سردار دهقان در واکنش به اظهارت وزیر دفاع آمریکا:

دیپلماسی با توسل به زور نتیجه‌ای نخواهد داشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات تهدید آمیز روز گذشته وزیر دفاع آمریکا گفت: دیپلماسی بر پایه عقلانیت و منطق به نتیجه می‌رسد نه بر پایه توسل به زور، جنگ‌افروزی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها.
کد خبر: ۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 08December 2013

دیپلماسی با توسل به زور نتیجه‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان" وزیر دفاع  در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز روز گذشته وزیر دفاع آمریکا که گفته بود دیپلماسی با ایران، باید با نیروی نظامی حمایت شود، اظهار داشت: ادبیات تهدیدآمیز و لفاظیهای جنگطلبانه و به دور از عقلانیت و منطق، فاقد ارزش و نزد افکار عمومی جهانی مذموم، غیرقابل پذیرش و موجب افزایش تنفر ملتها نسبت به بکارگیرنده آنها و توسعه فضای بی اعتمادی به سردمداران سیاسی آمریکا و اثبات کننده تأثیرپذیری آنها از لابی صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ما تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج فارس میفروشیم، پرده از اهداف پروژه ایرانهراسی آنان برداشته و نشان میدهد آنان به فکر امنیت منطقه نیستند، بلکه به دنبال تأمین منافع و نجات اقتصاد بحران زده خود هستند.

وزیر دفاع تأکید کرد: ما به کشورهای دوست و برادر خود در خلیج فارس توصیه میکنیم که با هوشیاری در دام جنگ روانی نظامیان آمریکا نیفتند.

سردار دهقان گفت: سوالی که در اذهان ایجاد میشود علت تناقض موجود در اظهارات و مواضع مقامات آمریکایی است، از یک طرف منادی صلح و دفاع از حقوق بشرند و از یک طرف به طبل جنگ و تهدید میکوبند.

وی تصریح کرد: امنیت پایدار در منطقه در سایه حسن همجواری، تعامل سازنده و همکاری های مشترک متکی بر اعتماد و به دور از سوءظن قابل حصول است.
 

نظر شما
پربیننده ها