جزئیات برنامه‌های تلویزیون در نوروز 95 اعلام شد

سیمای رسانه ملی در ویژه برنامه‌های نوروزی امسال علاوه بر جدیدترین فیلم‌های سینمایی که دوبله و آماده پخش شده‌اند، ویژه‌برنامه‌هایی را نیز برای سرگرم کردن مخاطبانشان تدارک دیده‌ است.
کد خبر: ۷۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ - 09March 2016

جزئیات برنامه‌های تلویزیون در نوروز 95 اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، ویژه برنامههای نوروزی شبکههای سیما عمدتا از 29 اسفند آغاز می شود اما برخی از شبکه ها کلید پخش نورزوی را از چند روز قبل از رسیدن به دقایق تحویل سال 95 زدهاند.

برخی از این برنامهها به شرح زیر است:

شبکه یک

در نوروز 95 شبکه یک با ترکیبی از برنامه های شاد و مفرح، به استقبال بهار خواهد رفت.

»یک یک» عنوان ویژه برنامه تحویل سال 1395 شبکه است. اجرای این برنامه که علی اکبر کریمیان را تهیه کنندگی می کند، بر عهده سیدعلی ضیاء است. «یک یک» از ساعات پایانی آخرین شب سال 94 آغاز می شود و تا ساعت 10 صبح سال 95 ادامه دارد و در آن هنرمندان و مهمانان مختلفی حضور خواهند داشت. در این برنامه به مصادیق همدلی در سال 1394 پرداخته می شود و مهمانانی نیز در این خصوص به برنامه دعوت خواهند شد.

در شبهای نوروز مجموعه تلویزیونی «فروشگاه بزرگ» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی محمود رضوی هر شب ساعت 22:15 به روی آنتن خواهد رفت. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده و فیروز در آستانه عید نوروز به خاطر حفظ اعتبار قالیشویی، سعی می کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. او که با انبوهی از فرش های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد. درمجموعه «فروشگاه بزرگ» هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، مجید یاسر، نصرت میرعظیمی، شهین تسلیمی و بازیگر خردسال زینب فلاحت پیشه به ایفای نقش می پردازند.

»نشان مهربانی» به تهیه کنندگی حسین ربانی غریبی تولید مشترک جمعیت هلال احمر و گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که در 15 قسمت 30 دقیقهای از اول فروردین 95 بعد از مجموعه شبانه به روی آنتن خواهد رفت. ایثار، از خودگذشتگی و فعالیتهای بشردوستانه و عامالمنفعه از جمله مباحثی هست که هر شب با حضور یکی از هنرمندان و امدادگران جمعیت هلال احمر به آن پرداخته می شود. اجرای نشان مهربانی بر عهده عبدالله روا خواهد بود.

در نوروز 95 مسابقه فینال فینالیست ها برنامه آشپزی «دستپخت» پخش می شود. در این مسابقه از بین81 نفر سرآشپز که در پنج ماه گذشته با یکدیگر رقابت کردند 9 سرآشپز به مرحله نهایی رسیدند که برای معرفی سرآشپز سال 94 در ایام نوروز با هم مسابقه می دهند. مسابقه «دستپخت» به تهیه کنندگی شاهرخ امیرمعزی و کارگردانی سید وحید حسینی تولید می شود. سامان گلریز، کامران سروش، الهه سلامی، معین معینی و جلال زواره داوران بخش فینال مسابقه بزرگ دستپخت هستند.

مسابقه «زیر زنگ» به تهیه کنندگی مجید بهرامی که با مشارکت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با محوریت امدادرسانی و اطفای حریق به روی آنتن خواهد رفت. «زیر زنگ» مسابقه ای اکشن و پرتحرک است که در آن ماموران آتش نشان با یکدیگر رقابت می کنند.

حمید گلی، محمد مسلمی و علی فروتن در برنامه «هفت سین و بچین» با اجرای قطعات طنز نمایشی و دعوت از مهمانان نام آشنا، بینندگان را سرگرم کنند. این سه بازیگر خوب تلویزیون قرار است برنامه های نوستالژی دوران گذشته و کودکی اعم از کارتن، سریال تلویزیونی و فیلم های سینمایی را بازنمایی کنند. تهیه کننده این برنامه علیرضا آقایی است.

برنامه «زنگ نقاشی» به تهیه کنندگی فرشید یحیوی، ویژه کودکان و خردسال است که در ایام نوروز در 13 قسمت 20 دقیقه ای از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این برنامه شخصیت های مداد رنگی طراحی شده است که این مدادها در هر برنامه نقاشی های ارسالی بچه ها را معرفی می کند. بچه ها برای ارسال نقاشی با مراجعه به سایتwww.naghashi.ir و ارسال نقاشی هایشان، امکان معرفی و پخش نقاشی های ارسالی خود را از شبکه یک فراهم می کنند. گفتنی است در پایان برنامه سیزدهم از بین21 نقاشی برتر جایزه و نشان مداد طلایی به نفر برتر اهدا می شود. در این برنامه همچنین امکان راه اندازی نمایشگاه مجازی نقاشی در سایت با نام انتخابی خود بچه ها فراهم شده است بدین صورت که با ورود به بخش راه اندازی نمایشگاه و تکمیل اطلاعات، نقاشی های خود را ارسال و این نمایشگاه به نام خود بچه ها ماندگار خواهد شد. برنامه «زنگ نقاشی» هر روز ساعت 11 مهمان کودکان ایرانی خواهد بود.

به منظور آشنایی و معرفی بهتر آیین های قدیمی ایرانیان در نوروز، برنامه «شادیهای بهار، آیین های ماندگار» به تهیه کنندگی محسن کرمی و با اجرای رسول نجفیان به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه از روز اول فروردین 95 و قبل از بخش خبری ساعت 19 در 12 قسمت 20 دقیقه ای، رسم و آیین ایرانیان قدیم از جمله نوروزخوانی، سبزه نشانی، دید و بازدید و خرید عید، روز طبیعت و گلریزان را در بخش های نمایشی و با حضور بازیگران در دکوری جذاب نمایش خواهد داد. روح الله انصاری کارگردان و مرتضی افضلی مدیر تولید برنامه شادیهای نوروزی هستند.

برنامه «استودیو بهاران» به تهیه کنندگی مشترک مقداد مومن نژاد و مجید خواجه نژاد به پوشش کامل کاروان های راهیان نور در جنوب کشور می پردازد. این برنامه که از 20 اسفند تا 12 فروردین روی آنتن شبکه یک خواهد رفت هر روز در سه نوبت 15 دقیقه ای و بصورت زنده اخبار و برنامه های راهیان نور را اطلاع رسانی می کند. اجرای همایش ها، برنامه اعزام ها، یادمان ها، معرفی شهدا و نمایش مناطق عملیاتی خوزستان از بخش های اصلی برنامه استودیو بهاران است. اقبال واحدی و محمدرحمان نظام اسلامی اجرا خواهد شد.

در تعطیلات نوروز 95 سری سوم برنامه «نقش تازه» به تهیه کنندگی حمید نوبهار با موضوع فرزندآوری به روی آنتن خواهد رفت. سری سوم «نقش تازه» از اول فروردین قبل از بخش خبری ساعت 14 در 13 قسمت 15 دقیقه ای با هدف ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری پخش خواهد شد. ساختاری ترکیبی این برنامه شامل نریشین، نمایش، گفتگو با بچه های زیر شش سال و نتیجه گیری است و در آن از حضور روانشناسان، جامعه شناسان، پزشکان و کارشناسان مذهبی استفاده شده است. «نقش تازه» با مشارکت گروه معارف اسلامی شبکه یک و موسسه تحقیقات راهبردی ژرفا وابسته به معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید شده است.

برنامه «خاطره» به تهیه کنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی از 27 اسفند هر شب بعد از بخش خبری ساعت 19 در 26 قسمت 17 دقیقه ای به روی آنتن می رود. در برنامه «خاطره» تصاویر نوستالژی از جمله مستندهای اواخر دهه50 تا 70، سریال های قدیمی مانند «طاق نصرت» و «ازدواج پرماجرا» و فیلم های سینمایی از جمله «بی بی چلچله» و «هارولد و اسپیدی» پخش خواهد شد. پخش تصاویر روز 13 بدر سال 1358 همراه با مصاحبه های مردمی، هفت سین شهدا، مستند ضرب سکه 20 ریالی برای سفره های هفت سین و مصاحبه های مردمی سال 1360 همزمان با جنگ تحمیلی از بخش های برنامه «خاطره» را تشکیل می دهد. پخش اولین سری برنامه کلاه قرمزی، قصه قصه و نماهنگ های دهه 70 که از شبکه یک پخش شده بود از دیگر بخش های برنامه زیبای «خاطره» است. جالب است که خیلی از این تصاویر را مردم در دهه های گذشته به صورت سیاه و سفید تماشا کرده بودند که در برنامه «خاطره» در ایام نوروز این تصاویر بصورت رنگی به نمایش در می آید. «خاطره» در روز مادر و 12 فروردین هم تصاویر نوستالژی مرتبط با این ایام را پخش می کند.

ویژه برنامه نوروزی «آفتاب شرقی» به تهیه کنندگی سعید عباسی شامل 10 برنامه است که از روز دوم فروردین قبل از اذان ظهر پخش می شود. در چهار برنامه اول حجت الاسلام علوی درباره دعای تحویل سال صحبت خواهد کرد. سه برنامه بعدی هم با حضور ابوالفضل بهرام پور درخصوص آیت الکرسی سخن خواهد گفت. در سه برنامه منتهی به ولادتبا سعادت حضرت زهرا (س) با حضور خانم حاجی عبدالباقی درباره زندگی و خصوصیان این بانوی بزرگ اسلام گفتگو می کند. ندا ملکی و علی جباری مجریان نوروزی «آفتاب شرقی» هستند.

فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی با عناوین «پاییز، گمیجی، مردان آفتاب، دریا سالار، حامی گرگ، آقای هلمز، برف و شمشیر، دریای سیاه، مرد مورچه ای، کلاهبردار، خبرنگار، سرقت بزرگ قطار، میان بر بزرگ، افشاگر، سفر به کوهستان» ویژه نوروز 95 هر روز ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می شود.

»سخنرانی های مذهبی» با موضوعات متنوعی همچون سبک زندگی، بهار زندگی و ... از دیگر برنامه های شبکه یک سیماست تا تعطیلات نوروز را هر چه پربارتر کند.

برنامه ترکیبی «شادیهای نوروزی» از تولیدات گروه تاریخ و فرهنگ وهنر شبکه یک سیماست که با موضوع نوروز خوانی به تهیه کنندگی محسن کرمی در13قسمت 20 دقیقه ای پخش می شود.

پوشش سفر کاروان های «راهیان نور» به مناطق جنوبی کشور از دیگر برنامه های ترکیبی شبکه یک سیماست. در این برنامه که با همت مرکز بسیج سازمان روی آنتن خواهد رفت، حضور مردم کشورمان در خاک حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس به تصویرکشیده می شود. برنامه ای که غیرت و ایثار مردان و زنان سال های جهاد و دفاع را روایت می کند.

شبکه دو

شبکه دو سیما به مناسبت آغاز سال نو و عید نوروز با ویژه برنامه های متعددی با اوقات فراغت مخاطبان همراه خواهد شد تا از این طریق اوقاتی دلپذیر برای آنان فراهم کند.

مجموعه نوروزی شبکه دو «زعفرانی» نام دارد که ویژه ایام نوروز 95 تهیه شده است و از 29 اسفند ساعت 21:30 به روی آنتن شبکه دو می رود. این مجموعه مضمونی خانوادگی و طنز دارد که توسط سعید جلالی، حامد محمدی و آزاده محسنی نوشته شده و به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای نمایش در ایام نوروز آماده شده است.

در خلاصه داستان مجموعه «زعفرانی» آمده: 99 درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند.اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن...

مهدی هاشمی، مهران احمدی، حسین سلیمانی، حدیث میرامینی، لیدا عباسی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی از جمله بازیگران مجموعه «زعفرانی» هستند. در ایام نوروز بیش از 15 فیلم سینمایی از ساعت 18 در قالب باکس عصرگاهی پخش خواهد شد.

دو مسابقه «دست پخت های خودمانی» و «ثانیه ها» از جمله تدارک های شبکه دو برای نوروز 1395 است. «دست پخت های خودمانی» مسابقه ای مفرح به تهیه کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو و با اجرای نسرین مقانلو و آرش ظلی پور است که هر شب ساعت 20 پخش می شود. این مسابقه چهره های عرصه های مختلف خوانندگی، بازیگری و فوتبال را طی یک مسابقه آشپزی در استودیو گرد هم آورده تا طی ایام نوروز برنامه هایی شاد و ویژه این ایام را به مخاطبان خود ارایه کند.

همچنین مسابقه «ثانیه ها» با رویکردی آگاهی محور و سرگرم کننده هر روز ساعت 15 به روی آنتن شبکه دو می رود. «محله گل و بلبل» با ساختاری نمایشی برای مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان در شبکه دو سیما تهیه و تدارک دیده شده است. در این برنامه همه ماجراها در یک محله خیالی متشکل از خانهها، خیابانها، کوچهها، مغازهها و شهروندانی که هر کدام دغدغههای متفاوتی دارند، پیگیری میشود. «محله گل و بلبل» هر روز عصر ساعت 17 برای گروه سنی کودک و نوجوان پخش خواهد شد.

داریوش فرضیایی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، حدیث فولادوند، امیر نوری، امیرمحمد متقیان، امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی، آرش میراحمدی، عرفان برزین و حمید کاشانی به ترتیب در نقشهای عموپورنگ، خانم میوه فروش، نانوای محل، کتابفروش سیار، گل فروش محل، گلدون خان، بلبل خان، مادر عموپورنگ، پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا، بچه مردم و قلهک بازی میکنند. تهیهکننده برنامه مسلم آقاجانزاده، کارگردان: احمد درویش علیپور، مجری: داریوش فرضیایی، نویسنده: محمد درویش علیپور و مدیر تولید: محمدحسین خلیفه است.

همچنین «مسابقه محله» نیز در لیست برنامه های نوروزی شبکه دو قرار دارد. این برنامهای تلویزیونی مخصوص گروه کودک و نوجوان است که با اجرای مسعود روشنپژوه اجرا میشود. پخش این برنامه که جنبه مسابقهایی- ورزشی- سرگرمی دارد از سال 1370 آغاز شد و تاکنون ادامه یافته است در ایام عید نیز هر روز ساعت 13:45مهمان مخاطبان خود می شود.

»جیب جیب» عنوان تولید ویژه ای است که پخش آن از عید نوروز برای مخاطبان خردسال این شبکه آغاز می شود. این برنامه با ساختار رئال انیمیشن دو کاراکتر فانتزی دارد که به همراه یک کودک و عروسکش در هر برنامه موضوعی جدید را برای این رده سنی با نگاهی متفاوت بازگو می کند. هر قسمت این برنامه حدود 8 دقیقه است و هر روز ساعت 13:30 به مخاطبان خردسال این شبکه ارائه می شود. تهیه کننده و سرپرست نویسندگان: آزیتا رضایی، کارگردان: مجتبی ظریفیان، آهنگساز: فرزاد ورزنده آذر، بازیگران: مجتبی ظریفیان، آزیتا رضایی و طراح بک ها و ابجکت ها: فرناز منصوری.

برنامه «دانش نما» که هر روز ساعت 14:30 پخش می شود، تولید دیگر این شبکه است که با ساختاری نمایشی و قالبی آموزشی شگفتی هایی از آزمایشات علمی را به نمایش می گذارد. این آزمایش ها در مکان های مختلفی مثل کارخانه، رستوران، موزه علمی و ... اتفاق می افتد. هدف این برنامه رسیدن به این نکته است که علم جذاب، دوست داشتنی و فهمیدنی است و مهم تر از همه اینکه علم به ما توانایی می دهد.

تیم طراح و سازنده دستگاه آزمایشات تیم دانش بیان فن آموز هستند. مدیر تصویربرداری: فرشید فرجی، تدوینگران: امید خسروی، صابر خسروی و ابوالفضل حاجیان، مدیریت علمی: مجید محسنی، مدیر تولید: محمدرضا بغیری، تهیه کننده، کارگردان و نویسنده: سیدمحسن حسینی.

برنامه «شهر به شهر» به بررسی آداب و رسوم مناطق مختلف ایران با حضور نوجوانان هر منطقه خواهد پرداخت. در این برنامه که ساعت 14:15 از شبکه دو سیما پخش می شود، یک نوجوان به عنوان نماینده یک شهرستان انتخاب می شود و آداب و رسوم شهر محل سکونتش را به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با منطقه مورد بحث برخواهد شمرد. تهیه کننده این برنامه جواد خانی است.

پویانمایی «تاریخ از این ور» به تهیه کنندگی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی نوجوان تولید شده است که در ایام نوروز ساعت 14به روی آنتن شبکه دو خواهد رفت. در خلاصه این انیمیشن آمده: آقا بهادر نگهبان موزه است. او روزی برحسب اتفاق در میان محوطه موزه به خری به نام خرمن برمیخورد که میتواند صحبت کند.خرمن در پالانش یک طومار سخنگو دارد که اخبار تاریخ را به آنها میدهد. بهادر، سوار بر خرمن، راهیِ زمان میشود و در تاریخ، ماجرای مربوط به یکی از اشیاءِ درون موزه را دنبال میکند...

همچنین «کوی محبت» در این ایام دو برنامه مناسبتی ویژه ولادت حضرت زهرا (س) را به همراه ارائه گزارشی از افتتاح فاز اول صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف تهیه کرده است. سری جدید برنامه های «نما دو» و «راهیان نور» نیز از جمله برنامه های در نظر گرفته شده ویژه ایام نوروز است که مهمان خانه های مخاطبان خود خواهد شد.

شبکه سه

احسان علیخانی امسال نیز در لحظه تحویل سال با دعوت از مهمانان به مدت پنج ساعت مهمان خانههای مردم کشورمان است. در کنار ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه، هر روز برنامهای تفریحی را روی آنتن خواهد برد که در آن پخش قطعات شاد و مفرح در نظر گرفته شده است.

سعید آقاخانی امسال مجموعه تلویزیونی «بیمار استاندارد» را برای شبکه سه سیما کارگردانی کرده است. این مجموعه درباره فردی تحصیل کرده رشته بازیگری به نام بهنام است که با این شیوه درمانی درگیر می شود و وارد ماجراهایی می شود که تا به حال تجربه شان نکرده...

»بیمار استاندارد» به نویسندگی بهرام توکلی توسط مسعود ردایی در 14 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش در نوروز 95 در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی تهیه و تولید شده است.

شبکه سه همچنین برای ایام نوروز برنامه ای ترکیبی با عنوان «دست انداز» را روی آنتن می برد. در این برنامه دو مجری بازیگر در گفت و گویی طنز و با استفاده از ضرب المثل ها و اصطلاحات شیرین فارسی بر اصالت فرهنگ و ادب فارسی تاکید می کنند.

سیده معصومه پورحسینی تهیه کننده برنامه ای با عنوان «مهمان ما باشید» است که با حضور تمام نمایندگان استان های کشور مخاطبان خود را با فرهنگ مناطق بکر گردشگری در سراسر ایران آشنا می کند. برنامه «دوربین مخفی» نیز در ایام نوروز روی آنتن می رود. در این برنامه دو تن از بازیگران کشورمان با ایجاد شرایطی خاص عکس العمل شهروندان را به تصویر می کشند.

مسابقه «آقای گزارشگر» از پرطرفدارترین مسابقه های چند سال اخیر است که با هدف استعدادیابی و تربیت گزارشگران ورزشی به خصوص در رشته های والیبال و کشتی تهیه و پخش می شود و توانسته مخاطبان بسیاری را مجذوب نماید.

همچنین با هدف آشنایی بینندگان شبکه سه با مناطق جذاب گردشگری برنامه «اقلیم» به تهیه کنندگی موسی جابری تولید و پخش می شود. در این مستند تلاش شده تا با نمایش جذابیت های گردشگری کشورمان در مخاطبان شبکه که عموما جوان هستند، حس غرور و افتخار به سرزمین زیبایمان به وجود آید. همچنین «اقلیم» به فرهنگسازی بهبود اوضاع زیست محیطی گوشه چشمی دارد.

برنامه «سه شو» در رویکرد نوروزی خود مسایل و موضوعات عیدانه را مورد تاکید قرار می دهد و مجریان آن در آیتم های کوتاه از موضوعات مبتلا به در این ایام با مردم سخن می گویند.

بیان خاطرات خلبانان نیروی انتظامی در خصوص عملیات ها و نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان در برنامه «مستند هواناجا» به تصویر در می آید. «هواناجا» به تهیه کنندگی کاظمی کلجاهی در هر قسمت از عملکرد نیروی هوایی و ماموریت های آنان حین خدمت رسانی و اورژانس گزارشی به بینندگان ارائه می کند.

برنامه «مشتاق دیدار» اعضای خانواده چهره های فرهنگی را به تلویزیون آورده تا ویژگی های شخصیتی آنها را از زبان اعضای خانواده شان بشنویم. این برنامه با هدف ترویج سبک زندگی و آداب و رسوم ایرانی اسلامی در عید نوروز روی آنتن می رود.

شبکه چهار

شبکه چهار سیما با ویژه برنامه های متفاوتی به استقبال عید نوروز می رود.

»دلشدگان» عنوان برنامه ترکیبی ویژه تحویل سال 1395 گروه دانش شبکه چهار سیماست که به تهیه کنندگی و کارگردانی سیاوش صفاریان پور تقدیم بینندگان می شود.

مستندهای کوتاه از زندگی عکاسی که در جستجوی بهار است و مجموعه واگویه هایی که ما را به لحظه لحظه تحویل سال نزدیک می کند، به همراه موسیقی و تصویر و حضور مهمانان و کارشناسان عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و.... روی آنتن خواهد رفت.

»صد برگ» عنوان برنامه ای ترکیبی است که به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صوفی منصور ضابطیان پخش می شود.

اجرای این برنامه را رشید کاکاوند، منصور ضابطیان، امیرعلی نبویان و شاهین شرافتی با رویکرد فرهنگی بر عهده دارند که در هرشب به یک موضوع خواهند پرداخت.

برنامه گفتگو محور 14 قسمتی «سیم و زر» به تهیه کنندگی سید محسن مناجاتی، کاری از گروه فرهنگ و اندیشه چهار سیماست.

موضوعاتی درخصوص لذت و شادی در معنای زندگی انسان معاصر و هنر دینی و ... با رویکرد پرسش و پاسخ با اجرای علی درستگار روی آنتن می رود.

ویژه برنامه گفتگو محور«معرفت» از تولیدات گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی سید محسن مناجاتی و کارگردانی اسدالله ایمن در 13 قسمت45 دقیقه ای پخش می شود.

در این برنامه با اجرای اسماعیل منصوری لاریجانی از 1تا 15 فروردین، موضوعات فلسفی و عرفانی بررسی می شود.

کتاب و کتابخوانی از موضوعاتی است که در فهرست برنامه های شبکه چهارسیما از جایگاه ویژه ای برخوردار است، برنامه ترکیبی «فانوس» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما با اجرای عصمت همتی روی آنتن می رود.

این برنامه به تهیه کنندگی محمد رحیمی و کارگردانی محمد اسماعیل هدایت، در ایام نوروز روزهای زوج به معرفی کتاب ویژه نوروز می پردازد.

برنامه ترکیبی «تالار تجربه» از تولیدات گروه دانش به تهیه کنندگی و کارگردانی صفاریان پور و اجرای اسماعیل میرفخرایی روی آنتن خواهد رفت.

در هر برنامه با یکی از مشاهیر علم، فن، ادب و هنر گفتگو می شود و ابعاد مختلف شخصیتی او بررسی می شود.

پرداختن به موسیقی نواحی و بومی فاخر از جمله تدارک شبکه چهار سیما برای ایام نوروز است که در قالب برنامه ترکیبی

»نغمه ها» در 15 قسمت60 دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی حبیب الله ذوالفقاری پخش خواهد شد.

برنامه ترکیبی «هنرنامه» کاری از گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد علی بازی روی آنتن می رود.

تاثیر نوروز و طبیعت بهار در هنرهای تجسمی کشور با اجرای مهسا ملک مرزبان در این برنامه 15 قسمتی به مدت 45 دقیقه بررسی خواهد شد.

«چهارنما» عنوان برنامه ترکیبی گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی حمیدرضا مسعودی است.

فیلم های کوتاه مستند و داستانی برگزیده از کارگردان های برجسته و قدیمی مانند خسرو سینایی، منوچهر طیاب، فرشاد فدائیان، احمد ضابطی جهرمی و... از این برنامه به مدت60 دقیقه پخش می شود.

برنامه ترکیبی «جویبار» به تهیه کنندگی و کارگردانی کوروش انصاری در 15 قسمت 60 دقیقه ای برای پخش در نظر گرفته شده است.

در هر برنامه با یک شاعر با اجرای سعید بیابانکی کاری از گروه ادب و هنر گفتگو می شود.

پخش مستندهای جذاب و دیدنی در ایام نوروز از برنامه ریزی های شبکه چهار سیما در قالب سری جدید برنامه «چهارسوی علم» است.

»طراحی های عظیم»، «دانستنی های علمی»، «نبرد در قلمرو حشرات» و «چشم انداز زمین از فضا» عناوین مستندهایی است که موضوعات مختلف علمی در حوزه های شیمی، پزشکی، مهندسی، نمایش مستندی از منظر فضانوردان از درون ایستگاههای فضایی به کره زمین و معرفی ویژگیها و مختصات کره زمین در کهکشان راه شیری و همچنین مستندهایی از زندگی حشرات پخش می شود.

سری جدید برنامه ترکیبی«و هنری دیگر» به تهیه کنندگی علیرضا جنیدی با موضوع آموزش نقاشی رنگ روغن در13قسمت 30 رقیقه ای پخش می شود.

آموزش تکنیک های رنگ روغن نقاشی در طبیعت با سوژه های متفاوت با اجرای سعید پناه زاده (مدرس نقاشی) در ایام نوروز 95 برای علاقه مندان به این رشته هنری در نظر گرفته شده است.

سخنرانی های علمی کوتاه در قالب برنامه «سخنرانی تد» در13قسمت 15 دقیقه ای در ایام نوروز پخش می شود.

در «سینما95» شبکه چهار سیما فیلم های سینمایی برجسته و روز سینمای ایران و جهان برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

مستند «نوروزی» با موضوع معرفی طبیعت و گردشگری استان مازندران در 13 قسمت30 دقیقه ای روی آنتن می رود.

معرفی میوه های نوبرانه منطقه شمال کشور، استفاده مردم از این میوه ها و کاربرد آنها، به تصویرکشیدن مناطق سرسبز مازندران و... از جمله بخش های این برنامه کاری از تامین برنامه شبکه چهار سیماست.

ویژه برنامه زنده «راهیان نور» هر روز به مدت 15 دقیقه با برقراری ارتباط با تیم اعزامی روی آنتن خواهد رفت.

شبکه پنج

پنج ساعت برنامه «ویژه سال تحویل» اولین عیدی برنامه سازان این شبکه به مخاطبان خود است که در آن تلاش می شود همراه با هنرمندان، ورزشکاران، خانواده شهدا و ایثارگران لحظات سال تحویل برای بینندگان شبکه خاطره انگیز و فراموش نشدنی شود.

شبکه پنج با محوریت اقتصاد و گذر در پسابرجام در جنگ شبانه «سالی نو» از کارآفرینان و نخبگان اقتصادی دعوت کرده است تا اندیشه های پویای خود را در اختیار عموم قرار دهند.

در مسابقه «آتش نشان» علاقمندان به حرفه آتش نشانی می توانند مهارت های خود را در مورد این شغل پرخطر به رقابت گذارند.

»ساعت 25»، «هم خانواده»، «من او» و «اقتصاد 94» از جمله برنامه های جذابی است که بینندگان شبکه پنج در ایام نوروز می توانند در این شبکه پربیننده دنبال کنند.

»حرفهایها» به تهیهکنندگی علی هشامی عنوان مسابقه ای از گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج سیماست که با رویکرد کارورزی و معرفی قهرمانان مهارتی کشور در ایام نوروز پخش میشود.

این مسابقه در 13 قسمت 50 دقیقه ای تولید می شود که در هر قسمت 12 شرکت کننده در قالب دو گروه 6 نفره حضور دارند. مبنای این مسابقه بر پایه مسابقات ملی مهارت است. در واقع برگزیدگان که در مسابقات ملی مهارت مدال طلا دریافت کرده اند، در این مسابقه به عنوان شرکت کننده حضور دارند.

در هر برنامه از شرکت کنندگان سه نوع سوال در حوزه کارآفرینی و مهارتی در هر رشته تخصصی، اطلاعات عمومی و سبک زندگی پرسیده میشود. یعنی هر برنامه یک برنده دارد. در پایان دو گروه بر اساس امتیازاتی که دریافت میکنند، باقی میمانند. در پایان یک گروه فینالیست میشود.

یک مسابقه پیامکی هم وجود دارد که مخاطبان را با مهارت های فنی و حرفهای آشنا می کند و بینندگان و مخاطبان در این مسابقه به شرکتکنندگان امتیاز میدهند و در تعیین گروههای برنده تاثیر می گذارند.

شبکه پنج متناسب با ماموریت اقتصادی خود، این برنامه را با همکاری و مشارکت سازمان فنی و حرفه ای طراحی و تولید کرده است.

این مسابقه درصد گسترش فرهنگ کارورزی، مهارت آموزی و خود اشتغالی درکشور است.

شبکه آموزش برنامه های «مشاعره دانش آموزی»، «من می توانم»، «تماشای کتاب» و «اقامتگاه همیشه خونه» و همچنین گلچین برنامه «حریم مهرورزی» از برنامه هایی است که در ایام نوروز از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود. «مشاعره دانش آموزی» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر با رویکرد نوروزی در گروه آموزش های رسمی تولید شده و هر شب از این شبکه پخش می شود.

برنامه «قندپهلو» به تهیه کنندگی امیر قمیشی با حضور طنزپردازان ایرانی و فارسی زبان تاجیک تولید شده و در نوروز 95 به آنتن شبکه آموزش سیما می رسد. برنامه «تماشای کتاب» درگروه آموزش های عمومی شبکه آموزش سیما تولید شده که به مبحث کتابخوانی می پردازد. در این برنامه با نمایش خلاصه یک فیلم سینمایی که به موضوع کتاب و کتابخوانی پرداخته با حضور کارشناس رسانه و کارشناس حوزه کتاب، این فیلم تحلیل و بررسی می شود. برنامه گفتگو محور «سلام» به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی از ویژه برنامه های نوروز است که با دعوت از ورزشکاران، کارآفرینان و افراد موفق جامعه به مسائلی که منجر به موفقیت علمی و کاری برای فرد شده را بازگو می کند. همچنین برنامه «اقامتگاه همیشه خونه» به تهیه کنندگی امیر عباس حدسنی با رویکرد مسائل خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در ایام نورورز هر شب به جز جمعه ها از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

برنامه «صبحی دیگر» نیز در ایام نوروز در قالب پنج ویژه برنامه تولیدی پخش خواهد شد. از دیگر برنامه های نوروزی شبکه آموزش برنامه «من می توانم» به تهیه کنندگی حمیدرضاعلیزاده، تولید گروه مهارت های تخصصی و عمومی است. این برنامه با رویکرد مهارت و دانش و شناخت حرف موجود به منظور آشنایی جوانان با مشاغل مختلف در جهت کسب امنیت مالی از طریق کار کردن تولید شده است.

همچنین برنامه «معیار» به تهیه کنندگی علیرضا میراحسنی با موضوعات استاندارد حلال و وسایل بازی کودکان به روی آنتن می رود. مجموعه «خانه های رویایی» با گذر از نواحی مختلف کشور انگلستان برخی از هیجان انگیزترین و مبتکرانه ترین سازه هایی را که در حال حاضر در حال ساخت هستند را انتخاب کرده و برای اولین بار دردسرها، سختی ها و سخت کوشی هایی که در طراحی و ساخت با آنها دست و پنجه نرم می کنند را به نمایش می گذارد؛ این برنامه در نوروز 95 از شبکه آموزش سیما مهمان خانه های ایرانی است. مستند «دور دنیا با 80 گنجینه های خارق العاده» سفری پنج ماهه به دور تا دور زمین و کشف 80 مورد از با ارزش ترین گنجینه های ساخت بشر خواهد داشت که به بیش از هزاران سال پیش برمی گردد.

همچنین نمایش عروسکی «نوروز عروسک های ایرانی» با توجه به فرهنگ کهن فارسی و نمایش های عروسکی در ایران در ایام نوروز، با زنده کردن این فرهنگ و آداب و رسوم زیبای ملی و مذهبی نمایش های عروسکی بومی ایران را به نمایش می گذارد و در این ایام در شبکه آموزش به آیین های نوروز به روایت عروسک های ایرانی می پردازد. در ادامه برنامه های نوروزی شبکه آموزش، برنامه «ما مردها» که مشکلات مربوط به آقایان و مسائل عمومی مردها در رابطه با زندگی را در قالب طنز بیان می کند، از این شبکه پخش می شود. گفتنی است، برنامه «دکتر سلام»، «گل آموز»، «دوربین هفت»، «سفید»، «زنگ هفت»، «کارنامه 20» ومسابقه «مسیر پرواز» نیز در فروردین ماه رنگ و بوی نوروزی می گیرند.

شبکه مستند

همزمان با ساعات پایانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار