انتقاد رژیم صهیونیستی از تصمیم حقوق بشری سازمان ملل

رژیم اشغالگر قدس از درخواست سازمان ملل برای تهیه پایگاه اطلاعاتی درباره فعالیت‌های اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرده است.
کد خبر: ۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ - 25March 2016

انتقاد رژیم صهیونیستی از تصمیم حقوق بشری سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز پنج شنبه تهیه این پایگاه اطلاعاتی را تهیه «فهرست سیاه» خواند و گفت شورای حقوق بشر سازمان ملل «با وسواس» زیادی علیه اسرائیل رفتار میکند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل که مقر آن در ژنو آن است و 47 عضو دارد، با 32 رای موافق در برابر 15 رای ممتنع، این بیانیه ضد اسرائیلی را تصویب کرده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته است تا فهرستی از شرکتهای تجاری که «در نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی، کالاهایی در شهرکهای صهیونیست نشین تولید می کنند»، تهیه کند و این فهرست باید سالانه به روز شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کابینه صهیونیستی نیز این نهاد سازمان ملل را «سیرک ضد اسرائیلی» عنوان کرده و مدعی شده است که این شورا «به تنها دموکراسی خاورمیانه حمله میکند و به نقض حقوق بشر در ایران، سوریه و کره شمالی بی توجه است.»

نماینده اسرائیل در سازمان ملل در عین حال مدعی شد این تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل یادآور «دوره تاریک در اروپاست، زمانی که بازرگانان یهودی مورد تبعیض قرار میگرفتند. هر کسی که از این تصمیم حمایت کرده است، باید شرمنده باشد.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین استنلی مایکل لینک کانادایی را به عنوان گزارشگر جدید این نهاد درباره شرایط حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی معرفی کرده است؛ این در حالی است که مکاریم ویبیسونو گزارشگر ویژه پیشین در ماه ژانویه و به دلیل عدم همکاری رژیم اسرائیل با وی، از این سمت استعفا داده بود.

اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 بخشهایی از کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی را اشغال و سپس این مناطق را ضمیمه خود کرد که این تصمیم هرگز از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

گفتنی است، کمپینی جهانی نیز علیه کلیه کالاهای تولیدی اسرائیلیها در سرزمینهای اشغالی به راه افتاده است؛ این کمپین که «انزوا، عدم سرمایهگذاری و تحریم» علیه اسرائیل نام دارد، در بسیاری از نقاط جهان از جمله در اروپا و امریکا مورد حمایت گسترده قرار گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار