مسئول موزه‌های مازندران:

موزه‌های مازندران پذیرای مهمانان نوروزی هستند

مسئول موزه‌های مازندران گفت: در آستانه سال نو موزه‌های استان پذیرای مهمانان فرهنگ‌دوست و مشتاق تاریخ و هنر نیاکان سرزمین کهن است.
کد خبر: ۷۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ - 16March 2016

موزه‌های مازندران پذیرای مهمانان نوروزی هستند

به گزارش دفاع پرس از مازندران، مریم الطافی مسئول موزههای مازندران اظهار کرد: این استان با جاذبههای بیبدیل گردشگری دریا، کوه و جنگل همگام با پشتوانه زبان پاینده، فرهنگ، اندیشه، سنت مردم و شکوهمندی هنرهای سنتی بیپیرایه آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

وی با اعلام اینکه در کنار تمام مواهب استان موزههای مازندران گنجینههای ارزشمند از آثار به یادگار مانده از گذشتگان است، افزود: موزههای استان در نوروز آماده پذیرایی از گردشگران هستند تا تاریخ و فرهنگ این سامان را روایت کنند.

مسئول موزههای مازندران موزههای فعال استان را موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی)، موزه نیما یوشیج، موزه تاریخ بابل، موزه تاریخ و شهدا آمل، موزه مردمشناسی آلاشت، موزه مردمشناسی برسه تنکابن، سایت موزه گوهرتپه، مجموعه تاریخی عباسآباد و چشمه عمارت بهشهر، مجموعه تاریخی فرحآباد ساری و در بخش خصوصی سه موزه کندلوس، خانه موزه بانو مکرمه قنبری و موزه تاریخی فرهنگی شمال رامسر عنوان کرد.

الطافی با اشاره به اینکه موزهها امنترین مکان برای حفاظت آثار ملی هر قوم و ملتی است، هدف از برپایی موزهها را آموختن عنوان و تصریح کرد: آثار موجود در موزهها بهعنوان بهترین شاهد برای راهیابی به زندگی گذشتگان است و در واقع موزهها کلاس درسی برای همه اقشار جامعه بوده و هر بازدیدکننده میتواند به نسبت دانش و فرهنگ از آن بهره ببرد.

وی بیان کرد: بازدید از موزهها که بخشی از گردشگری فرهنگی بهشمار میرود، میتواند دریچههای نوینی از شناخت، توسعه و پایداری را بهسوی جوامع بگشاید.

الطافی گفت: گردشگری فرهنگی بهعنوان یکی از منابع درآمد و ایجاد اشتغال در سطح محلی میتواند رهیافتی برای توسعه اقتصادی باشد.

نظر شما
پربیننده ها