خانواده های شهدای مدافع حرم در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

همزمان با نخستین روز از هفته بزرگداشت مقام شهدا در آیین اختتامیه جشنواره شعر و خاطره شهدا، خانواده های چهار شهید مدافع حرم در استان چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسوولان تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ - 08March 2016

خانواده های شهدای مدافع حرم در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش دفاع پرس از شهرکرد؛ در این آیین از خانواده های شهیدان مدافع حرم علی عسگری، سردار شهید عزت الله سلیمانی، شهید احمد قاسمی و شهید حجت الاسلام محمدعلی قلی زاده تجلیل به عمل آمد.


سردار شهید عزت الله سلیمانی مرغملکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در گردان تکاور حضرت امیر علیه السلام تیپ 44 قمر بنی هاشم علیه السلام سپاه چهارمحال و بختیاری بود که در مبارزه با منافقین، گروهک های دموکرات، کومله و پژاک حضور چشمگیر و مؤثری داشت و در سن 45سالگی در دفاع از حرم اهل بیت سلام الله علیها به شهادت رسید.


وی از مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها به عنوان مأمور مستشاری در کشور سوریه با نیروهای تکفیری مبارزه می کرد که بر اثر اصابت تیر دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


پیکر این شهید بزرگوار همزمان با راهپیمایی 13 آبان در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.


شهید مهندس احمد قاسمی کرانی 22 ساله، نخستین شهید گردان فتح شهرستان بهبهان از لشگر عملیاتی 7 ولیعصر (عج) خوزستان است در نبرد با گروه های تروریستی و تکفیری به درجه شهادت نائل آمد.


پیکر شهید احمد قاسمی کرانی، در 19 دی ماه امسال در زادگاهش روستای کران شهرستان فارسان به خاک سپرده شد.


شهید روحانی مدافع حرم، حجت الاسلام محمد علی قلی زاده، در عملیات آزادسازی نیل و الزهرا، از سوی تکفیری های داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


این شهید والامقام همراه سه شهید همرزمش روز شنبه 17بهمن ماه در شهر قم تشییع و سپس در زادگاهش شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن به خاک سپرده شد.


شهیدعلی عسگری در دهم بهمن ماه سال 1362 در شهر طاقانک از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد و در تاریخ 9بهمن سال 91 در خاک سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به درجه رفیع شهادت نایل شد.


شهید عسگری اولین شهید مدافع حرم از استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
 

نظر شما
پربیننده ها