امیر حاتمی:

نظام سلطه مصداق اصلی ظلم به ملت ایران ‌است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پیام حماسه 16 آذر ‌مبارزه با ظلم است، گفت: ‌دانشجویان آن روز برای اعتراض به استکبار فریاد برآوردند و امروز هم مردم کشورمان ‌به خوبی درک می‌کنند که‌ نظام سلطه مصداق اصلی ظلم به ملت ایران ‌است‌.
کد خبر: ۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 08December 2013

نظام سلطه مصداق اصلی ظلم به ملت ایران ‌است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با روز 16 آذر، مراسم تجلیل از فرزندان دانشجوی ممتاز، نخبه و تحصیلات تکمیلی کارکنان وزارت دفاع با حضور فرزندان ممتاز و نخبه کارکنان و خانواده آنان و جمعی از مسئولان ارشد وزارت دفاع برگزار شد.

امیر سرتیپ "امیر حاتمی" جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک به فرزندان خانوادههای وزارت دفاع برای کسب موفقیت در عرصههای علمی گفت: روز 16 آذر سال 1332 یادآور یک حادثه مهم در تاریخ این سرزمین است و در آن روز دانشجویان دانشگاه تهران با درک اهمیت استقلال و عزت کشور و حاکمیت ملی به شدت به دخالتهای استکبار جهانی اعتراض و مخالفت کردند.

جانشین وزیر دفاع افزود: در اسناد موجود است که عمده اعتراضات مردم و دانشجویان در روزهای 14تا 16 آذر اعتراض به غارت منابع کشور و پایمال شدن عزت و استقلال و اقتدار کشور و هویت دینی و اسلامی ملت ایران توسط استکبار بود و بر اثر این مخالفت تعدادی از دانشجویان به خاک و خون غلتیدند و تعدادی هم مجروح شدند.

امیر حاتمی در ادامه تصریح کرد: جا دارد از مقام همه دانشجویان فهیم و باغیرتی که در برابر زیادهخواهیهای استکبار در دوران خفقان طاغوت باغیرت تمام ایستادگی و بذل جان کردند به ویژه از شهدای دانشجویی که در اعتراض به سردمداران استکبار در سالهای خفقان حکومت پهلوی سکوت را شکستند تجلیل کنیم.

جانشین وزیر دفاع اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون در دانشگاه تهران را جنبه بارز ضداستکباری ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از کودتای 28 مرداد دانشجویان نشان دادند که با دخالت و سلطه بیگانگان مخالفند و از این جهت شایسته تجلیل و تکریماند.

امیر حاتمی ادامه داد: به مقام شامخ شهدای 16 آذر و همه شهدای دوران مبارزه اعلام میکنیم که حرکت مقدسی که شما آغاز کردید نسل جوان بعدی به ویژه دانشجویان با حضور حماسی و جوانمردی خودشان در طول دوران انقلاب آن را به اوج شکوفایی رساندند و بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس به ویژه رزمندگان و فرماندهان بسیج از همین دانشجویان جوانی بودند که حماسههای ماندگاری را آفریدند.

جانشین وزیر دفاع  با بیان اینکه پیام حماسه 16 آذر مبارزه با ظلم است، تاکید کرد: دانشجویان آن روز برای اعتراض به استکبار فریاد برآوردند و مصداق ظلم و استکبار را به درستی تشخیص دادند و امروز هم مردم ایران در تمام اقشار با توجه به تحریمهای ظالمانه به خوبی درک میکنند که همچنان نظام سلطه مصداق اصلی ظلم به ملت ایران است.

امیر حاتمی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در مکتب سرخ عاشورای حسینی پرورش یافتهاند و در سایه رهبریهای حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بالنده شدهاند، گفت: ملت ایران میدانند که راه مقابله با دشمنان کسب علم و دانش است که شما دانشآموزان و دانشجویان ممتاز انتخاب کردهاید.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیان اهمیت جایگاه علم میفرمایند «هر که به علم دست بیابد میتواند دست برتر را داشته باشد» اضافه کرد: همه میدانند که جمهوری اسلامی ایران  محکمترین و بزرگترین سند که همان  فتوای مقام معظم رهبری که یک سند خدشهناپذیر است را ارائه کرده و دشمن این مطلب را خوب درک میکند ولی با این حال به شدت با دستیابی دانشمندان ایران به علم و دانش مقابله میکند و شهدای هستهای بهترین سند این مدعایند.

حجتالاسلام عابدی استاد حوزه و دانشگاه نیز طی سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه علم در دنیای اسلام پرداخت.

گفتنی است، در این مراسم از دو رتبه تک رقمی و دو رتبه دو رقمی کنکور سال 92 و26 نفر قبول شدگان کارشناسی ارشد، 14 نفر از پذیرفتگان مقطع دکترا و یک جوان راه یافته به المپیاد کشوری با اهداء لوح و هدایای نقدی تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار