وزیر کشور فرانسه اعلام کرد:

خنثی سازی یک حمله تروریستی در فرانسه

مقامهای این کشور یک فرانسوی وابسته به یک شبکه تروریستی را که قصد انجام حمله‌ای تروریستی در این کشور داشته دستگیر کرده و این توطئه را خنثی کردند.
کد خبر: ۷۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ - 25March 2016

خنثی سازی یک حمله تروریستی در فرانسه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، برنارد کزونو، وزیر کشور فرانسه در تلویزیون این کشور اعلام کرد، با دستگیری این تبعه فرانسوی "یک توطئه حمله در این کشور که در مراحل پایانی برای اجرا قرار داشت خنثی شد".

کزونو تصریح کرد: فرد مذکور متهم به مشارکت سطح بالا در این طرح برای اجرای عملیات تروریستی است. او عضو یک شبکه تروریستی بوده که برای حمله به فرانسه برنامهریزی کرده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از این دستگیری که از سوی سرویس مبارزه با تروریسم فرانسه صورت گرفت، ماموران این آژانس به یک آپارتمان دیگر در منطقه "ارژانتوی" در حومه شمالی پاریس نیز حمله کردند.

وی افزود: در مرحله فعلی شواهد ملموسی مبنی بر وجود ارتباط بین این توطئه با حملات تروریستی ماه نوامبر شهر پاریس و حملات اخیر در بروکسل در دست نیست.

یک شبکه رادیویی فرانسه موسوم به "فرانس اینفو" نیز گزارش داد که این فرد پیش از این در بلژیک به اتهام وابستگی به یک شبکه تندرو مجازات شده بود. شبکه تلویزیونی "ای تله" فرانسه نیز گزارش داد که در خانه این متهم مواد منفجره یافت شده است.

نظر شما
پربیننده ها