دفاع مقدس با جامعه المصطفی بتواند در تحقق فرایند تمدن نوین اسلامی موثر باشد.

دکتر حکیم الهی به قدرت گفتمانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ممتازترین شیوه ارتباطی اشاره کرد و گفت: نگرش تبلیغی و ترویجی اسلام توانسته است بسیاری از نخبگان و فرهیختگان کشورهای مختلف را جذب نموده بطوری که برخی دانشجویان این دانشگاه از تحصیلات آکادمیک برخوردارند.

وی بهرهمندی از ظرفیت انجمنها و سازمانهای مردمی کشورهای اسلامی و همچنین شبکه سازی در این زمینه را توصیه کرد و افزود : این دانشگاه با برگزاری دورههای کوتاه مدت، بلندمدت و فرصتهای مطالعاتی سالانه تاکنون 41هزار فارغ التحصیل در رکوردهای خود ثبت نموده است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی العالمیه به نمایندگیها و زیرمجموعههای خود در قم و سایر استانها اشاره کرد و بهره مندی از ظرفیت مراکز خواهران را در توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت ارزشمند دانست.

وی اضافه کرد: علاوه بر خواهران طلبه که در سیکل آموزشی دانشگاه قرار دارند، همسران و فرزندان طلاب مرد، که  بیش از 20 هزار نفر برآورد می شوند؛ نیز می توانند در حیطه مخاطبان سازمان زنان و دفاع مقدس باشند.

دکتر حکیم الهی بر تهیه و تامین محتوای غنی در زمینه مفاهیم انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد و گفتمان انقلاب  اسلامی را برای طلاب خارجی، بسیار پرجاذبه دانست.

وی گفت: یکی از تاثیرگذارترین و جالبترین مکانها برای طلبهها طبق نظرسنجیها اردوهای راهیان نور است.

در ادامه این سفر یک روزه به استان قم، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان و دفاع مقدس از موسسه آموزش عالی بنت الهدی وابسته به جامعة المصطفی العالمیه نیز بازدید کرد و طی نشستی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی صفورایی، تعاملات فی مابین با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست حجت الاسلام دکتر محمد مهدی صفورایی فعالیتهای فرهنگی مرتبط با حوزه ایثار را برشمرد و گفت: اردوی راهیاننور و اعزام طلاب خارجی موسسه آموزش عالی بنت الهدی شاخه خواهران جامعهالمصطفی العالمیة به مناطق عملیاتی جنوب کشور در توسعه فرهنگ مقاومت در عرصه بینالملل، بسیار اثربخش بوده است.

وی یکی از دستاوردهای این اردوهای راهیان نور را تلاش پیگیر دانشجویان برای میزبانی شهید گمنام در موسسه خواند و افزود: موسسه آموزش عالی بنت الهدی وابسته به جامعة المصطفی العالمیه، چهارمین حوزه علمیه در کشور و اولین موسسه آموزش عالی خواهران در شهر مقدس قم است که میزبان پیکر مقدس شهید گمنام است.

مدیر مدرسه عالی بنت الهدی با توجه به اهمیت نقش تربیتی زنان در توسعه معارف دینی در جهان امیدواری کرد ایجاد تعاملات فی مابین بتواند تحول شگرفی در ترویج فرهنگ مقاومت ایجاد نماید.

وی همچنین سلسله نشستهای صمیمانه و گفتگو با طلاب خواهر مدرسه عالی بنت الهدی در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس را پیشنهاد کرد.

مجتهدزاده به هماهنگی و همکاری دستگاهها و سازمانهای مردم نهاد با سازمان زنان، و همچنین اهمیت تعاملات بین المللی و ایجاد ارتباط میان زنان مسلمان جهان اشاره کرد و نقش اثرگذار موسسه آموزش عالی بنت الهدی را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این بازدید حاضران به همراه  خانم دکتر صدیق و جمعی از خواهران مسئول دانشگاه در کنار مزار شهید گمنام این موسسه حضور یافتند و به مقام شامخ شهید گمنام مدفون در این موسسه ادای احترام کرده و  با او تجدید میثاق نمودند.

در این سفر یک روزه علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و علمای مدفون در این مضجع شریف، بازدید و زیارت ضریحشش گوشه امامین عسکریین و قبور نرجس خاتون(س) مادر امام زمان(عج) و حکیمه خاتون(س) عمه ایشان نیز انجام شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار