امیری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:

اعلام نتیجه شمارش آرای خبرگان پس از نهایی شدن

سخنگوی وزارت کشور گفت: کار روند شمارش آرا در ۶۱ حوزه مجلس نهایی شده است.
کد خبر: ۷۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ - 27February 2016

اعلام نتیجه شمارش آرای خبرگان پس از نهایی شدن

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتوگوی زنده تلویزیونی در سخنانی درباره آخرین جزئیات روند شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرهای بزرگ همچنان ادامه دارد و در 61 حوزه اصلی کار شمارش نهایی شده است.

وی ادامه داد: در 13 حوزه انتخابات مجلس به مرحله دوم کشیده شده است که شهرهای دهلران، مریوان، شبستر، مرند، جلفا، سلماس، پارسآباد، خدابنده، سنقر، خرمآباد، ساوه، ملایر،رزن، از جمله این شهرهاست که در 48 حوزه منتخب مردم مشخص شدهاند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به آمار مشارکتکنندگان در انتخابات هفتم اسفند خاطرنشان کرد: آمار 33 میلیون براساس استعلام هویتی که از ثبت احوال صورت گرفته و به طور قطع این آمار افزایش خواهد یافت.

امیری تصریح کرد: در شهر تهران و برخی کلانشهرها شمارش صندوقها نهایی نشده است و در پایان شمارش آرا، آمار اعلام خواهد شد.

وی درباره علت عدم اعلام شمارش آرا، گفت: در کلانشهرها رفتار انتخاباتی  یا براساس محله و یا قومیت است که در شهرهای بزرگی مثل تهران نگاه سیاسی و تشخیصهای شخصی حاکم است و اگر بخواهیم آمار را لحظه به لحظه اعلام کنیم، ممکن است نوساناتی ایجاد و باعث بروز مشکلات شود، بنابراین صبر میکنیم و تا زمان نتیجه نهایی از اعلام آن خودداری میکنیم.

سخنگوی وزارت کشور در پایان گفت: شمارش آرای مجلس خبرگان آغاز شده و به دلیل تلفیق اعضای هیئتهای اجرایی و نظارت در هر دو انتخابات ممکن است روند شمارش آرا با کندی پیش رود و برای جلوگیری از التهاب در جامعه نتایج خبرگان را نیز پس از نهایی شدن اعلام میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها