انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در روزنامه‌های 10 اسفند

روزنامه های سراسری کشور روز ده اسفند سه روز بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با توجه به نتایج این دو انتخابات، تیترهای قابل توجهی را بر روی صفحات نخست خود آوردند.
کد خبر: ۷۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ - 29February 2016

انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در روزنامه‌های 10 اسفند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ روزنامه خراسان در تیتر و عکس صفحه نخست خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات که یکشنبه شب منتشر شد ، تیتر کرد: «سپاس از ملت آگاه و مصمم ایران؛ هشت توصیه به منتخبان و مسئولان برای تحقق سپاسگزاری شایسته از مردم .»

روزنامه شهروند در تیتر و عکس نخست خود با تصویری از حسن روحانی که به تازه ترین توئیت انتخاباتی اش اشاره داشت آورده است: «در برابر شما ملت بزرگ به احترام می ایستم. این روزنامه همچنین در تیتر دوم خود به بررسی پرونده انتخابات مجلسین با عنوان « نتایج یک انتخابات ماندگار» پرداخته است .»

روزنامه جام جم در تیتر نخست خود گزارش تحلیلی از آرایش سیاسی فراکسیون ها در خانه ملت با عنوان « رقابت سه ضلعی در بهارستان» ارائه کرده است.

روزنامه جوان در تیتر نخست خود به نتایج انتخابات مجلس دهم بدون محاسبه دور دوم تا آخرین لحظه شمارش آرا تا یکشنبه شب اشاره کرده و تیتر زده است: «55 درصد اصولگرا، 29 درصد اصلاحطلب.»

این روزنامه عکس صفحه نخست خودرا به مراسم تشییع پیکر فرج الله سلحشور کارگردان و بازیگر سینما اختصاص داده است که ابراهیم حاتمی کیا در این عکس در زیر پیکر مرحوم سلحشور قرار دارد.

همچنین روزنامه فرهیختگان تیتر و عکس نخست خود را به این عنوان که «همه کاندیداهای فهرست امید در تهران به مجلس راه یافتند، پیروزی تاریخی». اختصاص داده است. در عکس نخست این روزنامه تصویری از دیدار اعضای لیست امید که پیش از انتخابات با آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است، به چاپ رسیده است.

روزنامه اطلاعات نیز در تیتر نخست خود با عنوان « آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان » به بررسی آخرین نتایج آرا پرداخته است .

روزنامه مردم سالاری نیز در تیتر نخست خود فهرست 30 نفره اصلاحطلبان در مجلس را با تصاویر آنها با عنوان « خانه تکانی به شیوه تهرانی ها» به چاپ رسانده است.

روزنامه آرمان صفحه نخست خود را به تصویری از آیت الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی به عنوان دو شاخص اعضای خبرگان رهبری در تهران و دیگر اعضای راهیافته از شهر تهران به مجلس خبرگان و همچنین تصاویر اعضای لیست امید با عنوان «برگ برنده دو لیست» اختصاص داده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه نخست خود قدردانی رهبر معظم انقلاب از حضور پرشکوه مردم در انتخاب را تیتر کرده و همچنین به تازه ترین نتایج شمارش آراء به عنوان « مجلس دهم، مستقل و معتدل» اشاره کرده است.

روزنامه کیهان نیز در گزارشی تحلیلی به عنوان « دروغ بزرگ! 111 بیشتر از 153 » به بررسی درصد حضور اصولگریان و اصلاحطلبان در انتخابات اخیر پرداخته است.

همچنین روزنامه شرق صفحه نخست خودرا به تصویر دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با اعضای لیست امید با عنوان « هر 30 نفر» اختصاص داده است.

آفتاب یزد نیز صفحه نخست خود را به انتشار تصاویر نمایندگان مجلس نهم که از راه یافتن به مجلس دهم باز ماندند با عنوان « بازماندگان دهم» اختصاص داده است.

روزنامه رسالت در تیتر نخست خود نیز آخرین نتایج شمارش آراء را مورد اشاره قرار داده و در تیتر خود آورده است « پیروزی نامزدهای فهرست ائتلاف امید در تهران».

روزنامه ابتکار با این تیتر « مجازی های هفت اسفند » به بررسی واکنش لحظه به لحظه کاربران اینترنتی درباره اخبار انتخابات پرداخته است و همچنین در گزارشی دیگر به بررسی لیست برنده های انتخابات پرداخته است.

روزنامه اعتماد نیز در صفحه نخست خود به انتشار تصاویر اعضای لیست امید با عنوان « چهره امیدوار تهران » پرداخته است.

روزنامه قانون تیتر و عکس نخست خود را به تصویری از آیات عظام محمد یزدی و مصباح که در دو سویه صندلی خبرگان قرار گرفته و آیت الله جنتی نیز بر روی این صندلی نشسته است، با تیتر « جابجایی دموکراتیک در خبرگان» اختصاص داده است.

نظر شما
پربیننده ها