مدل جدید پهپاد سپاه به سامانه «ارتباط ماهواره‌ای» مجهز شد/ افزایش 100 کیلوگرمی حمل سلاح در پهپاد «شاهد129»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: دوربردترین پهپاد سپاه پاسداران ( شاهد ۱۲۹) مجهز به سامانه ارتباط ماهواره‌ای و افزایش ۱۰۰ کیلویی حمل سلاح شد.
کد خبر: ۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ - 14March 2016

مدل جدید پهپاد سپاه به سامانه «ارتباط ماهواره‌ای» مجهز شد/ افزایش 100 کیلوگرمی حمل سلاح در پهپاد «شاهد129»

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار امیرعلی حاجیزاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، علت ایجاد تغییر در دماغه پهپاد دوربُرد «شاهد 129» را افزودن قابلیت امکان ارتباط ماهوارهای در این پهپاد عنوان کرد.


 

حاجیزاده تاکید کرد: در مدل جدید، توان حمل محموله نیز 100 کیلوگرم افزایش یافته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: این پهپاد هم اکنون عملیاتی شده و در خدمت سپاه است.

به گزارش فارس، هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام «شاهد 129» (مدل اولیه) در سال 92 به تولید انبوه رسید.


 

این پهپاد رزمی پیش از این برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند «سدید»، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داشت که میتواند علیه اهداف ثابت و متحرک وارد عمل شود.

دقت در هدف گیری با برد عملیاتی 3هزار کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگیهای این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی میتواند محل نشست و برخاست آن باشد.

 

سقف پروازی این پهپاد 24 هزار پاست که تا پیش از این فقط با ایستگاههای کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده ولی در مدل جدید امکان هدایت ماهوارهای نیز میسر شده است.

«شاهد 129» (طبق اعلام اولیه) قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.

مدل جدید پهپاد «شاهد 129» در جریان راهپیمایی 22 بهمن امسال برای اولین بار به نمایش درآمد.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار