ناگفته‌ای از امام خمینی درباره مخالفت با ساخت وزارت سپاه در لانه جاسوسی

محسن رفیق‌دوست در خاطراتش درباره مخالفت امام از بنا شدن وزارت سپاه در محل لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) می‌گوید که به گفته خودش از آن نگفته‌های عجیب است.
کد خبر: ۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ - 19March 2016

ناگفته‌ای از امام خمینی درباره مخالفت با ساخت وزارت سپاه در لانه جاسوسی

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، محسن رفیقدوست در خاطراتش درباره مخالفت امام از بنا شدن وزارت سپاه در محل لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) میگوید: خاطرهای نقل میکنم که جواب سؤال شماست و شاید از آن نگفتههای عجیب باشد.

زمانی که وزارت سپاه در سال 1362 تشکیل شد، دنبال جایی برای این وزارتخانه بودم. هرچه گشتم جا پیدا نکردم. بعد از تسخیر لانه جاسوسی و رفتن جاسوسها، سفارت آمریکا دست سپاه بود و از ساختمانهایش برای دبیرستان سپاه استفاده میشد. فکر کردم جای خوبی برای استقرار وزارت سپاه است. خدمت حاجاحمدآقا رفتم و گفتم: ببینید حضرت امام اجازه میدهند وزارت سپاه را در سفارت آمریکا تشکیل بدهم؟ احمد آقا رفت و بعد از چند دقیقه آمد و با خنده گفت: جواب این سؤال را باید خودت از امام بشنوی. خدمت امام شرفیاب شدم و موضوع را مطرح کردم.

امام فرمودند: «چرا میخواهی به آنجا بروی؟ مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟ آنجا سفارت آمریکاست، بالاخره آنها روزی سر عقل میآیند و روابط برقرار میشود.» امروز کسی نمیگوید که اصلاً نمیخواهیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم؛ به شرطی که آمریکا آدم بشود؛ منتهی روزبهروز با کارهایش ثابت میکند هنوز آدم نشده.

[1] - برای تاریخ میگویم (خاطرات محسن رفیق دوست)، به کوشش سعید علامیان، تهران، سوره مهر، 1394، ص 142

منبع:مشرق

نظر شما
پربیننده ها