سنایی راد:

توافق هسته‌ای کشورمان اثبات ماهیت صلح‌طلبانه و صادقانه ایران به مردم دنیا بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: توافق هسته‌ای ایران، اثبات ماهیت صلح‌طلبانه و صادقانه جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا و خنثی کننده تبلیغات دروغین دشمن بود.
کد خبر: ۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 08December 2013

توافق هسته‌ای کشورمان اثبات ماهیت صلح‌طلبانه و صادقانه ایران به مردم دنیا بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار رسول سناییراد، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سیاسی ردههای نیروی دریایی سپاه که با حضور جمعی از کارکنان و دانشجویان این نیرو مستقر در شیراز برگزار شد، با تحلیل آخرین وضعیت سیاسی منطقه خاورمیانه و مذاکرات هستهای خاطرنشان کرد: توافق هستهای ایران، اثبات ماهیت صلحطلبانه و صادقانه جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا و خنثی کننده تبلیغات دروغین دشمن بود.

وی افزود: در حالی که اصل برنامه هستهای ایران از همان ابتدا چیزی جز رویکرد مصارف صلحآمیز را دنبال نمیکرد و انحرافی از سیاستهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی نداشت، اما در یک عملیات کثیف و دنبالهدار رسانهای، فضای ذهنی افکار عمومی را نسبت به برنامه هستهای ایران غبارآلود کردند. در چنین فضایی، موضع ما ناظر به اثبات عینی ماهیت صلحطلبانه و صادقانه رویکردمان در بکارگیری صلحآمیز فناوری هستهای در نزد آن بخش از افکار عمومی بود که در بمباران اطلاعات کذب رسانهای دشمن درباره برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران، فضا و واقعیت را غبارآلود میدیدند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر منطقه و جهان گفت: امروز بسیاری از قدرتهایی که روزی داعیه ابرقدرتی و توانمندی داشتند در گرداب معضلات اقتصادی و اجتماعی گوناگون، توان و قدرت پیشین خود را از دست دادهاند و با تکیه بر عصای رسانهها، به حیات و حرکت لرزان خود ادامه می دهند و همین مشکلات بود که برخی از کشورهای مدعی ابرقدرتی را به این نتیجه رساند تا برای حل مشکلات خود، حقوق مسلم ملت ایران را در موضوع هستهای بپذیرند.

وی با تأکید بر مشکلات گوناگونی که دامن کشورهای غربی را گرفته است، افزود: این قدرتها سعی دارند تا با تکیه بر سرمایهگذاری قابل توجه بر روی کمپانیهای تبلیغاتی و شرکتهای رسانهای، از شبح قدرت در حال فروپاشی خود، غولی قویبنیه و قویپنجه ترسیم کنند و از این طریق لایههای سطحی افکار عمومی را مرعوب و تسلیم و با سیاستهای تحمیلی خود همراه کنند.

سنایی راد با اشاره به حوادث منطقه خاورمیانه گفت: بی شک یکی از ریشههای اصلی فتنه و یکی از شاخصترین عوامل حوادث خونین منطقه خاورمیانه، رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: اگر سران برخی از کشورهای اسلامی دید غیر وابسته، عمیق و وسیعتری میداشتند، نقش فعال رژیم صهیونیستی را در آتش بیاری معرکه ها و دامن زدن به اختلافات و منازعات، کاملا درک می کردند و آن وقت ما شاهد این نبودیم که برخی از آنها دقیقا در زمین خواسته های این رژیم فعالیت کرده و ایفای نقش کنند و پازل دلخواه رژیم صهیونیستی را کامل کنند.

سنایی راد در بخش دیگری از سخنان خود به مؤلفه های قدرت در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در طول حیات انقلاب اسلامی تا کنون بارها و بارها این حقیقت را لمس و درک کردیم که با وحدت و همدلی و حرکت بر محور ولایت و رهبری دینی می توان از موانع سخت و دشوار گذشت و مسیر عزتمندی و آزادگی را تا سرمنزل مقصود ادامه داد.

وی افزود: همین عواملی که ما را به پیروزی رساند، همین عوامل هم مایه استحکام قدرت درونی و استمرار حرکت عزتبخش ما خواهد بود و سرفصل همه این عوامل، تکیه بر رهبری آگاه و وارسته و مردمی با بصیرت و همیشه در صحنه است و ما باید تلاش دشمن را که تضعیف مؤلفههای قدرت و عزتمان را نشانه رفته است، ناکام بگذاریم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار