عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با دفاع پرس خبر داد:

استمرار فعالیت‌های مستشاری ایران در سوریه

جوکار گفت: هیچ تغییری در فعالیت مستشاری ایران در سوریه انجام نشده چون برای جلوگیری از پیامدها و تبعات اقدامات تروریست‌ها در گسترش فعالیت‌های شان به سمت مرزهای ایران، فعالیت‌های مستشاری ایران ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 29February 2016

استمرار فعالیت‌های مستشاری ایران در سوریه

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس؛ درباره تحولات سوریه و اینکه از سوی منابع غربی گفته شده فعالیتهای مستشاری ایران در سوریه بواسطه آتش بس در این کشور کاهش مییابد، اظهار داشت: آتش بس یک طرح پایدار پایداری نخواهد بود زیرا این وضعیت در شرایطی اجرا شد که گروههای تروریستی تحت فشار شدیدی قرار داشتند و شکستهای پی در پی را هم متحمل شده بودند و در مقابل پیش رویهای خوبی از سوی ارتش سوریه در حال انجام بود لذا معارضین سوری به ناچار تن به آتش بس دادند.

وی افزود: قطب ترکیه، عربستان و قطر به این نتیجه رسیدن برای نجات خودشان در سوریه، این آتش بس را بپذیرند و قبول کنند و حتی پیشنهاد هم بیشتر از سوی این کشورها بود؛لذا به هیچ عنوان بحث کاهش مستشاری ایران در سوریه مطرح نیست.

جوکار ادامه داد: به یاری خدا با ادامه فعالیتهای مستشاری ایران و پافشاری اقدامات ارتش سوریه، این کشور از حالت فعلی نجات پیدا کند و مردم نیز به یک ثبات و پایداری دست یابند.

وی با یاد آوری این مطلب که هیچ تغییری در فعالیت مستشاری ایران در سوریه انجام نشده، تصریح کرد: فعالیتهای مستشاری ایران که با هدف مقابله با تروریستهای داعش در سوریه انجام می شود، تنها محدود به سوریه نمی شود چون برای جلوگیری از پیامدها و تبعات اقدامات تروریستها در گسترش فعالیتهای شان به سمت مرزهای ایران، فعالیتهای مستشاری ایران ادامه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: بنابر این تا زمانی که تروریستها در منطقه باشند، قطعا راهبرد جمهوری اسلامی در کمک به مردم سوریه و دولت های منطقه که به منظور مقابله با تروریستها صورت میگیرد، ادامه مییابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار