سینما 30000 شهید ترور ما را فراموش کرده است

سی و دو سال از حادثه هفتم تیر می گذرد اما در طول این مدت هیچ فیلم و سریالی در مورد شهید بهشتی و یارانش تولید نشد. در مورد ترور شهید رجایی و باهنر نیز فیلم نداریم و همین طور در مورد هفده هزار شهید ترور
کد خبر: ۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ - 28June 2013

سینما 30000 شهید ترور ما را فراموش کرده است

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که از یک جهت قربانی تروریسم در اشکال مختلف بوده و از سوی دیگر بواسطه اینکه نتوانسته صدای مظلومیت خود را به افکارعمومی جهانی برساند در مظان اتهام تروریست بودن قرار گرفته است.

آمارها نشان میدهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 30000 شهروند ایرانی در عملیات های تروریستی جان خود را از دست دادهاند. توزیع استانی این تعداد از جان باختگان نشانگر دامنه این فجایع در کل کشور است.

تعداد زیادی از کشته شدگان تروراز مسئولین نظام جمهوری اسلامی  هستند که در مقاطع مختلف انقلاب مورد سوءقصد قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش ، شهید رجایی ، شهید باهنر ، شهید مطهری و..... از این جمله اند.

سی و دو سال از حادثه هفتم تیر می گذرد اما در طول این مدت هیچ فیلم و سریالی در مورد شهید بهشتی و یارانش تولید نشد. در مورد ترور شهید رجایی و باهنر نیز فیلم نداریم و همین طور در مورد هفده هزار شهید ترور.

بنیاد سینمایی فارابی به عنوان متولی سینمای ارزشی هیچ اقدامی در زمینه تولید آثاری که به ترور شخصیت های مهم تاریخ کشورمان بپردازد انجام نداده و ترجیح داده است تا در قالب فاخر سازی "ملک سلیمان" بسازد و "راه آبی ابریشم" !

تلویزیون به عنوان نهادی دولتی که بودجه اش را به طور مستقیم از دولت و به طورغیرمستقیم از مردم مسلمان ما  می گیرد نیزعلاقه چندانی به بحث ترور و مظلومیت مردم مسلمان ایران نشان نداده و ترجیح داده در این باره هیچ حرفی به میان نیاورد.

در بین ششصت الی هفتصد تله فیلم تولید شده در سازمان صدا و سیما شاید بتوان فیلمی با موضوع توهین به نظام جمهوری اسلامی مثل "یک خانواده محترم" پیدا کرد اما به هیچ وجه نمی توان فیلمی درباره ترورشخصیت های بزرگ نظام جمهوری اسلامی یافت!

اگر این ترورها در کشور آمریکا اتفاق افتاده بود تاکنون رسانه های آمریکا هزار بار در مورد آن خبر تهیه کرده و هزار فیلم مستند جذاب و دیدنی دراین باره ساخته و برای هر کدام از این اتفاقات یک فیلم داستانی بسیار خوب و آبرومند روانه بازار کرده بودند. نمونه بارز آن فیلم "لینکلن" است که به تازگی روانه بازار شده و در مدت بسیار کوتاهی توانسته به فروش قابل توجهی دست یابد!

 فیلم سینمایی "لینکلن" یک درام تاریخی به کارگردانی و تهیه کنندگی "استیون اسپیلبرگ" با بازی دانیل دی – لوویس در نقش آبراهام لینکلن و سالی فیلد در نقش ماری تاد لینکلن است . فیلم "لینکلن" بر اساس قسمتی از کتاب " تیم رقبا : نبوغ سیاسی آبراهام لینکلن " نوشته "دوریس کرنز گودوین" ساخته شده است

فیلم بر ۴ ماه پایانی زندگی "لینکلن" متمرکز است و تلاشهای او، برای به تصویب رساندن سیزدهمین اصلاحیهٔ قانون اساسی ایالات متحده آمریکا توسط مجلس نمایندگان  را به تصویر میکشد. به دنبال این لایحه برده داری در آمریکا ممنوع شد.

"آبراهام لینکلن" رئیس جمهوری ایالات متحده در " لژ تئاترفورد "در شهر واشنگتن هدف گلوله قرار گرفت و ساعاتی بعد جان سپرد. قاتل وی یک بازیگر 26 ساله تئاتر به نام "جان ویلکس بوث" بود که از پشت سر به  "لینکلن" شلیک کرد؛ او پس از تیراندازی به سوی "آبراهام لینکلن" که در کنار همسرش نشسته و نمایش را تماشا می کرد، فریاد زد: جنوب انتقامش را گرفت.

مارتین لوتر کینگ، ماهاتما گاندی، جان اف کندی و مالکوم ایکس از دیگر رهبران سیاسی هستند که هالیوود درباره آنها فیلم ساخته و ترور و تروریسم را در این فیلم ها به شدت محکوم کرده است. هالیوود حتی در مقابل زندگی مالکوم ایکس که مسلمانی سیاه پوست بوده موضع بی طرفی خود را حفظ کرده و پس از نشان دادن زندگی پر فراز و نشیب مالکوم ایکس فیلم را به سمت و سویی برده که ما به عنوان بیننده از ترور مالکوم ایکس به شدت ناراحت و از فرد تروریسم به شدت متنفر می شویم!

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار