پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های ایران، چالش تازه ارتش آمریکا +سند

بولتن ارتش آمریکا می‌نویسد: ایران در تلاش است که به‌رغم خریداری تجهیزات و تسلیحات نظامی از چین و روسیه، به تولید ملی و بومی خود متکی باشد و در این راه نیز از پیشرفت‌هایی برخوردار شده و اکنون موشک «نور» می‌تواند برای نیروی دریایی آمریکا چالش‌ساز باشد.
کد خبر: ۷۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 14March 2016

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های ایران، چالش تازه ارتش آمریکا +سند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بولتن «دیدهبان محیط عملیاتی» (OE Watch) متعلق به دفتر مطالعات خارجی نظامی ارتش آمریکا در جدیدترین شماره خود (مارس 2016) در بخش رصد ایران به رزمایش موشکی و تولید موشکهای بومی پرداخت.

موشک جدید ایران برای آمریکا چالش‌ساز است + دانلود // در حال ویرایش
شلیک موشک کروز دریایی نور از سواحل مکران در رزمایش دریایی ولایت 94


آزمایش جدید موشکی ایران

دیدهبان محیط عملیاتی به آزمایش موشکهای بالستیک توسط ایران پرداخت و نوشت: «امیردریادار موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 پس از شلیک چند فروند موشک کروز دریایی نور از سواحل مکران و همچنین از روی عرشه ناو البرز اظهار داشت: یگانهای شناور سطحی نیروی دریایی ارتش امروز به صورت همزمان با پرتاب موشکهای سطح به سطح کروز نور اقدام به انهدام اهداف از پیش تعیین شده کرده و با موفقیت این مأموریت را به انجام رساندند. همچنین در سومین روز از مرحله نمایش قدرت بزرگ دریایی ولایت 94، موشکهای نور که اخیرا پس از ارتقاء دقت و برد به این نیرو تحویل شدهاست، از ساحل به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاب و با موفقیت به اهداف اصابت کرد. یگانهای شناور دریایی ارتش که در منطقه عمومی رزمایش اقدام به تیراندازی با توپها و سلاحهای ضدهوایی موجود در این یگانها کردند. علیرغم اقدامات الکترونیکی دشمن علیه سامانههای موشکی نیروی دریایی ارتش، هیچ خللی در پرتاب موشکهای پیشبینی شده وارد نیامده و تمامی این پرتابها بصورت کاملا موفقیت آمیز انجام شد.»

موشک جدید ایران برای آمریکا چالش‌ساز است + دانلود // در حال ویرایش


بولتن ارتش آمریکا در تفسیر این خبر آورده است: «همزمان با رفع تحریمهای ایران، رزمایش ولایت 94 توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شد و پهپاد ایرانی به ناو آمریکایی حاضر در مجاورت محل رزمایش اخطار داد که از منطقه مذکور بیرون برود. این موضوع به تیتر یک رسانههای غربی بدل شد و رسانههای ایرانی هم سخن از تولید موشک کروز جدید به نام «نور» سخن به میان آوردند. این همزمانیها، معنای بسیاری دارد؛  موشک نور، که دارای برد 148 کیلومتر است از سواحل مکران به طرف آبهای عمان و شمال اقیانوس هند و از کشتیهای حاضر در آبها به نقاطی معین شده پرتاب شد. پرتاب موشک نور، نشان میدهد ایران در تلاش است که به رغم خریداری تجهیزات و تسلیحات نظامی از چین و روسیه، به تولید ملی و بومی خود متکی باشد و در این راه نیز از پیشرفتهایی برخوردار گردیده است. برد این موشک و عملیات موفقیتآمیز پرتاب آن، یعنی ایجاد چالش برای اهداف آمریکا در منطقه خلیج فارس. موشک نور، به دلیل محدودیتهای خطوط آبی بینالمللی و سطح نسبی آبهای خلیج فارس، میتواند برای نیروی دریایی آمریکا چالشساز باشد.»

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های ایران، چالش جدید ارتش آمریکا  + سند // در حال ویرایش


بولتن اطلاتی آمریکا در ادامه به صحبتهای سردار «محسن کاظمینی» فرمانده سپاه تهران بزرگ اشاره میکند که گفت: «نواحی بسیج تهران بزرگ، ثبتنام داوطلبان را برای فعالیتهای مستشاری در سوریه انجام میدهند؛ اما از میان افرادی که آموزش میبینند، فقط تعداد اندکی به این کشور اعزام میشوند؛ که این اشتیاق هم نشاندهنده آمادگی عاشقان به ولایت و انقلاب اسلامی است. از میان افرادی که برای انجام فعالیتهای مستشاری در سوریه آموزش میبینند، فقط تعداد اندکی به این کشور اعزام میشوند.»

موشک جدید ایران برای آمریکا چالش‌ساز است + دانلود // در حال ویرایش


این بولتن در رابطه با فعالیتهای مستشاری سپاه از زبان سردار کاظمینی اینگونه مینویسد: «حضور ما در سوریه، حضوری برای دفاع از اسلام ناب است؛ علاوه بر این چون انقلاب اسلامی در آنسوی مرزها دچار هجمه استکبار و صهیونیستها شده، وظیفه خود میدانیم که در آنجا بنا به درخواست دولت این کشور برای فعالیتهای مستشاری حضور داشته باشیم. اگر مدافع حرم نامیده میشویم، در عین حال مدافع انقلاب اسلامی و مدافع همه ارزشها و آرمانهای امامخمینی(ره) هم هستیم؛ زیرا اکنون در سوریه آرمانهای امام(ره) و انقلاب اسلامی مورد تهاجم قرار گرفته و به همین دلیل وظیفه داریم که در آنجا حضور داشته باشیم. از اینکه دشمنان هم به علت حضور ما مطلبی را علیه ما مطرح کنند، هراسی نداریم؛ چراکه ما آنچه وظیفه و تکلیف داریم را انجام میدهیم.»

نشریه ارتش آمریکا درباره تعداد شهدای مدافعان حرم نیز از قول فرمانده سپاه محمد رسولالله(ص) بیان کرد: «از تهران تاکنون ٢٨ نفر از مدافعان حرم به شهادت رسیدهاند؛ اما این آمار به نسبت تعداد افرادی که بهعنوان مدافعان حرم در کل کشور شناخته میشوند، آماری بسیار اندک است و این هم نشاندهنده قدرت مانوری است که رزمندگان مدافع حرم دارند و اینکه میتوانند مقابل همه دسیسههای استکبار و صهیونیستها پیروز شوند.»

موشک جدید ایران برای آمریکا چالش‌ساز است + دانلود // در حال ویرایش
 بولتن ارتش آمریکا در مقالهای به حضور بسیج در میان مردم و افزایش قدرت آن میپردازد


بولتن ارتش آمریکا در فراز دیگری در شماره جدید خود به بررسی حضور بسیج در میان مردم و افزایش قدرت آن میپردازد.
رصد فعالیتهای جمهوری اسلامی از داخل رسانههای ایرانی یکی از ماموریتهای ارتش آمریکا است. «
دفتر مطالعات خارجی نظامی» متعلق به ستاد فرماندهی اصول و آموزش ارتش آمریکا به مدت بیش از 25 سال است که پژوهشهای منابع آشکار مربوط به دیدگاههای برون مرزی عرصه دفاع و امنیت را انجام میدهد. این دفتر، بر روی موضوعاتی که پتانسیل پژوهش را دارا هستند و یا به آنها پرداخته نشده است، تمرکز دارد. 

موشک جدید ایران برای آمریکا چالش‌ساز است + دانلود // در حال ویرایش

شماره مارس 2016 بولتن «دیدهبان محیط عملیاتی» (OE Watch)

 

منبع:مشرق



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار