روایتی ازشهادت «بهرام رحیمی» در ارتفاعات آهنگران

در آغاز جنگ تحمیلی مردان مرز نشین جنوب و غرب اولین کسانی بودند که برای دفاع اسلحه به دست گرفتند و به فیض شهادت رسیدند «شهید بهرام رحیمی» که شرح زندگی‌اش را در کتاب «نبرد آهنگران» می‌خوانیم.
کد خبر: ۷۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ - 11March 2016

روایتی ازشهادت «بهرام رحیمی» در ارتفاعات آهنگران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نبرد آهنگران» رمانی کوتاهی است که بر اساس زندگی شهید «بهرام رحیمی» به قلم حمید گلهداری تنظیم و به نگارش درآمده است.

شهید «بهرام رحیمی» جوانی 24 و از اهالی روستای علی کردان کرمانشاه است که در 30اسفند66 در ارتفاعات آهنگران سرپلذهاب به شهادت میرسد.

او پس ازفارغ التحصیل شدن از دانشکده افسری در سال62 به استخدام ارتش درآمد و در سال 66 فرماندهی گروهان تکاور گردان 767 به نام گردان شهادت منصوب شد و چند ماه بعد در عملیات آزاد سازی ارتفاعات آهنگران مجروح و به شهادت رسید.

حجم کم کتاب و روایت دانای کل خواندن کتاب را ساده کرده به طوری که میشود ان را در یک نشست تمام کرد.

«نبرد آهنگران» در حدود 20صفحه به تصاویر این شهید بزرگوار و دیگر اسناد مرتبط اختصاص داده که به کتاب حالتی مستند گونه داده است.

قسمتی از متن کتاب

بهرام و کیومرث یه نگاهی به هم کردند، از آنجا بیرون رفتند و به روستا بازگشتند. موضوع ورود به گروههای نظامی بحث هر روز آن دو شده بود. تازه فارغ التحصیل شده بودند و باید برای آینده خود تصمیم میگرفتند. هر دوی آنها عاشق خدمت به وطن بودند، اخبار جنگ هر روز بیشتر شنیده میشد. هرجا که میرفتند صحبت از جنگ بود. کیومرث برای خدمت سربازی خود را به سپاه پاسداران معرفی کرده بود و به دلیل فعالیت در بسیج در دوران تحصیل پذیرفته شده بود. بهرام هم باید برای خدمت وظیفه هرچه زودتر اقدام میکرد. آن روز غروب هوا هوایی بود که آدم را با خود میبرد و به دشت وصحرا وبه کوه و کمر، بهرام و کیومرث را هم این غروب زیبا با خود برد به تپهای که مشرف به روستا بود و اهالی برای تفریح به آنجا میرفتند.

«نبرد آهنگران» در 112 صفحه مصور به قلم «حمید گلهداری» و 4000 نسخه توسط «سوره سبز» منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار