مجتبی رحماندوست به دفاع مقدس خبر داد

جانبازان با مشکلات درمانی و معیشتی عدیده‌ای روبرو هستند

عضو فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که در بنیاد شهید نیاز به رسیدگی دارند، از سوی گروه تحقیق مجلس شورای اسلامی بررسی خواهند شد.
کد خبر: ۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱ - 06December 2013

جانبازان با مشکلات درمانی و معیشتی عدیده‌ای روبرو هستند

خبرگزاری دفاع مقدس: سالیان طولانی از جنگ میگذرد اما جانبازان که ثمره هشت سال دفاع مقدس هستند هنوز از مشکلات عدیدهای رنج میبرند.

ایثارگرانی که در راه دفاع از وطن و ارزشهای انقلاب و نظام جانفشانی کردند امروز تا حدودی مورد بیمهری قرار گرفتهاند و آن گونه که باید انتظاراتشان برآورده نمیشود.

بنیاد شهید از جمله سازمانهای حمایتی است که وظیفه خدمت رسانی و نیز رسیدگی به وضعیت جانبازان و خانوادههای شهدا را بر عهده دارد اما در سالهای اخیر آرامش لازم و کافی برای رسیدگی به این خانوادهها وجود نداشته است.

خانوادههای جانبازان که با مشکلات درمانی و معیشتی عدیدهای روبرو هستند، توقعات و انتظاراتی دارند که معتقدند هنوز برآورده نشده است.

بر همین اساس با مجتبی رحماندوست عضو فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس شورای اسلامی در زمینه مسائل و مشکلات جانبازان و خانوادههای شهدا به گفتوگو پرداختیم تا نگاه مجلس را نسبت به وضعیت و شرایط بنیاد شهید در راستای رسیدگی به مشکلات جانبازان جویا شویم.

مجتبی رحماندوست عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دو ماه اخیر یک گروه ۱۵ نفره به عنوان تحقیق و تفحص مورد تصویب مجلس قرار گرفت، اظهار کرد: این گروه با هدف نظارت بر امور بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: امیر خجسته نماینده مردم همدان نیز به عنوان رییس گروه تحقیق و تفحص از سوی مجلس انتخاب شد تا مشکلات این سازمان مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم در راستای رفع آنها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مهمترین هدف و اقدام این گروه، در حقیقت نظارت بر مشکلات جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس است که از سوی گروه تحقیق انجام خواهد گرفت.

رحماندوست اذعان داشت: همان طور که وزیران مورد بررسی قرار میگیرند و باید پاسخگوی حوزه کاری خود باشند قطعا بنیاد شهید نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رئیس بنیاد شهید وزیر نیست و معاون رئیس جمهور محسوب میشود، به صورت مستقیم نمیشود به او تذکر داد و سوال کرد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی از ابزار نظارتی استفاده شده و همچنین در دولت شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران تشکیل شده است.

مجتبی رحماندوست عضو فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به اینکه جانبازان و خانوادههای شهدا از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار هستند قطعا در مجلس مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفته و در رفع آنها اهتمام صورت میگیرد.

نظر شما
پربیننده ها