ما آماده‌ایم- 167/ فرمانده پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی:

اولین شهید دوران دفاع مقدس از پایگاه چهارم شکاری نهاجا تقدیم انقلاب شد/ نیروی هوایی بر پیمان خود ایستاده است

امیر سرتیپ دوم خلبان آشنا، فرمانده پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی گفت: اولین شهید دوران دفاع مقدس از پایگاه چهارم شکاری نهاجا تقدیم انقلاب شد و امیر سرتیپ لشکری که اولین آزاده و سید الاسراء نیز بود از همین پایگاه به مقابله با دشمن بعثی برخاست.
کد خبر: ۷۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 17March 2016

اولین شهید دوران دفاع مقدس از پایگاه چهارم شکاری نهاجا تقدیم انقلاب شد/ نیروی هوایی بر پیمان خود ایستاده است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه ای شهید رهبر، امیر سرتیپ دوم خلبان آشنا، فرمانده پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین افتتاح نمایشگاه هوایی این نیرو، ویژه راهیان نور، گفت: غیور مردان نیروی هوایی بر سر عهد و پیمان خود با حضرت امام خمینی( ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، رهبر معظم انقلاب ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی به مناطق عملیات راهیان نور در جنوب کشور، وی در این مراسم با اشاره به اینکه نیروی هوایی در همه عرصه ها به وبژه هشت سال دفاع مقدس همواره در صف اول بوده است، افزود: نهاجا اولین نیرویی بود که در اولین ساعات تجاوز دشمن بعثی پاسخ دندان شکنی به دشمن متجاوز داد و عملیات " اولین پاسخ " را طراحی کرده و به اجرا در آورد.

آشنا در ادامه افزود: اولین شهید دوران دفاع مقدس از پایگاه چهارم شکاری نهاجا تقدیم انقلاب شد و امیر سرتیپ لشکری که اولین آزاده و سید الاسراء نیز بود از همین پایگاه به مقابله با  دشمن بعثی برخاست.

او همچنین گفت: بزرگترین عملیات هوایی دوران دفاع مقدس با نام کمان 99 با حضور بیش از 140 فروند هواپیما توسط نیروی هوایی در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی انجام شد و این نیرو در طول دفاع مقدس پشتیبانی از نیروهای زمینی و هوایی را برعهده داشت.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری در ادامه سخنانش 16 هزار و 535 سورتی پرواز خلبانان نیروی هوایی در طول دفاع مقدس را یکی از افتخارات این این نیرو دانست و گفت: یکی از دلایل برگزاری این گونه نمایشگاه ها بیان نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس و نمایش بخشی از توانمندی های نهاجا می باشد.      

نظر شما
پربیننده ها