«السومریه نیوز» گزارش داد؛

هلاکت 38 داعشی در عراق به دست الحشد الشعبی/ استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی در عراق

منابع خبری عراق از کشته شدن 37 تروریست داعشی در جریان درگیری‌های بامداد امروز در بخش «البشیر»، یک سرکرده در موصل و استفاده از سلاح شیمیایی علیه نیروهای پیشمرگه خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 27February 2016

هلاکت 38 داعشی در عراق به دست الحشد الشعبی/ استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی در عراق

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری «السومریه نیوز» عراق، «علی الحسینی» سخنگوی نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) محور شمال اعلام کرد که 37 تروریست داعشی در حملات این گروه تروریستی در بخش «البشیر» واقع در استان کرکوک کشته شدند.

علی الحسینی همچنین از زخمی شدن 5 نفر از نیروهای مردمی در این درگیریها خبر داد.

سخنگوی نیروهای بسیج مردمی محور شمال گفت: عناصر تروریستی داعش بامداد شنبه (امروز) حمله شدیدی را به بخش البشیر کرکوک آغاز کردند ولی نیروهای اطلاعاتی بسیج مردمی این حمله را دفع کردند.

الحسینی افزود: نیروهای توپخانه نیروهای بسیج مردمی در ناحیه «تازة» مواضع تروریستها را هدف قرار دادند و خودروهای بمبگذاری شده عناصر انتحاری داعش را نابود کردند.

بخش «البشیر» از توابع شهرستان «طوز خورماتو» بوده و بیشتر ساکنان آن ترکمن هستند. این بخش تحت سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد.

 همچنین منابع عراقی خبر دادند که یکی از فرماندهان داعش در شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق کشته شده است.

سومریهنیوز گزارش داد: گروهی از جوانان عراقی که نام «فرزندان عراق» را بر خود گذاشتهاند، گفتند که با سلاح مجهز به صداخفهکن، یک فرمانده داعش در شمال موصل را از پای در آوردهاند.

این گروه در بیانیهای گفت: این فرمانده داعش در موصل، در منطقه الرشیدیه کشته شد. او ملیتی عربی داشت... این اتفاق، سبب شده است که داعش فرماندهان درجه یک خود را بدون محافظ به جایی نفرستد.

شهر موصل از 10 ژوئن سال 2014 به تصرف داعش در آمده است و این شهر مقر اصلی و اصطلاحا پایتخت داعش در عراق به شمار میرود.

سومریه نیوز همچنین نوشت: شورای امنیتی کردستان عراق با انتشار بیانیهای اعلام کرد که تروریستهای داعش در شهر سنجار علیه نیروهای پیشمرگه و شهروندان بی دفاع از تسلیحات شیمیایی استفاده کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار