ما آماده‌ایم-95/ سردار قره باغی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهدای ایران در امتداد خط شهدای عاشورا هستند/ فرهنگ ایثار و شهادت فراموش نمی‌شود

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای ایران در امتداد خط شهدای عاشورا قرار دارند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فراموش نمی‌شود و هر روز در حال گسترش است، کما اینکه هم اکنون بحث مدافع حرم در کشور مطرح است که نشان دهنده ادامه این فرهنگ است.
کد خبر: ۷۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ - 12March 2016

شهدای ایران در امتداد خط شهدای عاشورا هستند/ فرهنگ ایثار و شهادت فراموش نمی‌شود

سردار ناصر قره باغی پیشکسوت و آزاده دفاع مقدس در حاشیه زیارت از شهدای تازه تفحص شده در مقر معراج الشهدای اهواز در گفت وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس در خصوص تلاش معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران در کمرنگ نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: همه دنیا فهمیده است که راه شهیدان فراموش شدنی نیست. جریانهای باطل و استکباری قرنها تلاش کردهاند که عاشورا و فرهنگ آنرا محو کنند. اما خوشبختانه در این مسیر موفق نشدهاند و به اعتراف خودشان روز به روز عاشورا و فرهنگ آن در دنیا گسترش پیدا میکند.

این پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه افزود: آخرین ترفندی که به ذهن دشمن خطور کرد، ساخت فیلم 300 بود که خواست با این فیلم برای خود عاشورا بسازد، فیلمی که یک فیلم کارتونی سخیف بود.

وی گفت: شهدای ایران و حماسه دفاع مقدس در امتداد عاشور قرار دارند، اگر عاشورا قابل کتمان است، دفاع مقدس و شهدای ما نیز قابل کتمان خواهد بود. کما اینکه ما هر روز شاهد گسترش این فرهنگ و رویشها و جذب جدید از جریانهای مقابل هستیم.

سردار قرهباغی در پایان خاطرنشان کرد: پس شهدای ما چون از جنس عاشورا هستند لذا فراموش نشدنی و انسان ساز هستند؛ هنوز فرهنگ ایثار و شهادت ادامه دارد و هر روز در حال بسط و گسترش است، چنانچه همین الان بحث مدافع حرم مطرح است و میبینیم که راه شهدا ادامه دارد. بعید است فرهنگ ایثار و شهادت و سفر به سرزمین نور در کشور ما به فراموشی سپرده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار