گزارش ترند از تعاملات دیپلماتیک کشورمان؛

افزایش تعاملات دیپلماتیک اهمیت نقش ایران را نشان می دهد

پذیرش اهمیت نقش و نفوذ ایران در سطح منطقه و جهان باعث شده است هیئت های دیپلماتیکی از کشورهای مختلف برای رایزنی با مقامات ایرانی وارد تهران شوند.
کد خبر: ۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹ - 09December 2013

افزایش تعاملات دیپلماتیک اهمیت نقش ایران را نشان می دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، پذیرش نقش ایران در موضوعاتی مانند بحران سوریه از سوی دیگر کشورها و اهمیت توافق هسته ای کشورمان با گروه 1+5 باعث آگاهی بیشتر از اهمیت و نقش ایران در سطح منطقه و جهان گردیده و این موضوع با مسائلی نظیر گسترش تعاملات دیپلماتیک و رایزنی های سیاسی همراه شده است.

در این رابطه ترند گزارش داد: طی هفته های اخیر علاوه بر سفرهای خارجی مقامات ایرانی به کشورهای منطقه شاهد ورود گسترده مقامات دیگر کشورها به خصوص کشورهای منطقه به ایران بوده ایم، که نشان از اهمیت ایران برای این کشورها و نقش آن در منطقه دارد، به گونه ای که به نظر می رسد نوعی رقابت برای تعامل با ایران در حال شکل گیری است.

در این رابطه علاوه بر توجه به سفر مقامات کشورهای مهم منطقه از جمله ترکیه، عراق و امارات به تهران در هفته های گذشته، در روزهای آتی نیز پایتخت ایران میزبان مقاماتی از کشورهایی فراتر از خاورمیانه خواهد بود.

بدین نحو که طبق برنامه ریزی های اعلام شده قرار است روز سه شنبه وزیر خارجه روسیه برای رایزنی با مقامات ایرانی پیرامون موضوعات مختلف طی سفری دو روزه وارد تهران شود و در جمعه آینده نیز هیئت های پارلمانی از دو کشور اروپایی فرانسه و کرواسی به ایران می آیند.

در واقع هر چند کشورهای منطقه مانند ترکیه در پی استحکام بخشیدن به روابط خود با ایران به دلایلی مانند ضرورت همکاری با ایران برای به نتیجه رسیدن مسائل می باشند، ولی به نظر می رسد کشورهای دیگر به خصوص فرانسه با مشاهده تداوم و استحکام مبانی اصولی سیاست خارجی ایران در سطح منطقه به خصوص سوریه نقش کشورمان را در این رابطه پذیرفته و در پی تعامل با مقامات ایرانی برآمده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار