هاشمی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

بسیاری از قوانین مصوب در حوزه ایثارگران عملیاتی نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت و حتی وزرای اسبق بهداشت و درمان، مشکلات درمانی و بهداشتی ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند، اما بسیاری از قوانین این حوزه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
کد خبر: ۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲ - 15December 2013

بسیاری از قوانین مصوب در حوزه ایثارگران عملیاتی نشده است

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فراوانی مشکلات جانبازان اظهار کرد: بسیاری از پرستاران و بهیاران فعال در وزارت بهداشت در زمره جانبازان و آسیب دیدگان جنگ تحمیلی هستند و تامین منابع درمانی آنها هزینه بر است.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت لوایحی که سالهای گذشته از سوی مجلس به وزارت بهداشت ابلاغ شده تا مخارج درمانی جانبازان پیگیری شود، تأکید کرد: درست است که در سالهای گذشته تصمیماتی اتخاذ شده اما وزارت بهداشت متولی این اقدامات نیست و سازمانهای متولی حمایت از ایثارگران باید خودشان را در این زمینه مسئول بدانند.

هاشمی با اشاره به وجود تعداد زیادی از پزشکان و پیراپزشکان جانباز در وزارتخانه گفت: بسیاری از هزینههای درمانی این اشخاص بر عهده وزارتخانه است و رسیدگی به مشکلات جانبازان و ایثارگرانی که خارج از این محدوده هستند از عهده این ارگان خارج است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که مجلس در سالهای گذشته برخی مشکلات جانبازان را پیگیری کرده و اخیرا هم صحبتهایی در این باره انجام شده، افزود: برخی قوانین در اینباره وضع شده اما اجرا نشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار