اف‌بی‌آی: هیچ تهدید خاصی به سبک حملات بروکسل آمریکا را تهدید نمی‌کند

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با اعلام اینکه هیچ ارتباطی میان مهاجمان حملات بروکسل و افرادی در داخل آمریکا وجود ندارد، وجود تهدیدی خاص به سبک عملیات بروکسل در کشورش را منتفی دانست.
کد خبر: ۷۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ - 25March 2016

اف‌بی‌آی: هیچ تهدید خاصی به سبک حملات بروکسل آمریکا را تهدید نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد، دستگاههای امنیتی آمریکا تاکنون هیچ رابطهای بین تروریستهای عامل حملات بروکسل، که دستکم 35 کشته و حدود 200 زخمی برجای گذاشت، با افرادی در آمریکا مشخص نکردهاند.

کومی طی کنفرانسی خبری تصریح کرد، زمانیکه یک حمله تروریستی در یک مکانی (در جهان) بهوقوع میپیوندند، افبیآی بر مظنونان این حمله در داخل آمریکا تمرکز میکند تا از وقوع حملات مشابه در این کشور جلوگیری کند. در همین راستا، دستگاههای امنیتی در حال تحقیق درباره هرگونه تماس یا ارتباط بین عاملان این حملات و افرادی در داخل آمریکا هستند.

وی تأکید کرد، آمریکا تاکنون هیچ اطلاعاتی که ارتباط عاملان حملات بروکسل و مهاجمان در داخل آمریکا را تایید کند، بهدست نیاورده است.

رئیس افبیآی وقوع حملات در آمریکا مشابه انفجارهای بروکسل را منتفی دانست.

پیش از این، «لورتا لینچ» دادستان کل آمریکا در سخنانی تأکید کرد، پس از حملات اخیر بروکسل، آمریکا هیچگونه تهدید خاصی را دریافت نکرده است ولی مقامهای وزارت دادگستری آمریکا هشیار بوده و با همکاران بلژیکی خود در ارتباط و تماس هستند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی «انبیسی» آمریکا، روز پنجشنبه به نقل از دو مقام امنیتی این کشور گزارش داد، «خالد» و «ابراهیم البکراوی» دو برادر عامل حملات انتحاری مترو و فرودگاه بروکسل در فهرستهای ضد تروریستی دولت آمریکا قرار داشتند.

نظر شما
پربیننده ها