رئیس دیوان عدالت اداری:

دشمن با اقدامات تفرقه افکنانه به دنبال شکاف در میان ملت است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: انتظار از جناح های سیاسی بویژه آنهایی که مورد طمع دشمن هستند، این است که با اعلام برائت از استعمارگران، انزجار خود را از اقدامات تفرقه افکنانه آنان ابراز کنند تا ملت بدانند که هیچ جناح سیاسی به هیچ قیمتی حاضر نیست، برای دشمن راهگشا باشد.
کد خبر: ۷۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ - 24February 2016

دشمن با اقدامات تفرقه افکنانه به دنبال شکاف در میان ملت است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دختر رسول گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) به انتخابات هفتم اسفندماه جاری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف دشمن، ایجاد اختلاف است. همانگونه که در فتنه سال 1388 شاهد بودیم، دشمن با ایجاد اختلاف، آسیب های زیانباری را بر کشور تحمیل نمود، امروز و در آستانه انتخابات نیز استعمار با سبک و روش دیگری به میدان آمده است.

وی افزود: اینکه استعمارگر پیر انگلیس با تبلیغاتی گسترده در رسانه هایش به ظاهر از گروه و جمعیتی حمایت می کند و به جمعیت دیگری بد و بیراه می گوید، نشان از رویکرد اختلاف افکنانه و دشمنی آنان است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این اینکه بدیهی است، ملتی که اینهمه جان، خون و جوان داده است،  هرگز اجازه نخواهد داد، انگلیس و آمریکا بار دیگر قدم بر این کشور مقدس بگذارند، خاطرنشان کرد: لازم است که جناح های سیاسی، مرزبندی روشن تری با دشمنان انجام دهند و بر انزجار خود از استعمارگران تاکید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: بی شک در باطن و ذات همه جناح های سیاسی کشور استکبارستیزی و مبارزه با استعمار وجود دارد و هوشیاری آنان می تواند، هدف دشمن را از ایجاد اختلاف و شکاف در میان مردم  نقش برآب کند.

وی با اشاره به اهمیتی که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت کشور دارد گفت: اهمیت این انتخابات بر کسی پوشیده نیست، با اینهمه به خاطر برخی ضعف ها و اشکلاتی که در عمل و گفتارمان است می بینیم، به جای اینکه فضای دوستانه و محبت آمیزی را در آستانه انتخابات ایجاد و بر حضور مردم در عرصه ای با رقابت های سالم تاکید کنیم، برخی مسایل اخلاقی و اسلامی رعایت نمی شود و در امر انتخابات از ابزارهایی استفاده می کنند که در جامعه غیردینی کاربرد دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری، برخی تبلیغات گسترده و هزینه کردن های فراوان را مصداقی از بهره گیری از ابزارهای جوامع غیردینی در امر تبلیغات انتخاباتی دانست و اظهار داشت: معلوم نیست اینها این هزینه های میلیاردی را از کجا می آورند و با چه انگیزه و هدفی تا این آستانه خرج تبلیغات می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: انتخابات ما باید انتخاباتی باشد که چهره و مظاهر آن گویای معارف دینی و تقویت اخلاق اسلامی باشد و مسئولان اجرایی نیز باید زمینه چنین انتخاباتی را برای انتخاب اصلح فراهم کنند تا مردم بتوانند در فضای سالم انتخاباتی قرار گیرند.

وی در ادامه یکی از دستاوردهای ارزشمند و بی بدیل انقلاب اسلامی را استقلال کشور و پاره کردن زنجیرها و ریسمان های تنیده از سوی استعمار در پای ملت دانست و اظهار داشت: استعمار بیش از سی و هفت سال است که همچنان به دنبال آن است که این ملت را به بند بکشد و بحمدالله نه رهبری و نه ملت شریف این اجازه را به آنان نخواهند داد.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار امیدواری کرد: ملت با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح بتوانند، جمعه ای خوب برای کشور و نظام فراهم آورند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخشی از سخنانش به دغدغه های حضرت زهرا(س) برای اسلام و امت اسلامی اشاره کرد و گفت: ام سلمه می گوید که از حضرت زهرا(س) پرسیدم، ای دختر رسول الله(ص) شب را چگونه صبح کردی؟ حضرت فرمودند: من شب را به صبح رساندم در حالیکه غم و غصه و اندوه وجود مرا فرا گرفته بود. به دو جهت یکی از دست دادن پدر بزرگوارم رسول خدا(ص) و دیگری به سبب ظلمی که در حق جانشین و وصی او، امام زمانم علی ابن ابی طالب(ع) شده است. آنها حجاب خدا را پاره کردند.

وی گفت: تاکید بر ولایت امیرالمومنین(ع) و زمامداری امت اسلامی در نگاه حضرت زهرا(س) به روشنی بیان شده است. چندانکه از آن حضرت نقل است که در کنار قبر حمزه سیدالشهدا در باب اهمیت و نقش امامت و ولایت فرموده است، به خدا قسم اگر آنها در امر امامت و ولایت اختلاف نمی کردند و می گذاشتند تا حق به حق دار برسد، تا دامنه قیامت بین دو نفر درباره خدا اختلاف نمی شد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: این به آن معناست نقش امامت و ولایت آنگونه بود که می توانست جهان بشریت را به سمت و سویی هدایت کند که دو نفر درباره خدا اختلاف نظر نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: امروز هم نقش ولایت و امامت و زعامت و رهبری مبتنی بر آیات نورانی قرآن و احادیث نبوی این اثر را می تواند داشته باشد و بحمدالله جامعه ما جامعه ای است که با هوشیاری و بیداری هایی که حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به آن دادند از نعمت ولایت فقیه که همان ادامه ولایت ائمه معصومین(ع) است بهره مند است و با همه اشکالاتی که در ماست در عین حال با رهبری این نظام و کشور با سایر بلاد و کشورهای اسلامی و غیراسلامی در دنیا قابل قیاس نیست.

وی تاکید کرد: ما باید قدر این نعمت را بدانیم و در مسیر ولایت امیر المومنین و ائمه معصومین(ع) حرکتمان را ترسیم کنیم و بدانیم که سعادت دنیا و آخرت در همین است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار