در ایام عید کتاب بخوانیم/

ترکش‌های طنز «داوود امیریان» در ایام نوروز/ لطفا جاسم رمبو را فراموش نکنید!

«ترکش‌های ولگرد» نوشته «داوود امیریان» عنوان مجموعه‌ای 5 جلدی با طنز است که بر اساس خاطرات نویسنده برای نوجوانان نوشته شده است.
کد خبر: ۷۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ - 25March 2016

ترکش‌های طنز «داوود امیریان» در ایام نوروز/ لطفا جاسم رمبو را فراموش نکنید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نوجوانان کتاب گریزی که در روزهای اوج دیجیتال رشد میکنند هم مطالعه نیاز دارند و هم به آشنایی به دفاع مقدس.

«داوود امیریان» هر دوی این نیازها را در مجموعه آثارش پاسخ داده است. او با نثر روان ساده اما پخته خود توانسته مخاطبان زیادی را از نوجوانان به آثارش جذب کند.

یک حرکت فرهنگی ماندگار

بخش قابل توجه شور و شوق عید برای کودکان و نوجوانان به عیدی گرفتن است که بسیار هم خوب و قابل درک است چه بهتر اینکه به جای سکانسهای رنگارنگ و تا نخورده اینبار کتاب عیدی بدهیم. مجموعه 5 جلدی «ترکشهای ولگرد» هدیه ماندگار و ارزشمندی است که با توجه به زبان طنز کتاب جذاب و خواندنی است که با توجه به سابقه روشن و موفق نویسنده آن «داوود امیریان» بیشک مورد استقبال خواننده قرار میگیرد و چه بسا قبل از آنکه نوجوانان را جذب کند مورد توجه مخاطبان بزرگسال قرار بگیرد.

درباره نویسنده

داوود امیریان، نویسنده حوزه خاطره نویسى، ادبیات کودک و نوجوان، رمان ، طنز ، زندگینامه داستانى شهدا و فیلمنامه نویسى است که مجموعه 5 جلدی «ترکش های ولگرد» را بر اساس خاطرات خودش نوشته است. این مجموعه در صدر پرفروش ترین آثار فروشگاه نشر شاهد در زمستان سال 1389 قرار گرفته است.

درباره کتاب

مجموعه داستان طنز "ترکش های ولگرد" را با موضوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و عناوین "برادران مزدور"، "جاسم رمبو"، "شمر و صدام و یارانش"، "مارادونا در سنگر دشمن" و "داماد فرمانده لشکر"، مخصوص گروه سنی نوجوان نوشته و تدوین کرده است.این مجموعه 5 جلدی  برگرفته از خاطرات جبهه نویسنده است که با پرداختی داستانی و طنزی بسیار جذاب برای نوجوانان نوشته است.

جلد اول برادران مزدور

کتاب حاضر، اولین جلد از این مجموعه می باشد که ده داستان را در خود جای داده است. عناوین آن ها عبارتند از: معتمد محله ما؛ ترکش بی ریا؛ گودزیلای عراقی؛ پرسپولیس هورا!؛ اسیر شکم؛ تحفه ها؛ کدخدای نوجوان؛ برادران مزدور!؛ تاب تاب عباسی!؛ پسِ کلّه ی جبار.

جلد دوم جاسم رمبو

کتاب حاضر، جلد دوم از این سری کتاب داستان می باشد که شامل هشت داستان با عناوین زیر است: دیوانه جبهه؛ آمیرزا عبدالطمع؛ در جست و جوی قهرمان؛ جاسم رمبو؛ عمو پفکی؛ آن شب که واویلا شده؛ نمکی و دستیارش! و یک قدم دور از قبله.

جلد سوم شمر و صدام و یارانش

سومین جلد از این سری کتاب می باشد که نه داستان دارد. عناوین داستان ها عبارتند از: مرده و مرده شور؛ شیرجه در آب؛ ثواب جمع کن ها!؛ فراری؛ مردی که واقعاً شهردار بود؛ مجسمه های زنده؛ تصادف خوش یمن؛ صد تا به راست، پنجاه تا به چپ؛ شمر و صدام و یارانش.

جلد چهارم مارادونا در سنگر دشمن

کتاب حاضر، جلد چهارم از مجموعه ترکش های ولگرد، می باشد. این کتاب مصور، حاوی 6 داستان به صورت طنز با عنوانهای: مارادونا در سنگر دشمن!، قهرمانان فینال آسیا، جیغ بنفش در اتاق عمل، دوست مار و عقرب ها، انتقام پر دردسر و شب نشینی در جهنم است.

جلد پنجم داماد فرمانده لشکر

کتاب مصور حاضر با 6 داستان به صورت طنز به طبع رسیده است. داستانهای کتاب عبارتنداز: امام جماعت غصبی، یار امام کجا رفت، آبجی ماشاالله، فرمانده رشید گردان، داماد فرمانده لشکر، جنگ با تو کاری ندارد.

«ترکشهای ولگرد» نوشته داوود امیران در پنج جلد و 3000 نسخه توسط نشر شاهد منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها