سردار عروج:

نیروهای حزب‌الله چون شبیه رزمندگان ما هستند پیروزند

مشاور نظامی فرمانده سپاه پاسداران و جانشین رئیس دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ما بسیجیان، رزمندگان و ایثارگران نباید راه را مختص به خود کنیم و دیگران را در این مسیر قرار ندهیم، بلکه باید راه برای همه باز باشد.
کد خبر: ۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴ - 04December 2013

نیروهای حزب‌الله چون شبیه رزمندگان ما هستند پیروزند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، سردار "خسرو عروج" امروز در یادواره 109 شهید فرهنگی استان گلستان در مرکز تربیت معلم امام خمینی(ره) شهرستان گرگان اظهار داشت: اگر شناخت ما از حماسه حسینی عمیق باشد و این توانمندی را بدهد که ما را همیشه آماده نگه دارد، برنده واقعی خواهیم بود. در غیر این صورت، اگر نتوانیم به چراهای عاشورا جواب دهیم، این مجالس نه تنها اثرگذار نخواهد بود بلکه بازنده میدان خواهیم بود.

وی با بیان این که ما باید در مسیر زندگی خود، با استفاده از سیره شهیدان، انصاف، راستگویی و حیا را به دست آوریم، اضافه کرد: امام راحل در دیدار با یک شهید، راه سعادتمندی را نشان دادند و آن این بود که قبل از هر کاری و در زندگی به خوبی ببینید حق تعالی در کجا قرار دارد.

مشاور نظامی فرمانده سپاه پاسداران گفت: ما بسیجیان، رزمندگان و ایثارگران نباید راه را مختص به خود کنیم و دیگران را در این مسیر قرار ندهیم، بلکه باید راه برای همه باز باشد.

وی تصریح کرد: البته این که محاسن داشتن و یقه بستن تا بالا خوب است، اما باید دید مقام معظم رهبری که شهید زنده و معجزه قرن هستند، چگونه سخن می گویند و ما نیز بر آن اساس حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید با معرفت به حرفهای آقا گوش کنیم و اگر میگوییم ولایی و پیرو ولایت فقیه هستیم، باید با دید باز این سخنان را بر زبان جاری کنیم.

سردار عروج گفت: همگان به خوبی میدانند که انقلاب ما صاحب دارد و فرمانده گمنامی دارد که بیادعاست و باید یاد بگیریم که کسی را که ادعا کرد، به سراغش نرویم.

عروج افزود: در دوران جنگ تحمیلی معلم و فرمانده ما پروردگار بود و از سوی دیگر همه در جنگ حضور داشتند و از خودگذشتگیها بسیار مشهود بود و اگر در جنگ 33 روزه لبنان، حزبالله به پیروزی میرسد، به این دلیل است که رزمندگانشان مانند رزمندگان ما روزه میگرفتند و به ائمه و معصومین(ع) متوسل میشدند.

وی یادآور شد: امروز هم دوران دفاع مقدس وجود دارد و به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی دنیا به صورت تمام عیار با ما در جنگ است، اما شهید، زخمی و اسیر آن اصلا مشخص نمیشود و باید با دید باز به مسائل نگاه کرد.

جانشین رئیس دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ما بسیجیان و رزمندگان نباید کار را برای مردم سخت کنیم تا آنان وارد میدان نشوند. نباید فقط بر این مسئله تکیه کنیم که دیندارها تنها در معبر جنگ هستند، در مجموع باید کمی انصاف داشت.

سردار عروج افزود: آن که در زیر سایه خیر و آن که در زیر سایه شر زندگی می کند، هر دو در هر لحظه در جنگ هستند و نباید فکر کنیم که جنگی وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این که جنگ و انقلاب اسلامی ما برگرفته از حماسه حسینی (ع) است، خاطرنشان کرد: این یادوارهها باید طوری استمرار داشته باشد که در وضعیت زندگی ما اثرگذار باشد.

شایان ذکر است در این مراسم یکی از روحانیون که راوی کاروان هایراهیان نور و عضو گروه تفحص سیره شهدای کشور است، به بیان خاطرات و وصیت نامه شهدای دانش آموز پرداخت و در ادامه حمید نائبی به همراه حامد محمدخانی کار تئاتری در زمینه جنگ و دلیرمردی های رزمندگان را به اجرا گذاشتند.

نظر شما
پربیننده ها