بانکی‌مون:

آتش‌بس در سوریه بهترین فرصت برای جلوگیری از خشونت است

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که برقراری آتش بس در سوریه بهترین فرصت برای جلوگیری از خشونت در این کشور است.
کد خبر: ۷۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ - 27February 2016

آتش‌بس در سوریه بهترین فرصت برای جلوگیری از خشونت است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، بانکی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: تصمیم شورای امنیت درباره توقف درگیری در سوریه بهترین فرصت برای جلوگیری از خشونت در این کشور است.

وی با صدور بیانیهای ضمن استقبال از اجرای آتش بس در سوریه اعلام کرد: اجرای کامل آتش بس در سوریه از جمله ارسال کمکهای انسانی و بدون مانع در مناطق مختلف سوریه بهترین فرصت برای جلوگیری از خشونت وحشیانه در این کشور است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با اجماع قطعنامه شماره 2268 موسوم به آتش بس در سوریه را تصویب کرد و به موجب آن از امروز 27 فوریه (8 اسفند) آتش بس موقت به مدت 2 هفته در سوریه اجرایی شده است.

این آتشبس گروههای داعش، جبههالنصره و سایر گروههای تروریستی را شامل نمیشود.

بر اساس این گزارش، ادلب و حومه آن، الرقه، دیرالزور و اطراف شهر الحسکه مشمول آتشبس نمیباشند و حملات علیه تروریستها متوقف نخواهد شد.

نیروهای ارتش سوریه و گروههای دفاع مردمی همچنین به عملیات خود در حومه شرقی حمص تا شهر باستانی تدمر هم که شاهد فعالیت گروه تروریستی داعش است، ادامه خواهند داد.

برخی مناطق حومه دمشق هم مشمول توافق آتش بس نخواهد شد از جمله وادی بردی و التل و برخی نقاط داخل غوطه شرقی و محلههای جنوبی دمشق که شاهد فعالیت تروریستهای داعشی و جبهه النصره است.

گفتنی است؛ «استفان دیمیستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه در نشست شورای امنیت اعلام کرد در صورت پابرجا ماندن آتشبس، مذاکرات بینالمللی سوریه از 7 مارس (17 اسفندماه) آغاز خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار