حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اقتصاد مقاومتی نه به «تسلیم» و «تحریم» است/ ما خواهان قطع رابطه با دنیا نیستیم

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نه به «تسلیم» و نه به «تحریم» است گفت: ما نمی‌خواهیم با دنیا قطع رابطه کنیم.
کد خبر: ۷۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ - 01April 2016

اقتصاد مقاومتی نه به «تسلیم» و «تحریم» است/ ما خواهان قطع رابطه با دنیا نیستیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام کاظم صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبههای امروز خود، اظهار داشت: روز 12 فروردین روز تولد پدیده جدید الهی و تحقق وعده خدا مبنی بر حکومت صالحان با انتخاب خود مردم و بدون هیچ تحمیلی است.

وی افزود: 12 فروردین 58 تحقق عرش خدا و بیسابقهترین حضور جمعی مردم در طول تاریخ بود. در طول انقلاب امام (ره) تصمیماتی که بدون دخالت مشاورین انجام میدادند تصمیمات نورانی بود و معلوم بود کار خداست اما آنجاهایی که برخی امروز هم مدعی هستند مواردی را به ایشان تحمیل میکردند بعدها دچار مشکل میشد.

صدیقی ادامه داد: مردم میخواهند قوانین، اقتصاد و راه و روش زندگیشان الهی باشد. ادارات، کانونهای اقتصادی، دانشگاهها و .. ما هنوز با نقطهای که شهدا و امام شهدا و خلف آن بزرگوار و انسانهای صالح انتظار دارند، خیلی فاصله دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در این 37 سال انتظار داشتیم دارای مدینه فاضله، ادارات و دولت اسلامی و مدارس دینی باشیم و دولت ما دولت مجری فرمانهای خدا و ولایت فقیه باشد و از خودش مایه نگذارد و همه قوانین ما در چارچوب شئونی که خداوند نازل کرده، باشند و اینها نمی شود مگر اینکه امنیت دینی و اقتصاد دینی تامین شود. اقتصاد باید اسلامی باشد و دولت و دستاندرکاران اقتصاد امین خدا و مردم باشند.

صدیقی گفت: آیا امروز رئیسجمهور، وزرا و مسئولین راه سلیمان (ع) را میروند و از خود میپرسند این مسئولیت و آزمون بزرگی است و خداوند از ما امتحان میگیرد و یا مقصد و امانتداری را فراموش کرده و هر کسی درجزیره مسئولیت خود سازش را میزند. امیدوارم همه ما در انجام مسئولیت خود کوتاهی نکنیم.

وی در ادامه سخنان خود و در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: همه باید به دنبال حیات طیبه باشیم و این قشونکشیها و مغرور شدن به رای زیاد و اینکه بگوییم ما رای آوردهایم و شما رای نیاوردهاید «الهاکم التکاثر» است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: دشمن برنامههای خطرناکی را برای جوانان ما وضع کرده و شبکههای اجتماعی با تزریقهای خود به جامعه آنان را هدف قرار دادند. باید در بنیان دانشگاهها و مدارس تحول انقلابی صورت گیرد. دشمن در حال بمباران و موشکباران فرهنگی است و باید به داد جوانان برسیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: دشمن میخواست با تحریم ملت ما را فلج کند تا مردم بگویند نباید انقلاب میکردیم. این القائات شیطان بزرگ است و شیطانهای کوچک در کشور هم به این مسئله دامن میزنند و میگویند ما بر سر دو راهی تحریم و یا تسلیم هستیم. اما اگر تسلیم شویم باید تا آخر تسلیم شویم و دشمن کوتاه نمیآید.

وی افزود: البته مقام معظم رهبری راه سومی را پیش رو گذاشتند و آن اقتصاد مقاومتی است. یعنی نه تسلیم نه تحریم. ما نمیخواهیم با دنیا قطع رابطه کنیم و فقط این دولت نیست که میخواهد با دنیا رابطه برقرار کند. ما از ابتدای انقلاب جز با رژیم صهیونیستی به دنبال قطع رابطه با هیچ کشوری نبودیم و آمریکا هم خودش شیطنت میکرد.

صدیقی ادامه داد: اما برخی از مسئولین که این باور را دارند ما باید زیر یوغ دشمنان باشیم گویا آیات قرآن را نخواندهاند. برخی که میگویند فردا، فردای مذاکره است نه موشک خودشان میدانند دشمنان ما را در مسائلی که میخواهند متوقف کنند، متوقف نمیشوند و به سرعت به پیش میروند.

وی افزود: مثلا در مسئله هستهای که ما متوقف شدیم آیا آنها هم متوقف شدند؟ در مسئله توان نظامی و دفاعی هم همینطور است. آنها با سرعت در حال پیشرفت هستند لذا باید در امکانات دفاعی به قدری قوی شویم که دشمن توان جنگ با ما را نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: دشمن انقلاب دشمن خداست و این قراردادها برای آنها اعتبار ندارد لذا باید آماده و سنگرنشین باشیم و نمیدانم برخی چرا این حرفها را میزنند و افکار را مشوش میکند. به حکم قرآن ما باید در قدرت دفاعی به حدی برسیم که دشمن جرات حمله نداشته باشد.

صدیقی در پایان اظهار داشت: ما باید یک انقلاب اقتصادی، اداری و اخلاقی داشته باشیم و اینها به تنهایی توسط دولت و مردم صورت نمیگیرد و همه باید پای کار بیایند.

نظر شما
پربیننده ها