معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح:

شروط فارغ التحصیلی در دانشگاه های افسری داشتن مهارت در دو رشته ورزشی است

امیر سرتیپ محمد حسن باقری گفت: برای ارتقا ورزش در نیروهای مسلح به دانشگاه‌های این نیرو ابلاغ کردیم یکی از شروط فارغ‌التحصیلان افسری باید در دو رشته ورزشی شنا و یکی از ورزش‌های رزمی به صورت تخصصی کار کرده باشند.
کد خبر: ۷۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ - 10March 2016

شروط فارغ التحصیلی در دانشگاه های افسری داشتن مهارت در دو رشته ورزشی است

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس شورای ورزش ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از مدالآوران مسابقات ارتشهای جهان (سیزم) گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم و قرار است از مدال آوران مسابقات ارتشهای جهان تجلیل کنیم نمونه ای از اجرای میثاق اخلاق در ورزش است.

وی افزود: مسئولیت خطیر و سنگین ما ایجاد آمادگی جسمانی لازم در نیروهای مسلح است برای اینکه بتوانند در عرصههای مختلف ماموریتی به خوبی ایفای نقش کنند.

امیر باقری ادامه داد: نیروهای مسلح باید بتوانند با آمادگی جسمانی مناسب در هر زمان و مکان در کنار داشتن روحیه ایمانی ایفای وظیفه کنند؛ به همین دلیل وظیفه داریم کارکنان نیروهای مسلح را برای انجام ماموریتهایشان آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی بخشی از ساعت کاری روزانه نیروهای مسلح باشد عنوان کرد: سالیانه بین 300 تا 400 هزار نفر سرباز در کنار میلیونها نفر از عزیزان بسیج در خانواده بزرگ نیروهای مسلح وجود دارد که باید برای گسترش فرهنگ ورزش و آمادگی جسمانی به این عزیزان توجه ویژهای داشته باشیم.

امیر باقری اظهار داشت: برای آنکه ورزش با ماموریتهای نیروهای مسلح تناسب داشته باشد دستورالعمل برگزاری ورزشهایی همچون راهپیمایی و کوهپیمایی اعلام کردیم اما هنوز با آنچه دنبال آن هستیم فاصله داریم.

وی در پایان بیان داشت: برای ارتقا ورزش در نیروهای مسلح به دانشگاههای این نیرو ابلاغ کردیم یکی از شروط فارغالتحصیلان افسری باید در دو رشته ورزشی شنا و یکی از ورزشهای رزمی به صورت تخصصی کار کرده باشند ولی برخی دانشگاهها اعلام کردند که زیرساختهای آنها برای انجام این ماموریت فراهم نیست ولی با این وجود معتقدیم این زیر ساختها مهیاست لذا باید به این امر توجه لازم صورت گیرد.

گفتنی است در این مراسم از 68 نفر از مدال آوران مسابقلات جهانی سیزم با حضور وزیر ورزش تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار