1700 هکتار نهال کاری بسیج برای بیابان زدایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی از نهال‌کاری بیش از 1700 هکتار از اراضی کشور توسط بسیجیان با هدف مقابله با بیابان‌زایی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ - 09March 2016

1700 هکتار نهال کاری بسیج برای بیابان زدایی

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، مراسم کاشت نهال و همچنین افتتاح سالن چند منظوره 9 دی در شهرستان کرج ظهر امروز با حضور سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه استان البرز برگزار شد.

همچنین سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی به همراه خانواده معظم شهدا و فرماندهان سپاه استان البرز در مراسم کاشت 2 هزار نهال به مناسبت هفته درختکاری و به یاد شیدا مدافع حرم شرکت کرد.

سردار غلامی در این مراسم که با حضور خانواده 12 شهید مدافع حرم استان البرز برگزار گردید، طی سخنانی اظهار داشت: فرهنگ غنی اسلامی با قیام عاشورای حسینی (ع) احیا شد و امروز خون شهدای مدافع حرم و اسلام در امتداد خون یاران سید الشهدا (ع) است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند بسیج و بسیجیان به اسلام و انقلاب و امت اسلامی، گفت: شجره طیبه بسیج عملکردی درخشان در خدمت به مردم داشته و کارنامه پرافتخار این نیروی انقلابی و ولایی مملو از برگهای زرین است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بسیجیان در خط مقدم دفاع از خاک کشورمان قرار داشتند و امروز نیز آنها در خط مقدم سازندگی و دفاع فرهنگی هستند.

غلامی یکی از اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی را در حوزه حفظ و احیای آب، خاک و منابع طبیعی کشورمان و مقابله با بیابانزایی و کاشت درخت توصیف کرد و گفت: متاسفانه امروز به دلیل توسعه زندگی ماشینی، بستر حیات بشر با خطرات جدی روبهرو شده است.

وی افزود: مهاجرتهای بیرویه، از بین رفتن منابع طبیعی به ویژه آب و خاک، توسعه بیابانها و کاهش جنگلها و فضای سبز و از بین رفتن روستاها از جمله آسیبهای این نوع زندگی ماشینی و صنعتی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: در این حوزه نیز بسیج سازندگی وارد میدان شد و با امضای تفاهمنامههایی با سازمان جنگلها اقدامات ارزشمند و بزرگی توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

غلامی گفت: از جمله این اقدامات کاشت نهال در بیش از 1700 هکتار از اراضی کشور با هدف مقابله با بیابانزایی است.

وی در پایان تاکید کرد: بسیج سازندگی با تمام توان در این حوزه وارد شده و آماده همکاری با دستگاههای مربوطه است.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها