ماجرای «کوچ مقدس»؛

کلیپ/ غربت در غربتِ «فاطمیون»

مقاومت رزمندگان فاطمیون و جبهه مقاومت اسلامی از آموزه‌های قرآن و اهل بیت الهام می‌گیرد. این جریان مقاومت امروز باشکوه و بالندگی هرروز جبهه جدیدی را فتح می‌کند و دشمن در برابر او احساس ضعف و زبونی می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ - 07March 2016

کلیپ/ غربت در غربتِ «فاطمیون»

به گزارش خبرنگار رسانه های نوین دفاع پرس،  فاطمیون یکی از نیروهای فعال شیعه و مبارز افغانستانی است که برای دفاع از حرم قهرمان کربلا عقیله بنیهاشم حضرت زینب کبری و حضرت رقیه سلام الله علیهما در مقابل نیروهای داعش در سوریه حضور دارند. با حمله تکفیریها به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، عاشقان اهلبیت(ع) به دفاع از حرم بانوی کربلا پرداختند؛ از این رو افغانستانیهای بسیاری که در سوریه بودند، جانانه از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند. همچنین افغانستانیهای دیگری که در کشور افغانستان و سایر کشورها بودند به سوریه رفتند. مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه فاطمیون را تشکیل دادند.

در ابتدا این جمع برای تجدید خاطره آن دوران، هیئت مذهبی را تشکیل داده و جمعه هر هفته دعای ندبه برگزار میکردند که با آغاز تجاوز به خاک سوریه، در اولین نوبت یک گروه 22 نفره به صورت داوطلبانه به این کشور رفتند. حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان آنها هرکجا شیعیان و محبان اهلبیت(ع) درخطر باشند، به یاری آنها میشتابند. میگویند نام «فاطمیون» به این دلیل انتخاب شد که این تیپ در ایام شهادت حضرت زهرا(س) شکل گرفته است. آوازه دلاورمردیها و شجاعتهای این لشکر نیرومند امروز در همۀ سرزمینهای اسلامی پیچیده است.

شهیدان ابوحامد و فاتح از جمله فرماندهان برجسته میان رزمندگان فاطمیون بودند که طی مبارزات و درست چند کیلومتر مانده به مرزهای اسرائیلیها به شهادت رسیدند. همسر ابوحامد با تکیه بر گزارشات همرزمان او معتقد بود که او با سلاح صهیونیستها به شهادت رسیده است و داعشیها بعد از عقبنشینی به سرزمینهای اشغالی متواری شده بودند. درحال حاضر به جهت استقبالی که از شرکت داوطلبانه افراد در این گروه شده است و افزایش تعداد نیروهای آن و توان عملیاتی، از تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرده است.

فاطمیون در سال1390هجری شمسی با استعداد یک گروهان اعلام موجودیت کرد، تبدیل به تیپ شد و اکنون به نام لشکر شناخته میشود. فرمانده فاطمیون، سردارعلیرضا توسلی اهل افغانستان ملقب به ابوحامد بود که سال گذشته در پی یک جنگ نابرابر و دفاع شجاعانه از این حریم مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد و سرداری شد که بیسر به دیار یار شتافت. علیرضا توسلی (ابوحامد) خیلی باهوش و شجاع بود و مدیریت خوبی در عملیاتها داشت، وی همواره اهل گذشت بود و خیلی متواضع، در میان دهها رزمنده فهمیده نمیشد که او یک فرمانده است بلکه مانند یک سرباز بود.

مقاومت رزمندگان فاطمیون و جبهه مقاومت اسلامی از آموزههای قرآن و اهل بیت الهام میگیرد. این جریان مقاومت امروز باشکوه و بالندگی هرروز جبهه جدیدی را فتح میکند و دشمن در برابر او احساس ضعف و زبونی میکند. شهدای فاطمیون با الهام از قرآن ایمان آوردند و بهسوی سوریه هجرت کردند و در راه خدا جهاد کردند. مقاومت آنان بر مهاجرت و جهاد بنا شده است. آنها در این راه به شهادت رسیدند و بهحکم قرآن اجر و پاداش آنان فقط با خداست.

شهدای فاطمیون همانهایی هستند که ابراهیم حاتمی کیا کارگردان انقلابی این دیار درموردشان گفت: «امروز وقتی بحثی بهاسم سوریه پیش میآید ماجرا خیلی عجیب میشود. من فکر میکنم که مفهوم مهاجر فی سبیل الله را فقط باید به این برادران افغانستانی گفت، افغانستانیهایی که خودشان در شرایط غریبتری هستند؛ غربت در غربت ــ البته برادر ما و عزیز ما و میهمان ما هستند و اینقدر عزیزند که حتی ما هم میهمان آنها هستیم در این کشور ــ اما در هر صورت آنها در این شرایط غربت در غربت دست به این مهاجرت فی سبیل الله زدهاند و این کوچ مقدس آنها برای سوریه بهشدت جای تقدیر دارد. بهنوبه خودم امیدوارم که این توفیق را داشته باشم که اشارهای به آنها کنم و امیدوارم این پهلوانان و مردان مهاجر را بتوانیم تصویر کنیم و خود مهاجرین افغانستانی باشند و این اتفاق بیفتد.»

فاطمیون

حجت الاسلام علیرضا پناهیان نیز وقتی از دیداری با برخی فرماندهان حزبالله لبنان سخن میگفت، به خاطرهای اشاره میکرد و میگفت: «برخی فرماندهان حزبالله لبنان در دیداری که با آنها داشتیم، میگفتند که هر جا دشمن در سوریه مطلع میشود که بچههای فاطمیون وارد میدان نبرد شدهاند، ترسیده و منطقه را ترک میکنند. این فرمانده حزبالله میگفت: "به بچههای حزبالله لبنان گفتهایم از روحیه و جنگآوری بچههای فاطمیون درس بگیرند".»

{$sepehr_old_video_72604}
نظر شما
پربیننده ها