به منظور تکریم خانواده معظم شدا صورت گرفت

دیدار مدیر کل حفظ آثار قم با خانواده خلبان شهید ابوالفضل مهدیار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با حضور در منزل شهید ابوالفضل مهدیار، یاد این خلبان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.
کد خبر: ۷۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ - 28February 2016

دیدار مدیر کل حفظ آثار قم با خانواده خلبان شهید ابوالفضل مهدیار

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ پاسدار احمد حسینی طی سخنانی در دیدار با خانواده معظم شهید مهدیار، با اشاره به سخنان گوهربار امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درباره مقام شهدا، ابراز کرد: شهدای عزیز، عرق دینی داشته و محصول تربیت صحیح اسلامی بودند که اینچنین در راه دفاع از ارزش های الهی، پایمردی کردند.

وی با اشاره به دوران زندگی و نبرد شجاعانه خلبان شهید مهدیار گفت: وی از جمله نخبگان شهیدی چون ستاری ها، بابایی ها، اکبری ها و ... بود که علیرغم تحصیل علوم خلبانی در غرب، هیچگاه مرعوب و یا خودباخته مراکز علمی بیگانه نشدند و با شهادت خود، الگویی ماندگار از جهاد علمی و ایثار و شهادت را برای نسل های بعدی آفریدند.

حسینی همچنین از برنامه ریزی برای نصب المان خلبانان شهید استان قم در یکی از میادین شهری خبر داد.

در این دیدار، بانو فاطمه مهدی پور مادر شهید مهدیار و برادران شهید، خاطراتی را از هوش و استعداد و شجاعت این شهید مفقودالاثر بیان کردند؛ مادر شهید که حدود 35 سال است در انتظار خبری از فرزند شهیدش می باشد، سرکشی مسئولان از خانواده های شهدا بخصوص شهدای مفقودالاثر را سبب رضایتمندی و دعاگویی آنان دانست.

یادآور می شود: سرلشکر خلبان شهید ابوالفضل مهدیار، در خردادماه سال 1327 در قم –خیابان امام خمینی(ره)، کوچه نایب حسین - متولد شد؛ پس از پایان تحصیلات در بهمن ماه سال 1347 وارد نیروی هوایی گردید، پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف4 انتخاب و به پایگاه یکم شکاری منتقل گردید.

 در سال 53 پس از طی دوره کابین جاو به پایگاه هفتم شکاری منتقل شد و در سال 56 مجددا به تهران بازگشت، سپس با پیروزی انقلاب به پایگاه ششم شکاری منتقل شد.

وی پروازهای بی نظیری را در یک ماه اول جنگ انجام داد؛ روز اول آبان ماه در دو پرواز جهت حمله به بندر فاو و اسکله ام القصر به عنوان لیدر شرکت نمود و ضربات سهمگینی بر پیکره دشمن وارد نمود. در دوم آبان سال 59، پس از انجام عملیات، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار می گیرد و دژخیمان بعثی خلبان و کمک خلبان را در آسمان به رگبار می بندند و پیکر بی جان آنان برای همیشه در خلیج همیشه آرام می گیرد.

امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدتی پیش در منزل شهید مهدیار حضور یافت و با اهداء لوح تقدیر، از مقام این شهید بزرگوار و صبر و استقامت خانواده وی تجلیل کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار