دغدغه‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس - 10

در حوزه نشر دفاع مقدس دچار فقر منابع هستیم

مدیر انتشارات اندیشه ورزان آریا گفت: مسائلی مانند بالا بودن هزینه خدمات نشر و فقدان شبکه کارآمد توزیع از مسائلی است که ناشران خصوصی دفاع مقدس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸ - 08December 2013

در حوزه نشر دفاع مقدس دچار فقر منابع هستیم

شهریار امینیان مدیر انتشارات اندیشه ورزان آریا در گفتوگو با خبر گزاری دفاع مقدس با بیان اینکه در حوزه نشر دچار فقر منابع و دانش هستیم، اظهار داشت: بخشی از مشکلات حوزه نشر معطوف میشود به منابع انسانی که در این حوزه به صورت حرفهای مشغول به کار هستند.

 امینیان ادامه داد: فاصله توانمندیهای مالی در بخش خصوصی و دولتی از دیگر مشکلات ناشران خصوصی به حساب میآید.

وی برخی از مشکلات موجود در نشر دفاع مقدس را عمومی خواند و تصریح کرد: مسائلی مانند کاغذ، بالا بودن هزینه خدمات در نشر و فقدان شبکه کارآمد توزیع از دیگر مسائلی است که ناشران خصوصی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مدیر نشر اندیشه ورزان آریا نبود شبکه ترویج مطلوب را از دیگر مشکلات ناشران برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر بر عهده رسانهها، خصوصاً رسانه ملی است که به معرفی آثار ارائه شده بپردازد.

امینیان با اشاره به تشکیل مجمع ناشران دفاع مقدس بیان کرد: با کنار هم قرار گرفتن ناشران خصوصی و دولتی دفاع مقدس دراین مجمع، می توان از ظرفیتهای موجود در این حوزه بهره برد.

وی ادامه داد: به دنبال بهره برداری از ظرفیتهای موجود در حوزه دفاع مقدس می توان به توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس کمک کرد که هدف وزارت ارشاد، سازمانهای فرهنگی  و همچنین مسئولین کشور یاست.

امینیان تصریح کرد: از ناشران دولتی در این حوزه انتظار می رود پشتیبانی و هماهنگ کردن نشر دفاع مقدس را بر عهده گیرند تا اینکه به عنوان یک رقیب اقتصادی و فرهنگی فعالیت کنند.

 مدیر نشر اندیشه ورزان آریا در پاسخ به سوال که  چاپ و قبول کتابهای سفارش تا چه اندازه می تواند به ناشران خصوصی حوزه دفاع مقدس کمک کند، اذعان کرد: اگر هدف مخاطبان عام باشد و تعریف خاصی به نویسنده ارائه شود، مانع از بروز خلاقیتهای نویسنده خواهد شد. این امر در صورتی مطلوب است که یک پرژه انتشاراتی محسوب شود و مخاطبی خاص را در بر گیرد.

وی گفت: ناشران خصوصی می توانند با تشکیل گروهای تالیف و تدوین آثار نتایج بهتری کسب کنند، مسیر دشواری خواهد بود اما نتایج امیدوار کنندهای در بر خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار