انعکاس حضور پرشور انتخاباتی ملت ایران در رسانه‌های عربی

حضور گسترده مردم ایران در انتخابات دیروز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد توجه ویژه رسانه های منطقه ای و بین المللی واقع شد.
کد خبر: ۷۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ - 27February 2016

انعکاس حضور پرشور انتخاباتی ملت ایران در رسانه‌های عربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، حضور پرشور و کم سابقه مردم انقلابی ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که دیروز برگزار شد، گرچه با توجه ویژه رسانههای آزاد و مستقل منطقهای همراه بود، اما رسانههای جهتدار و وابسته به تریبونهای تبلیغاتی غربی صهیونیستی و رژیمهای مرتجع عربی سعی در کمرنگ نشان دادن آن داشتند.

روزنامه السفیر لبنان با اشاره به تمدید پنج مرتبهای زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران ، حضور مردم در این انتخابات را گسترده و حضور جوانان را قابل توجه خواند و تأکید کرد که جوانان با توجه به دعوت مقامات ایران با شور و اشتیاق خاصی در این انتخابات شرکت کردند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در گزارشی با عنوان "مشارکت حماسهساز ؛ رمز استقلال ایران " نوشت: صندوقهای رأی در انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری در نیمههای شب تعطیل شد. تا پاسی از شب بیشتر استانهای ایران همچنان شاهد ادامه برگزاری یکی از مهمترین انتخابات این کشور و حیاتیترین انتخابات در تاریخ معاصر ایران بودند.

در استانهای بزرگ انتخابات تا ساعت 12 نیمه شب ادامه پیدا کرد تا مردمی که هنوز موفق به رأی گیری نشده و در شعب اخذ رای حضور داشتند، بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند. تمامی ناظران بر فشردگی استقبال مردم از انتخابات تأکید داشتند.

الاخبار افزود: در روز طولانی انتخاباتی ایران، مقامات و مسئولان ایرانی بر اهمیت شرکت در انتخابات تأکید داشتند. یکی از این افراد حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که تأکید کرد انتخابات کنونی اهمیت زیادی دارد. ایشان در حسینیه امام خمینی در تهران پس از انداختن رأی خود به صندوق ابراز داشتند: تمام کسانی که ایران و جمهوری اسلامی را دوست دارند و به عظمت و عزت و بزرگی آن اهمیت میدهند، باید در این انتخابات شرکت کنند تا یاس و ناامیدی را در میان دشمنان ایجاد کنند.

آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان این انتخابات را به تیر سه شعبه ای تشدید کرد که سه "نه" محکم به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می گوید. وی پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: ملت غیور ایران از نمایندگان انتظار دارند تا مانند آنها زندگی کنند و به ولایت فقیه ملتزم باشند.

پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان عربی نیز به تمدید مکرر زمان برگزاری انتخابات دیروز اشاره کرده و نوشت که عملیات شمارش آراء پس از بسته شدن درهای مراکز انتخاباتی آغاز شده است. این پایگاه خبری به نقل از سیامک ره پیک سخنگوی کمیته مرکزی نظارت بر انتخابات نوشت که تا ساعت 9 شب بالغ بر 28 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند. مجموع کسانی که حق شرکت در این دوره از انتخابات را دارند، 54 میلیون نفر هستند.

روزنامه الاهرام مصر نیز شرکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورا به خبرگان رهبری را گسترده توصیف و تأکید کرد که تعداد رأیدهندگان در این دوره از انتخابات بیسابقه بوده است. این روزنامه نوشت که پیشبینیها نشان میدهد که نزدیک به 70% از مردم در این دوره از انتخابات شرکت کردهاند.

پایگاه خبری المنار حضور مردم ایران در انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری را بیسابقه خواند و تأکید کرد این انتخابات برای ترسیم سرنوشت این کشور به عنوان اولین انتخابات پس از امضای توافق هستهای کافی بود. صفوف طولانی رأیدهندگان نشان دهنده مشارکت چشمگیر مردم و جوانان ایرانی در این انتخابات بود که در برابر مراکز رأیگیری در تهران و شهرهای بزرگ در طول روز و شب گذشته منتظر انداختن رأی خود به صندوق بودند.

رسانههای خبری وابسته به رژیم آل  سعود بزرگترین سکوت کنندگان حماسه انتخاباتی دیروز مردم ایران بودند. عربستان سعودی که در تاریخ خود از انجام هر نوع انتخابات آزادی بی بهره بوده است، البته آنجا که مجبور به ذکر اخبار برگزاری انتخابات در ایران میشود، سعی میکند این انتخابات را کمرنگ و در میان انبوه خبرهای منطقه ای گنجانده و از تاثیرگذاری آن جلوگیری کند.

روزنامه عکاظ عربستان در همین رابطه بدون اشاره به حضور گسترده مردمی در انتخابات دیروز و تمدیدهای مکرر زمان انتخابات، برگزاری این دوره از انتخابات را نشان دهنده تقابل تاریخی بین دو گروه اصولگرا و اصلاحطلب خواند!

پایگاه شبکه خبری الجزیره نیز که این روزها به تریبون تروریستهای منطقهای تبدیل شده، گرچه نتوانست اخبار انتخابات دیروز ایران را سانسور کند، اما سعی کرد با پرداختن به مسائل حاشیهای، انجام این انتخابات و سلامت آن را زیر سؤال ببرد. این رسانه خبری با انتخاب گزینشی برخی اظهارات جنجالی تعدادی از مقامات کشور به نقل از یکی از این مسئولین نوشت که شکست اصلاحطلبان در این انتخابات خسارتی بزرگ برای کشور خواهد بود.

روزنامه البناء نیز نوشت انتخابات انجام شده در ایران در حالی صورت گرفت که ملت ایران پس از امضای توافق هستهای با قدرتهای بزرگ بیش از پیش به دنبال تعیین سرنوشت سیاسی خود از طریق مراکز رأیگیری بودند تا حضور تأثیرگذار خود در کشور را نشان دهند. این انتخابات همچنین همزمان با شرایط حساس منطقهای انجام شد.

این گزارش میافزاید نکته قابل توجه در این انتخابات این بود که با وجود حملات روانی و تبلیغاتی آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بر ضد ملت ایران، گزارشها و اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کشور نشان میدهد که مشارکت مردمی در این انتخابات بسیار بالا بوده است. این در حالی است که برخی رژیمهای واپسگرای عربی در منطقه هیچ نقشی برای ملت خود در روند سیاسی و اقتصادی کشور قائل نیستند، اما همچنان ایران را هدف جنگ روانی و تبلیغاتی خود قرار می دهند.

بنا بر این گزارش ایجاد همگرایی بین دموکراسی و فرهنگ ملتهای عربی و اسلامی باعث دشمنی همهجانبه محور غربی - صهیونیستی و رژیمهای واپس گرای عربی علیه جمهوری اسلامی ایران شده و این دشمنی هم زمان با هر انتخاباتی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزایش پیدا کرده است، البته این دشمنی همچنان در میان ملتهای منطقه راه پیدا نکرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار