امیر غلام‌زاده مطرح کرد

افزایش 2برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن "سهند" نسبت به "جماران"

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: اولین نمونه "رادار آرایه فازی عصر "بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ - 04December 2013

افزایش 2برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "علی غلامزاده" رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با فارس، با اشاره به اهمیت تجهیزات در نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش، نیرویی است که تمام مسئولان و در راس آنها مقام معظم رهبری بر تجهیزات محور بودن و هویت داشتن پرسنل آن تاکید داشتهاند. منظور از هویت نیز خرد، عزم و شجاعت است.

* نصب رادار جدید "عصر" بر روی سهند و جماران
 
غلامزاده با بیان اینکه وقتی تجهیزات جدیدی ساخته میشود باید جایگزین تجهیزات قدیمی شود، به ساخت رادار جدید آرایه فازی «عصر» اشاره کرد و اظهار داشت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.
 
وی درخصوص نقش این رادار در توانمند شدن یگانهای نداجا تاکید کرد: بُرد این رادار حداقل 200 کیلومتر است لذا وقتی چشم شما فضای بیشتری را در مقابل ببیند، امکان اینکه بتوانید تصمیمگیری بهتری کنید و زمان عکسالعمل بهتری داشته باشید، بیشتر میشود به همین دلیل این رادار خیلی به ما در کشف و رهگیری اجسامی که قبلا برای ما سختتر بود، کمک میکند.
 
رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش درخصوص میزان تولید این رادار نیز گفت: رادارها و سیستمهایی که تولید میکنیم مثل سیستم ناوشکن جماران و ناو پیکان و رادارهای غیره، بنا به نیازی که از سوی ستادهای بالاتر به ما ارجاع میشود، ساخته میشود.
 
* افزایش 2برابری تسلیحات و توان دریانوردی ناوشکن "سهند" نسبت به "جماران"
 
وی در بخش دیگری از گفتگو، ضمن اشاره به خصوصیات ناوشکن سهند که در دست ساخت است، گفت: اولین ویژگی ناوشکن سهند این است که قابلیت رادارگریزی به میزان 30 درصد افزایش یافته و شکل بدنه آن باعث شده تا کشف آن توسط رادار سختتر شود.
 
غلامزاده ادامه داد: ویژگی دیگر آن این است که مخازن و انبارهایش به نحوی طراحی شده تا مدت دریانوردی آن به میزان 2 برابر جماران افزایش یابد.
 
رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همچنین رادارها و سیستمهای تسلیحاتی آن حداقل به میزان 2 برابر افزایش پیدا کرده و سیستمهای جدید جنگال (جنگ الکترونیک) هم روی آن نصب شده است.
 
وی همچنین اعلام کرد که رادار آرایه فازی "عصر" نیز بر روی ناوشکن سهند نصب میشود و افزود: البته این در صورتی است که تا زمان عملیاتی شدن این ناوشکن رادار جدیدتری تولید نشود، زیرا در این صورت رادار جدید روی آن نصب خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار