آیت‌الله یزدی:

خبرگان رهبری مقدس‌ترین نهاد در نظام جمهوری اسلامی است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مجلس خبرگان در طول قدرت رهبری قرار دارد گفت: خبرگان مقدس ترین نهادی است که در نظام اسلامی فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 26February 2016

خبرگان رهبری مقدس‌ترین نهاد در نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله یزدی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز روز ماندگار و از ایام الله است اظهارداشت: امروز به این دلیل ایام الله است که مردم ایران آمدهاند تا نظام را یاری کنند و برای همه روشن است که حضور در انتخابات صحه گذاشتن بر نظام حاکم بر کشور است که نظامی الهی، اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به این دلیل امروز ایام الله است که به کمک دین خدا میآید افزود: مسئله همراهی انتخابات مجلس شورای اسلامی با خبرگان رهبری یکی از خدمات و کارهای مهمی است که در دوره قبل مقرر شد به صورت همزمان امسال برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه شاید کمتر کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران انتخابات داشته باشد تصریح کرد: این همزمانی برای صرفه جویی در نیروی انسانی و هزینههای مردم است.

آیت الله یزدی گفت: مردم آگاهند مجلس خبرگان در طول قدرت رهبری قرار دارد و مقدسترین نهادی است که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت میکند و و ظایف مشخصی دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت میکنند، توجه داشته باشند به کسانی رای بدهند که با وظایف مربوط به خبرگان آشنا هستند، حساسترین کار مجلس خبرگان در درجه اول تعیین رهبری و نظارت بر بقای اوصاف شرایط رهبری است.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان برای کارهای جاری مردم نیست گفت: به تعبیر ساده خبرگان برای آب و نان مردم نیست و برای فرهنگ اصیل حاکم بر کشور و نوع تفکری است که باید بر همه ارگانها حاکمیت داشته باشد.

یزدی با اشاره به اینکه فقیهی به عنوان رهبر در مجلس خبرگان انتخاب میشود که با اسلام آشنا باشد عنوان کرد: این فرد باید بتواند دستگاههای مختلف را بر مبنای اسلام حرکت دهد و شناخت آن فقیه بر عهده مجلس خبرگان است.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه مردم ایران باید تلاش کنند در مجلس خبرگان کسانی را انتخاب کنند که در انتخاب رهبر توانایی و صلاحیت داشته باشند گفت: توانایی نظارت بر اوصاف بقای رهبری مثل عدالت، دشمنشناسی و تدبیر امور باید در این انتخاب شوندگان وجود داشته باشد.

وی در رابطه با مجلس شورای اسلامی هم گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم را داشته باشند، به فکر منافع شخصی و صرفا حوزه انتخابیه خود نباشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار