حماس: تلاش نتانیاهو برای یکی دانستن مقاومت و تروریسم راه به جایی نمی‌برد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که تلاش‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای یکی دانستن مقاومت و تروریسم تلاشی نافرجام است که نمی تواند باعث فریب افکار عمومی شود.
کد خبر: ۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ - 25March 2016

حماس: تلاش نتانیاهو برای یکی دانستن مقاومت و تروریسم راه به جایی نمی‌برد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سامی ابو زهری سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی که مرتکب اعدام های میدانی و جنایتهای جنگی علیه ملت فلسطین شده است، همچنان نماد تروریسم در سراسر جهان خواهد ماند.

نتانیاهو در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز پنج شنبه مدعی شد که «مقاومت فلسطین "تروریستی" است و ناشی از اشغالگری نیست». وی ادعا کرد که «فلسطینی ها در راستای خواسته "تروریستی" توسعه طلبی در سرزمین "اسرائیل" دست به این اقدامات می زنند.»

بحر: تبعید خانوادههای مجریان عملیات مقاومت نمیتواند باعث توقف انتفاضه شود

نایب رئیس اول پارلمان فلسطین از پیش نویس قانون تبعید خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی که توسط کنست صهیونیستی به تصویب رسیده است، به عنوان قانونی نژادپرستانه و شوم یاد کرد که نشانگر تفکر صهیونیستی فاشیستی مبتنی بر حذف و طرد دیگران و نابودی آن به هر قیمت ممکن و حتی با توسل به راهکارهای غیر قانونی یا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

احمد بحر با صدور بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که این قانون جنایت دینی، سیاسی، اخلاقی و انسانی به تمام معنا است و با تمامی شرایع آسمانی و قوانین زمینی و در راس آنها کنوانسیون های ژنو و منشورهای حقوق بشر مغایرت دارد.

بحر همچنین نسبت به خطر قوانین صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و حقوق بشر را نقض کرده است و بدون هرگونه بازخواست یا نظارت طرف های بین المللی از قوانین بین المللی تخطی میکند.

وی افزود که چشم پوشی جامعه بینالمللی و در راس آن دولت آمریکا از نقض منشورهای انسانی و قوانین بین المللی توسط تل آویو میتواند به عدالت بین المللی ضربه زده و سازمانهای مسئول اجرای عدالت، حقوق بشر و قوانین بینالمللی را به نهادهای بی ارزش و بی اهمیت تبدیل کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نایب رئیس اول پارلمان فلسطین تاکید کرد که قانون ارائه شده درباره تبعید خانوادههای مجریان عملیات مقاومتی که به دور از تمامی اصول انسانی است، بیشتر به رفتار گروههای شورشی و باندهای تبهکاری شباهت دارد و این اقدامات نمیتواند باعث توقف انتفاضه قدس شود یا حق ملت فلسطین در زمینه مقاومت و تداوم مبارزات مشروع ملی را تحت الشعاع قرار داده یا عزم و روحیه ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگران صهیونیست را تضعیف کند.

از زمان آغاز انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از 34 صهیونیست در عملیات فلسطینیان به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

نظر شما
پربیننده ها