از سوی ماموران انتظامی استان هرمزگان صورت گرفت

کشف ۵ تن انواع مواد مخدر به وسیله سگ‌های مواد یاب

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به کشف ۵ تن مواد مخدر در محور مواصلاتی میناب - بندرعباس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۷۴ تن و 63 کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف شد.
کد خبر: ۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸ - 08December 2013

کشف ۵ تن انواع مواد مخدر به وسیله سگ‌های مواد یاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "رضا محمدی یگانه" فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این رابطه  اظهار داشت: در ادامه فعالیتهای مستمر فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته 16 آذرماه ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی "چغازردی" میناب حین کنترل محور مواصلاتی میناب- بندرعباس به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و با رعایت نکات ایمنی آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از کامیون و استفاده از سگهای موادیاب 5 تن و 131کیلو و 600 گرم انواع مواد مخدر شامل 4 تن و 772 کیلوگرم تریاک، 197 کیلو و 600 گرم حشیش و 162 کیلوگرم هروئین را که به طرز ماهرانهای جاسازی شده بود کشف کردند، افزود: راننده کامیون دستگیر و تعدادی از افراد مرتبط با این موضوع نیز شناسایی شدند.
 
"محمدی یگانه" ضمن اشاره به اینکه این مواد در یکی از روستاهای اطراف چابهار بارگیری شده بود، خاطرنشان کرد: محموله مذکور در پوشش حمل موز جهت انتقال به تهران از این مسیر در حال عبور بود.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران انتظامی هرمزگان با انجام اقدامات اطلاعاتی، بهرهگیری از شیوههای پلیسی و اشرافیت کامل بر حوزه استحفاظی و محورهای فرعی و اصلی استان موفق شدند ضمن توقیف 679 دستگاه خودرو سبک و سنگین و 101 دستگاه موتورسیکلت حامل موادمخدر، 74 تن و 63 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کنند.
 
وی با بیان اینکه این مقدار مواد کشف شده شامل 61 تن و 205 کیلوگرم تریاک، 10 تن و 897 کیلوگرم حشیش، یک تن و 826 کیلو هروئین و 135 کیلوگرم سایر مواد است، افزود: در این ارتباط 3 هزار و 417 نفر از عوامل تهیه، حمل و توزیع موادمخدر دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
 
این مقام انتظامی استان یادآور شد: با توجه به ورود موادمخدر به ویژه موادصنعتی و خطرات جبران ناپذیر این گونه مواد، تلاشهای زیادی در جهت پیشگیری از گرایش جوانان به این نوع مواد صورت گرفته و کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر با حضور در مدارس، مساجد و دیگر مکانهای آموزشی نسبت به آموزش و آگاهسازی عموم مردم اقدام میکنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار