رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی و خبرگان در خراسان شمالی مشخص شدند/ مشارکت 71 درصدی مردم در این استان

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: با پایان یافتن کار شمارش آرا، راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی وخبرگان از این استان مشخص شدند.
کد خبر: ۷۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ - 27February 2016

راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی و خبرگان در خراسان شمالی مشخص شدند/ مشارکت 71 درصدی مردم در این استان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدرحیم نوروزیان رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی، پیش از ظهر شنبه در نشست خبری، آخرین وضعیت انتخابات خراسان شمالی را تشریح کرد و گفت:  ۷۱ درصد واجدین شرایط رای در این استان به پای صندوقهای رای رفتند که این میزان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات هفتم اسفندماه امسال با مشارکت ٧١درصدی مردم استان بدون هیچگونه مشکلی و در کمال صحت و آرامش برگزار شد.

نوروزیان در خصوص ترکیب سنی شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات استان گفت: دراین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ومجلس خبرگان رهبری، حضور گروه سنی ١٨تا ٢۶سال ۴۶ درصد و ۶٠٢ نفر نیز از شرکت کنندگان بالای ٩٠سال سن داشتند.

وی افزود: بیشترین حضور دراین انتخابات با ۵١ درصد به بانوان و ۴٨درصد به مردان اختصاص یافته است.

نوروزیان با اشاره به اسامی قطعی منتخبان مردم اسفراین و شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمار دقیق آرا پس از رفع اشکالات فنی و تطبیق آن با صورت جلسات، متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اسفراین و شیروان به ترتیب آقایان هادی قوامی وعبدالرضا عزیزی با کسب اکثریت آرا، به عنوان منتخبین مردم در دهمین مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

وی افزود: به دلیل رای آوری قطعی منتخبان، انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی دو مرحلهای نخواهد بود.

نوروزیان با اشاره به کسب بیشترین آرای نامزدهای مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای مختلف استان گفت: در شهرستان شیروان اکثریت آرا به ترتیب مربوط به آقایان عبدالرضا عزیزی، قربانعلی اسدی، علی جدی و محمد رضا روحانی است.

وی ادامه داد: در شهرستان اسفراین به ترتیب آقایان هادی قوامی، امان الله حسین پور، محمد رضا حاتمی، محمد جواد طیبی، محمد قاسمی فرد، سمانه جهانیان و رسول هادیان فرحائز اکثریت آرا شدند.

به گفته نوروزیان در شهرستان جاجرم آقایان رضا وحدانی، علی قربانی، علی اکبری، موسی الرضا ثروتی، قاسم جعفری، محمد پاکمهر، محمد وحیدی بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در شهرستان گرمه نیز به ترتیب آقایان موسی الرضا ثروتی، مهدی غلامی، قاسم جعفری، علی قربانی، علی اکبری، رضا وحدانی موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

رئیس ستاد انتخابات حائزین اکثریت آرا در شهرستان راز و جرگلان را به ترتیب آقایان علی اکبری، علی قربانی، قاسم جعفری و در مانه و سملقان آقایان علی قربانی، علی اکبری، محمد وحیدی، موسی الرضا ثروتی، میرعلم سیدی اعلام کرد.

نوروزیان افزود: در شهرستان فاروج نیز که حوزه مشترک خراسان شمالی و رضوی است آقایان هادی شوشتری و حجت الاسلام عباسعلی رستمی ثانی بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به مشارکت ٧١درصدی واجدین شرایط رای دادن در این استان نیز گفت: مردم اسفراین بیش از ٧١ درصد، راز و جرگلان٧٠درصد، جاجرم ٨٠ درصد، شیروان ۶٨ درصد، بجنورد۶۶ درصد، مانه و سملقان نیز ٧۶درصد و گرمه بیش از ٧۵ درصد در انتخابات هفتم اسفندماه امسال مشارکت داشتند.

وی در خصوص انتخابات خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: در استان خراسان شمالی به ترتیب آیت الله حبیب الله مهمان نواز، آیت الله علی محمدی خراسانی و آیت الله سید حمید حوالی شهریاری بیشترین آرای انتخابات را کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی خطاب به مردم تاکید کرد: در این پیروزی تمام افراد سهیم بودهاند و افرادی که کاندیداهای آنان پیروز انتخابات شدند، دربرگزاری جشن پیروزی، حرمت ایام فاطمیه و احترام به رقبای خود را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: اگر افرادی نیز نسبت به انتخابات معترض هستند از طریق مراجع قانونی موضوع را پیگیری کنند.

بر این اساس نامزدهای راه یافته به مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد آقایان علی اکبری و علی قربانی، در حوزه انتخابیه شیروان آقای عبدالرضا عزیزی، در حوزه انتخابیه اسفراین آقای هادی قوامی و در حوزه مشترک فاروج آقای هادی شوشتری خواهند بود.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۸ هزار نفر چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

میزان آرای قطعی تمامی نامزدهای شرکت کننده در رقابتهای انتخابات هفتم اسفند امروز از سوی ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار