ما آماده‌ایم-94/ سردار فضلی در نشست با رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

نیمی از زائران راهیان نور را خواهران تشکیل می‌دهند

سردار فضلی از تلاش مضاعف و پیگیری‌های خواهران در بسیج و سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ابراز خرسندی نمود و گفت: این توانمندی‌ها انتظارات ما را برای فعالیت بیشتر افزایش می‌دهد زیرا حدود نیمی از زائران راهیان نور را خواهران تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ - 12March 2016

نیمی از زائران راهیان نور را خواهران تشکیل می‌دهند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در نشست سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین با مریم مجتهدزاده، موضوع راهیان نور دخترانو تعاملات فی مابین دو سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و بسیج مستضعفین کشور بررسی شد.

در دیدار سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیاننور سپاه و بسیج کشور با مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن معرفی ماموریتهای سازمان زمینههای تعاملات فی مابین و بهرهمندی هر چه بیشتر از ظرفیتهای تخصصی بسیج مستضعفین و راهیان نوردر جهت سیاستهای سازمان مبنی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس را مطرح نمود.

مجتهدزاده ضمن خوشآمدگویی به سردار فضلی و همراهان بزرگوارشان، فعالیتهای دوساله سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: این سازمان در صدد ارائه الگوهای عملی در میان خانوادههاست؛ بنابراین بهرهمندی از کتابها و متون فرهنگی سازمان در تولید محتواها و بستههای فرهنگی میتواند در تعاملات فی مابین دو سازمان موثر واقع گردد.

وی کتابهای راه روشن که سازمان زنان به منظور کاربردی نمودن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و دفاعمقدس تدوین نموده است؛ را به عنوان محتوای ارزشمند در بستههای فرهنگی اردوهای راهیان نور پیشنهاد کرد.

مجتهدزاده همچنین بر تاسیس باشگاه دختران جوان (راهیان نور) در حفظ و استمرار اندیشه راهیان نور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد.

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس با استناد به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تعلق همه آحاد جامعه به موضوع دفاعمقدس، مشارکت همه اقشار و گروهها در راستای توسعه فرهنگ دفاع مقدس و تکریم و ارتقاء جایگاه اردوهای راهیان نور را در، ثبت و ضبط خاطرات آن دوران و انتقال آن به نسل جدید را یادآور شد.

مجتهدزاده به طرح های سازمان زنان برای مشارکت فعالانه در حوزه راهیان نور، بشرح زیر اشاره نمود:

- طرح دختران آسمان؛ طرحی فرهنگی و آموزشی جهت آمادهسازی مخاطبان، و بهرهمندی از فضای مناطق عملیاتی است.

- طرح تاسیس باشگاه دختران آفتاب؛ کانونی برای تعامل بیشتر و استمرار اهداف راهیان نور

- طرح ارائه محتوا و بسته های فرهنگی در اردوهای راهیان نور

- جبهه سازی اجتماعی از سازمان های مردم نهاد در راهیان نور

- تهیه بانک اطلاعاتی از مشارکت کنندگان در راهیان نور

مجتهدزاده همچنین به آمادگی سازمان زنان، در اعزام زنان صاحبنظر و اندیشمند حوزه دفاع مقدس برای حضور در جمع دختران زائر راهیان نور اشاره کرد.

سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست اظهار داشت: میزان و معیار عملکرد ما در بسیج و راهیان نور فرامین، دیدگاهها و انتظارات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای است و سیاستها و فعالیتهای ستاد فرهنگی راهیاننور در بخشهای نرم افزاری و سخت افزاری دقیقا منطبق بر رهنمودهای ایشان ترسیم و اجرا می گردد. 

وی اهتمام و توجه وافر مقام معظم رهبری در خصوص راهیان نور را  بسیار ارزشمند خواند و گفت: هیچ مقام و مسئول ارشدی در نظام، تاکنون به اندازه ایشان به موضوع راهیان نور نپرداخته و امام خامنهای بر کیفیت بخشی به شیوه اجرای آن تاکید نموده است و همین امر مسئولیت متولیان امر را دو چندان میکند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور، اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتشان تکالیفی معین و نقشه راه را در بهره مندی از فرصت طلایی زمان حضور زائران راهیان نور در ترویج مولفههای فرهنگی و تربیتی دوران دفاع مقدس و معرفی واقعیات معنوی آن دوران ترسیم فرمودند.

سردار فضلی با تاکید براینکه ایمان و اعتقاد به جایگاه رفیع شهدا موضوعی است که همه  گروهها و جریانهای سیاسی بدان باور دارند و هیچ فرد یا گروهی نسبت به شهدا بیگانه نیست، تصریح کرد: موضوع دفاع مقدس میتواند عامل هماهنگی و ایجاد وحدت رویه فرهنگی در جامعه باشد.

وی اضافه کرد: توجه به محتوای فرهنگی راهیان نور، تولید محتوی، چاپ کتاب و نرمافزارهای تربیتی و همچنین اقدامات سخت افزاری برای جمعیت کثیری از داوطلبان و زائران، عزم و اراده همگانی را میطلبد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، به نقش بیبدیلراهیان نور به عنوان کمهزینهترین نمایش رزمی کشور و یک حج بصیرتی اشاره کرد و گفت: جمعیت کثیری به صورت مردمی در قالب راهیان نور، مدیران آموزش دیده کاروانها و خادمین داوطلب، عملیات فرهنگی راهیان نور را با بصیرت و ولایتمدارانه اجرا میکنند.

سردار فضلی از تلاش مضاعف و پیگیریهای خواهران در بسیج و سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ابراز خرسندی نمود و گفت: این توانمندیها انتظارات ما را برای فعالیت بیشتر افزایش میدهد زیرا حدود نیمی از زائران راهیان نور را خواهران تشکیل میدهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ترویج کار فرهنگی اثرگذار در کل جامعه، بدون حضور خواهران تقریبا ناممکن است و زنان همانطور که در خانواده نقش اثرگذاری دارند در موضوعات فرهنگی جامعه نقش موثرتری ایفا میکنند ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت سازمان زنان در دفاع مقدس در این اردوها بتوان در پیشرفت امور فرهنگی کشور، گامهای اساسی برداشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار