پیام ستاد مردمی «باروت خیس» به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور

دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی باروت خیس، در پی درگذشت مرحوم فرج الله سلحشور، هنرمند انقلابی و کارگردان بزرگ جهان اسلام پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر: ۷۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ - 29February 2016

پیام ستاد مردمی «باروت خیس» به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی باروت خیس، در پی درگذشت مرحوم فرج الله سلحشور، هنرمند انقلابی و کارگردان بزرگ جهان اسلام اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

خبر از دست دادن هنرمندی با ذوق و فرا ملی برای جامعه فرهنگی و هنری کشور خبری سخت و دردناک بود. به راستی هنر ارزش مدار در سوگ فرزندی غیور و سربلند اندوهگین شده و به سوگ نشست. نمی توانیم غم بزرگ فقدان کارگردان برجسته سینمای جهان اسلام «فرج الله سلحشور» را کتمان کنیم، مردی که عمری در خدمت فرهنگ و هنر متعالی کشور اقدامات بزرگی را انجام داد و بارها دل ولی فقیه زمان خود را شاد کرد.

آن مرحوم در عمر پر فایده و پر تلاشش تمام سعی خود را برای نشان دادن هنر اصیل اسلامی و انقلابی و نشان دادن عمق فرهنگ و ژرفای ابلاغ پیام انقلاب اسلامی با شیوه های مردمی و نوین به کار گرفت. صراحت، شجاعت و سخت کوشی سلحشور در حمایت از سینمای پاک و مبارزهاش با آلایش ها و زوایدی که چهره هنر مترقی کشور را مخدوش کرده است، از او مبارزی سترگ در عرصه هنر اصیل ساخته و البته راهی که او در آن گام نهاد ادامه دادنی است.

اثار فاخر هنری و سینمایی وی که از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفته و در پهنه جهان اسلام مورد اقبال گسترده مسلمانان واقع شده است بی شک برخاسته از عطش هنری است که در جامعه مسلمانان نسبت به اندیشه های انقلابی و اسلامی وجود داشته که در این راستا فرج الله سلحشور توانست به خوبی از عهده برآوردن این عطش ایفاگر نقش باشد.

ضمن آنکه رویکرد قرآنی و مبتنی بر کتاب آسمانی و ملموس ساختن محسوسات مردم امروز، با زبانی بلیغ و شیوا، اوج مردمی بودن او و نیز آگاهی وی به عرصه های دقیق هنر سینما را نشان می دهد.

جشنواره باروت خیس به سهم خود از سالها مجاهدت و خستگی ناپذیری سلحشورانه فرج الله سلحشور تقدیر و تشکر به عمل آورده و برای روح بلند آن فقید سعید آرزوی علو درجات و رحمت واسعه الهی را مسالت میکند. فقدان فرج الله سلحشور غمی جانکاه برای اهالی فرهنگ و هنر متعهد کشور است که امید آن می رود با تلاش و کوشش دیگر همرزمانش بر آن فائق آئیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار