استاندار اصفهان در بازدید از آسایشگاه جانبازان خمینی‌شهر:

وضعیت آسایشگاه‌های جانبازان اصفهان مناسب نیست

استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت آسایشگاه‌ها جانبازان اصفهان مناسب نیست، گفت: استان اصفهان از نظر وضعیت مسکن جانبازان در کشور جایگاه آخر را دارد.
کد خبر: ۷۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ - 25March 2016

وضعیت آسایشگاه‌های جانبازان اصفهان مناسب نیست

به گزارش دفاع پرس از اصفهان، استاندار اصفهان بهمنظور تکریم مقام ایثار و شهادت در جمع جانبازان آسایشگاه و توانبخشی امام حسین(ع) شهرستان خمینیشهر حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات جانبازان قطع نخاعی گفتگویی صمیمی با آنها داشت.

رسول زرگرپور در این بازدید اظهار داشت: استان اصفهان در دو دهه از بسیاری استانهای کشور عقب افتاد است و برای رسیدن به جایگاه خود بهعنوان استان طراز اول کشور مسائلی وجود دارد که باید بررسی و حل شود، وضعیت و رسیدگی به مبحث ایثار و شهادت و دفاع مقدس استان اصفهان بدتر از دیگر نقاط کشور بوده.

وی با بیان اینکه از استان اصفهان حدود 400فرمانده عالیمقام در دوران دفاع مقدس وجود داشت، افزود: با توجه ب وجود 6درصد از جمعیت کشور در استان اصفهان، حدود 10درصد از جمعیت شهدای کشور و 11 درصد از جمعیت جانبازان و آزادگان را نیز به خود اختصاص داده است

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب زمانی گفتند که روزی میرسد و اصفهان را به شهید خرازیها و ردانیها بشناسند نه با آثار باستانی اصفهان و این جمله معظم له برای خیلی از مردم استان ناشناس است.

وی با اشاره به تمدن شیعه در استان اصفهان و اینکه قم و مشهد نسبت به سابقه هزار ساله حوزه علمیه اصفهان جای میمانند، بیان کرد: استان اصفهان بیش از 730 امامزاده و بقعه متبرکه دارد و این ویژگیها نشاندهنده وجود مردم متدین، ولایتمدار، شهیدپرور و ایثارگر استان است ک با این مشخصات باید وضعیت مطلوبتری نسبت به دیگر استانهای کشور داشته باشد.

زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان در بحث امکانات موجود برای جمعیت ایثارگری و خانواده شهدا به وضعیت مطلوب نرسیده و کافی نیست تصریح کرد: در استان اصفهان هنوز موزه دفاع مقدس وجود ندارد، درحالیکه در بسیاری از استانهایی که حضور کمرنگتری نسبت به اصفهان در دفاع مقدس داشتهاند از موزه دفاع مقدس برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه جای تأسف دارد که وضعیت آسایشگاهها جانبازان اصفهان مناسب نیست و در شان جانبازان اصفهان نیست، ادامه داد: استان اصفهان ازنظر وضعیت مسکن جانبازان در کشور جایگاه آخر را دارد و اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: قوانین و تبصرههای مختلفی برای امور ایثارگران و جانبازان وجود دارد و متأسفانه هیچکدام از آنها اجرایی نشده است و در کشوی میزها بایگانی است و اگر بتوانیم قوانین را جاری کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علیرغم وجود شاخصههای متفاوت استان اصفهان در کشور، گفت: نامناسبترین وضعیت در رابطه با ایثارگران را در استان اصفهان شاهد هستیم.

زرگرپور افزود: تمام شهرداران شهرستانها موظف به مناسبسازی شهری برای جانبازان هستند و شهرداران با آشنا شدن با مشکلات جانبازان و معلولان ویلچری حتی برای یک روز بر روی ویلچر بنشینند و با مشکلات شهری آنان آشنا شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار