ما آماده‌ایم-361

استقبال پرشور کاروان‌های راهیان نور از نمایشگاه هوایی ارتش در دزفول

فرمانده پایگاه چهارم وحدتی دزفول گفت: در ایام نوروز امسال شاهد استقبال بسیار پرشور زائران سرزمین‌های نور به ویژه جوانان از نمایشگاه هوایی دزفول بودیم.
کد خبر: ۷۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ - 30March 2016

استقبال پرشور کاروان‌های راهیان نور از نمایشگاه هوایی ارتش در دزفول

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان سیدحمیدرضا آشنا فرمانده پایگاه چهارم وحدتی دزفول در حاشیه نمایشگاه بزرگ راهیان نور در این پایگاه با بیان اینکه نمایشگاه های راهیان نور در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان نقش مؤثری برعهده دارند؛ افزود: در ایام نوروز امسال شاهد استقبال بسیار پرشور زائران سرزمین های نور بویژه جوانان از نمایشگاه هوایی دزفول بودیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان سیدحمیدرضا آشنا، فرمانده پایگاه چهارم وحدتی دزفول در ادامه به سیر تکامل نمایشگاه راهیان نور در پایگاه هوایی وحدتی دزفول پرداخت و گفت: در ابتدای تشکیل نمایشگاه، فقط دستاوردهای همین پایگاه در معرض دید زائرین مناطق عملیاتی قرار میگرفت، بعد از استقبال گسترده عموم مردم، از حدود 11 سال پیش قرار بر این شد که بخشی از توانمندیها و ابتکارات کل نیروی هوایی به معرض دید همگان گذاشته شود.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول به حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: من و هم دورهایهای من نسلی هستیم که تا حدودی دوران جنگ و انقلاب را درک کردهایم و برپایی این چنین نمایشگاههایی را وظیفه ذاتی خود میدانیم و حداکثر تلاش خود را میکنیم که فرهنگ شهادت نسل اول انقلاب را به نسلهای بعدی منتقل کنیم.

وی درباره ماههای ابتدایی جنگ تحمیلی افزود: مقاومت مردم دزفول و کارکنان پایگاه چهارم شکاری این شهر باعث شد که خواب صدام در فتح 3 روزه خوزستان آشفته شود و تمام معادلات صدام به هم بریزد.

امیر سرتیپ دوم خلبان آشنا نقش پررنگ پایگاه دزفول در عملیات غرورآفرین آزادسازی خرمشهر را از افتخارات این پایگاه معرفی کرد و افزود: به نیروی هوایی ارتش ابلاغ شد که در عملیات فتح المبین قرار است خرمشهر آزاد شود، کارشناسان نیروی هوایی در آن مقطع با بررسیهای دقیق به این نتیجه رسیدند بهترین اقدامی که میتوان برای این عملیات انجام داد، انهدام پلی بود که عراقی ها بر روی رودخانه اروندرود ساخته بودند.

امیر آشنا افزود: دشمن از ابتدای جنگ این پل را ساخته بود و نیروهای خود را در خرمشهر و آبادان پشتیبانی میکرد، یک فروند جنگنده اف4 نیروی هوایی ارتش به خلبانی مرحوم اسکندری و امیر سرتیپ زمانی با وجود پدافند بسیار قوی در اطراف این پل، در 16 اردیبهشت سال 61 آن را منهدم کردند و باعث شدند که نیروهای عراقی با آغاز عملیات فتح المبین نتوانند پشتیبانی شوند و با پیشروی نیروهای ایرانی در خرمشهر، عراقی ها نتوانستند عقب نشینی کنند و بیش از 19 هزار نفر از نیروهای عراقی به اسارت درآمدند.

فرمانده پایگاه شکاری وحدتی دزفول به تقدیم بیش از 50 شهید خلبان این پایگاه به انقلاب اشاره کرد و گفت: شهید عباس بابایی سالها در این پایگاه خدمت کرد، شهید لشکری سیدالاسرای ایران از این پایگاه به مأموریت اعزام شد و به اسارت دشمن درآمد، اولین شهید خلبان که 6 ماه قبل از آغاز رسمی جنگ به شهادت رسید شهید باستانی بود و نیز شهید شیخ حسنی که روی باند فرودگاه بر اثر موشکباران جنگندههای دشمن به شهادت رسید، جزو افتخارات پایگاه چهارم شکاری دزفول هستند.

نظر شما
پربیننده ها