"پایی که جا ماند" به چاپ چهل و چهارم رسید

کتاب "پایی که جا ماند" شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینی پور است. او در این کتاب به بازگویی خاطرات اسارت چندین‌ساله‌اش در اردوگاه‌های عراق می‌‌پردازد.
کد خبر: ۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 04December 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهل و چهارمین نوبت از چاپ کتاب "پایی که جا ماند" خاطرات خود نوشت سید ناصر حسینیپور، توسط سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینیپور است. او در این کتاب به خاطرات اسارت چندینسالهاش در اردوگاههای عراقی میپردازد. نویسنده این کتاب در حالی به عنوان راهنمای گردان 18 شهدا، برای پشتیبانی از رزمندگان گردان قاسم بن الحسن(ع) راهی جزیره مجنون شده بود که در این عملیات از ناحیه پا زخمی و سپس به اسارت نیروهای بعثی درآمده بود.

وی در دوران اسارت، خاطرات روزانهاش را در تکههای کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و همزمان با آزادی٬ آنها را در عصای خود جاسازی کرده و با خود به ایران آورده بود.

رهبر معظم انقلاب در دست نوشتهای بر این کتاب اینگونه مرقوم فرمودهاند: "تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیدهام که صحنههای اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد. این یک روایت استثنایی از حوادث تکان دهندهای است که از سویی صبر و پایداری و عظمت روحی جوانمردان ما را و از سویی دیگر پستی و خباثت و قساوت نظامیان و گماشتگان صدام را، جزء به جزء و کلمه به کلمه در برابر چشم و دل خواننده میگذارد و او را مبهوت میکند. احساس خواننده از یک سو شگفتی و تحسین و احساس عزت است، و از سویی دیگر غم و خشم و نفرت. … درود و سلام به خانوادههای مجاهد و مقاوم حسینی".

حجتالاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در مراسم رونمایی از این کتاب با تاکید بر اینکه این کتاب به ما نشان میدهد که آنچه ما امروز داریم چگونه به دستمان رسیده است، عنوان کرده بود: "در این کتاب راوی پسر 16 سالهای است که پایش قطع و اسیر عراقی ها میشود و او به نقل خاطراتش با دقت تاریخی میپردازد. او میخواهد به ما بفهماند که اگر امروز ما به اینجا رسیدهایم به خاطر رشادتها و از خودگذشتگیهای رزمندگان در جنگ است".

گفتنی است ترجمه اسپانیولی کتاب "پایی که جا ماند" توسط واحد ترجمه حوزه هنری در حال انجام است.

نظر شما
پربیننده ها