مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

طرح نوروزی "آرامش بهاری" در جوار امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه از ۲۸ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ - 14March 2016

طرح نوروزی

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی امروزدر نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه جهت ترویج فرهنگ وقف، اظهار داشت: برای پنجمین سال متوالی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور و هم چنین استان گیلان طرحی به نام آرامش بهاری را اجرا میکند که از 28 اسفند تا 15 فروردین انجام میشود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: ما هم تلاش میکنیم بنا به فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرکه و امامزادهها را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه این طرح در تمام استانها اجرا میشود، تصریح کرد: این طرح در گیلان بهعلت تعداد زیاد امامزادهها جلوه خاصی دارد و بهعلت مراجعه مسافران زیاد و وجود بیش از 940 امام زاده،حجم کاری ما بالا است و بدون مرخصی کاری آماده پذیرایی از زائران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی با اشاره به اینکه برای اجرای بهتر طرح، ستادی را بهعنوان ستاد مرکزی آرامش بهاری ایجاد کردیم، گفت: در این ستاد همکاران ما بهصورت شیفتبندی حضور دارند و بازرسانی از سوی استان و بهطور نامحسوس امامزادگان را بررسی میکنند و پس از پایان طرح نحوه عملکرد ما ارزیابی میشود.

وی با اشاره به اینکه اوج این طرح لحظه سال تحویل است، اظهار کرد: پیشبینی میکنیم لحظه سال تحویل جمعیت زیادی به امامزادهها جهت انجام مراسم دینی و مذهبی لحظه تحویل سال مراجعه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برنامههای این سازمان خاطرنشان کرد: در بقاع شاخص مثل امامزاده هاشم و خواهر امام برنامههای ویژهای را دنبال میکنیم و یکی دیگر از اقدامات ما غبار روبی امامزادهها، مزار شهدا و عطر افشانی بقاع متبرکه است و از مسئولان نیز دعوت میشود در این مراسم شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی با بیان اینکه بقاع متبرکه در راستای این طرح آمادهسازی و تجهیز میشوند، اظهار داشت: در اینباره تدابیرلازم صورت گرفته و آمادهسازی نیروها و امکانات و نظافت سرویس بهداشتی، ساماندهی پارکینگ و بازارچه جوار امامزادهها انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  با بیان اینکه یکی دیگر از ویژه برنامههای ما طرح خیمه معرفت است که مورد استقبال مردم قرار گرفت، کفقت: در حیاط بقاع متبرکه خیمههایی نصب میشوند و بیش از 200 روحانی مجرب در این خیمهها همکاری میکنند.

وی با اشاره به طرح خیمه معرفت اظهار کرد: برپایی حلقه معرفت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، سبک زندگی اسلامی و مشاوره در مورد وقف از جمله مواردی است که در خیمههای معرفت انجام میشود و یکی از پرطرفدارترین غرقهها، غرفه کودک و نوجوان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات، راهاندازی ایستگاههای سلامت است، افزود: با تعاملی که با مرکز بهداشت درمان استان و بسیج خدمات پزشکی صورت گرفته در راستای طرح مهر تندرستی خدمترسانی به مسافران و شهروندان صورت میگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی تصریح کرد: همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)  ویژه برنامههای دیگری از جمله برگزاری مسابقه فرهنگی، برپایی غرفه حجاب و عفاف و جلب مشارکت مردمی را انجام میدهیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی میکنیم امامزادهها را برای طرح نوروزی آراسته کنیم و تبلیغات ایام فاطمیه برداشته شوند و برای طرح آرامش بهاری آماده شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار