3 اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران در 10 روز اول سال

الطاف(!) آمریکایی‌ها نسبت به ایران همزمان با آغاز بهار، تنها به بازداشت و محاکمه یک ایرانی منحصر نماند؛ بلکه در همان روز پنجم فروردین نیز دستگاه قضایی آمریکا علیه هفت ایرانی به اتهام مشارکت در حملات سایبری سال‌های 2011 تا 2013 علیه چند بانک آمریکایی و یک سد در نیویورک، اعلام جرم کرد.
کد خبر: ۷۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ - 29March 2016

3 اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران در 10 روز اول سال

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، با آغاز سال جدید شمسی و طلیعه بهار، بسیاری در داخل امیدوار بودند تا هیئت حاکمه آمریکا پایبندی بیشتری نسبت به اجرای سند برجام از خود نشان دهد و از انجام اقداماتی که روح سند مزبور را مخدوش میکند و فضای بیاعتمادی بین تهران و واشنگتن را تشدید میکند، بپرهیزد؛ بویژه آنکه سردمداران کاخ سفید به سیاق هر سال، با انجام اقداماتی فریبنده و ریاکارانه همچون تبریک سال نو و پهن کردن سفره هفت سین، تلاش کردند خود را در قامت دوست نشان دهند، غافل از آنکه  سیستم قضایی و اطلاعاتی آمریکا با چراغ سبز همان کاخ سفیدنشینان چماق به دست و هویج در دهان، اقدامات گسترده ای را برای تحت فشار قراردادن ایران تدارک دیده بودند.

بازداشت احمد شیخ زاده

پنجشنبه 5 فروردین، در حالیکه اکثر مردم ایران درتعطیلات به سر میبردند، خبر بازداشت یک ایرانی در آمریکا، فضای سیاسی و رسانهای کشور را تحت تاثیر قرار داد؛ خبرگزاری رویترز در این باره مدعی شد که احمد شیخ زاده به اتهام پولشویی و مسائل مالیاتی از سه هفته پیش بازداشت شده است.

دادستان آمریکا در دادگاه فدرال بروکلین نیویورک، احمد شیخ زاده که خبرگزاری رویترز از وی به عنوان مشاور هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل یاد می کند را به نقض تحریمهای علیه ایران متهم کرده است.

استیو زیسو، وکیل احمد شیخزاده، ۶۰ ساله، گفته است که موکلش در دادگاه ضمن ابراز بی گناهی، اتهامهای وارده را نپذیرفته است. پالما چن، یک قاضی دادگاه منطقهای آمریکا، برای شیخ زاده قرار سه میلیون دلاری صادر کرد.

مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشت کوتاه پیرامون بازداشت شیخ زاده  متذکر شد: بازداشت احمد شیخ زاده مشاور نمایندگی ایران در سازمان ملل از سوی دستگاه قضایی آمریکا نوعی گروگان گیری است. این دستگیری مشخصا از جانب کسانی کارسازی شده که به صهیونیستها مرتبطند از جمله خانم تالی فرهادیان دادستان شرق نیویورک که همسر یک صهیونیست نام و نشان دار است.

 این تحلیلگر خاطرنشان کرد: من فکر می کنم هدف اصلی از این گروگان گیری، آزادی نمازیها (سیامک و باقر) در ایران است؛ کسانی که امریکاییها آنها را بزرگترین صید اطلاعاتی ایران در یک دهه گذشته خواندهاند. در واقع آمریکا وارد فاز جدیدی از تقابل اطلاعاتی- امنیتی با ایران شده که نقش اقتصاد در آن بسیار برجسته است. دیوید کوهن دقیقا به همین دلیل از وزارت خزانه داری آمریکا به سازمان سیا رفت و حالا ظاهرا کارش را شروع کرده است.

کیفرخواست بی سابقه سیستم قضایی آمریکا علیه 7 ایرانی

اما الطاف(!) آمریکاییها نسبت به ایران همزمان با آغاز بهار، تنها به بازداشت و محاکمه یک ایرانی منحصر نماند؛ بلکه در همان روز پنجم فروردین نیز دستگاه قضایی آمریکا علیه هفت ایرانی به اتهام مشارکت در حملات سایبری سالهای 2011 تا 2013 علیه چند بانک آمریکایی و یک سد در نیویورک، اعلام جرم کرد.
 
«لورتا لینچ» دادستان کل آمریکا، در یک کنفرانس خبری مدعی شد که خرابکاری این هفت ایرانی دهها میلیون دلار خسارت به بانکها و یک سد در نیویورک وارد کرده است. او گفت که حمله به این سد میتوانست خطری آشکار و فوری برای آمریکاییها در پی داشته باشد. خانم لینچ همچنین حملات سایبری مورد ادعا را مرتبط با امنیت ملی آمریکا خواند.

خبرگزاری رویترز نیز کیفرخواست مزبور را در سیستم قضایی آمریکا بیسابقه خواند و این اعلام جرم را یکی از اعلام جرمهای سطح بالا در سیستم قضایی آمریکا علیه شهروندان یک کشور خارجی به اتهام حملات سایبری دانست.

تحریم شرکت هوایی ماهان

ششم فروردین نیز، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت هوایی ماهان را بار دیگر تحریم کرد؛ مسئولان خزانه داری آمریکا بهانه این تحریم را کمک شرکت هوایی مزبور به سپاه پاسداران و حزبالله لبنان دانستند؛ همچنین  دو بازرگان و دو شرکت خارجی هم به دلیل ارتباط با هواپیمایی ماهان، در فهرست تحریمهای آمریکا قرار گرفتند.

دشمنی آمریکا بدون پردهپوشی است/ نمیشود انسان حمل بر صحّت بکند

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی در 28 بهمن سال گذشته بیان کردند: سیاستمداران آمریکایی اعتراض میکنند که چرا در راهپیماییهای ایران و در اجتماعات ایران، مردم میگویند «مرگ بر آمریکا». خب [وقتی] شما اینجوری عمل میکنید، میخواهید مردم ایران چه بگویند؟ این گذشتهی شما است، این سابقهی شما است، این [هم] رفتار امروز شما است.

دشمنی شما حتّی بدون پردهپوشی است. بله، در دیدارهای خصوصی لبخند میزنند، دست میدهند، حرفهای چربونرم میزنند، زبان خوش به کار میبرند؛ [امّا] این مربوط به دیپلماسی دیدارهای خصوصی است؛ اهمّیّتی ندارد، ارزشی ندارد، تأثیری در واقعیّت ندارد. واقعیّت این است که قرارداد را ببندند، مذاکرات را بکنند، دو سال چکوچانه بزنند، بعد که قضایا تمام شد بگویند حالا ما نمیگذاریم، و تهدید کنند که میخواهیم تحریم جدید بگذاریم برای اینکه سرمایهگذار خارجی بترسد، واهمه کند و نزدیک نیاید؛ تصریح هم میکنند به این! آمریکا این است؛ در مقابل این دشمن نمیشود انسان چشم خود را ببندد، نمیشود انسان حمل بر صحّت بکند.

این [دربارهی] وفای به عهدشان و قابل اعتماد نبودنشان. ملّت عزیز ایران! طرف شما یک چنین عنصری است؛ بیدار باید بود، هشیار باید بود. ما نمیخواهیم برای خودمان دردسر بیخودی درست کنیم؛ بعضیها نگویند شما مدام آمریکا را وادار میکنید و تحریک میکنید؛ نه، آمریکا تحریک نمیخواهد، آمریکا دشمن است. آمریکا یک روز صاحب ایران بوده است، انقلاب آمده این [کشور] را از دستش بیرون آورده است؛ از پا نمیخواهد بنشیند تا وقتیکه دوباره خودش را مسلّط بکند. آمریکا این است.

سرو سبزی پلوماهی برای کاخ سفید نشینان و تحریم برای ایران نشینان

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مانند سال های گذشته ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال نو خورشیدی گفته بود:  برای اولین بار در چند دهه گذشته، فرصتی برای آینده متفاوتی(!) بوجود آمده است.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام که ظهر روز شنبه به وقت واشنگتن منتشر شد اضافه کرد: در جشن مربوط به نوروز کاخ سفید 'سبزی پلو ماهی' و 'نان برنجی' عرضه خواهد شد و کاخ سفید میزبان ایرانی - آمریکایی ها از سراسر ایالات متحده خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار