از سوی نشر دارخوین؛

"در اسارت فقط خدا بود و خدا..." روانه بازار نشر می‌شود

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس گفت: نام کتاب "در اسارت فقط خدا بود و خدا..." برگرفته از سخن سید الاسرا مرحوم "ابوترابی" در نخستین سخنرانیش بعد از آزادی از اردوگاه‌های عراق بود.
کد خبر: ۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸ - 15December 2013

فاطمه علی پور دهاقانی، نویسنده کتابهای دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت:  لحظههای حیات انسان پر از خاطرات تلخ و شیرین بوده و هست؛ خاطرات دوران اسارت، خاطراتی بس فراموش نشدنی هستند که با ثبت و نگارش آنها در قلب تاریخ می توان آنها را به نسل های آینده انتقال داد.

وی با تاکید بر اهمیت ثبت و نگارش خاطرات اسارت در مقال هجمههای فرهنگی و ... دشمن افزود: با ثبت این خاطرات برآنیم تا به دشمنان این نظام بگوییم این انقلاب شکوهمند و هشت سال دفاع مقدس با رشادتها و ایثارگریهای فرزندان این مرز و بوم و با خون پاک شهیدان به ثمر رسیده و مطمئن باشند که هدف ما استقلال و تمامیت ارضی است که تا رسیدن به هدف اصلی و نهایی یعنی ظهور حضرت مهدی موعود ادامه خواهد داشت.

این نویسنده دهاقانی تصریح کرد: دوران اسارت هر رزمنده ای مثل دوران دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ معاصر کشور ماست که تاثیر مهمی بر مخاطب می گذارد و هر چند در این زمینه کتاب، فیلم و ... تهیه شود باز هم کم است.

علی پور بیان داشت: هرچه از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم بسیاری از ماجراهای جنگ، ایثارها و رشادت ها اندک اندک از یادها می روند.اما می شود با ثبت و نگارش آنها میتوان مانع این اتفاق شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب "در اسارت فقط خدا بود و خدا..." پنجمین کتابی است که وی در زمینه دفاع مقدس نوشته است، خاطرنشان کرد: آنچه در این کتاب به اختصار به تقریر در آمده شمهای است از بیان همهی رنجها و مرارتهای اسارت و خاطرات زندگی اسرای مظلوم جنگ تحمیلی در اردوگاهها و زندانهای حزب بعث عراق به روایت آزاده "ماشاءالله عسگری زاده" که طی هشت سال اسارت در اردوگاههای موصل عراق به رشته تحریر درآمده است.

این نویسنده دفاع مقدس اضافه کرد: نام کتاب "در اسارت فقط خدا بود و خدا..." برگرفته از سخن مرحوم ابوترابی در نخستین سخنرانیش بعد از آزادی از اردوگاههای عراق است.

علی پور دهاقانی اظهار داشت: خاطرات دفاع مقدس فقط ذکر مصیبت و مطرح کردن دردها و آلام رزمندگان نیست. چنان که در این کتاب لابه لای خاطرات بیان شده آموزه های مهمی را پیدا کرد که شاید هیچ گاه در شرایط عادی اتفاق نمی افتادند.

وی با اشاره به اینکه کتاب به صورت خاطره وار به نگارش درآمده است، تصریح کرد:  با خواندن این کتاب و خاطرات آن خواننده متوجه می شود که محدودیت های وسیعی که دشمن در دوران اسارت برای رزمندگان به وجود می آورد خود تبدیل به عاملی می شد تا آنها ابتکار عمل را در دست گیرند و کارها و ابداعاتی کنند.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس افزود: در این کتاب خاطرات حاج ماشاالله عسگری زاده از موقع اجرای عملیات و لو رفتن آن و ....تا هشت سال اسارت و بازگشت به میهن در 150 صفحه در رقع وزیری و بیش از 100 خاطره در زمینه های مختلف (گرامی داشت اعیاد، محرم در اسارت، رمضان در اسارت، خیاطی در اسارت و...) به همراه ضمیمهای از نامهها و عکس های دوران اسارت و زمان آزادی از سوی نشر دارخوین چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما
پربیننده ها