سردار دهقان عنوان کرد

برنامه وزارت دفاع برای دستیابی به فناوری بومی برتری‌ساز در سال 95

وزیر دفاع گفت: دستیابی به دانش و فناوری بومی برتری‌ساز را از اولویت‌های وزارت دفاع در سال ۹۵ برشمرد و گفت: با این رویکرد هوشمندانه همواره دشمن را در موضع غافلگیری قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 05April 2016

برنامه وزارت دفاع برای دستیابی به فناوری بومی برتری‌ساز در سال 95

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که بهمنظور بازدید از صنایع وابسته به این وزارتخانه به استان اصفهان سفر کرده است، در جمع کارکنان شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) طی سخنانی با اشاره به ظرفیتهای باالقوه و بالفعل فراوانی که در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیل به رشد و تعالی وجود دارد گفت: سال ۹۵ سال تعیینکنندهای است و باید با بهرهگیری از فضایی که بهوجود آمده است، گامهای بلندی برای تولید قدرت نرم و سخت و شکوفایی اقتصاد مولد برداریم و با تولید مضاعف قدرت نرم و سخت باید دشمن را در تحریم، تبلیغ و نفوذ ناکام کنیم.

وی با بیان اینکه توطئههای نظام سلطه به دلیل ذات شرارتآمیز و خباثت آلودشان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد : باید با بهکارگیری همه عناصر قدرت در حوزههای سیاسی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی و در سایه هماهنگی و انسجام همه قوا کشور را در برابر تهدیدات همهجانبه دشمن مصونیت بخشید.

وزیر دفاع با اشاره به عملکرد وزارت دفاع در 2.5 سال گذشته گفت: در این بازه زمانی با وجود همه محدودیتها توانستهایم ضمن تأمین نیازهای چند برابری نیروهای مسلح، به عملکرد چندین برابری در اکثر حوزهها دست پیدا کنیم و این حاصل نشد مگر در سایه همت، تلاش، روحیه جهادی و خودباوری دانشمندان، متخصصان و کارکنان وزارت دفاع؛ که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(س) شعار ما توانستیم را محقق کردند.

سردار دهقان، دستیابی به دانش و فناوری بومی برتریساز را از اولویتهای وزارت دفاع در سال ۹۵ ذکر کرد و افزود: با این رویکرد هوشمندانه همواره دشمن را در موضع غافلگیری قرار خواهیم داد.

وی گفت: امروز افتخار صنایع دفاعی این است که بدون وابستگی به خارج از مرزها و با اتکا به دانش و استعدادهای داخلی با رعایت کامل استانداردها نیازهای بخش دفاع را به خوبی پاسخگو هستند.

وزیر دفاع در پایان، تعامل همهجانبه و سازنده با کشورهای همسایه بهویژه کشورهای حوزه خلیج فارس را از رویکردهای اصلی دیپلماسی دفاعی در سال جدید ذکر کرد و افزود: ظرفیتهای فراوانی برای همکاری وجود دارد و باید با حسن نیت و اعتماد متقابل آنها را اجرایی کرد و در سایه آن امنیت پایدار را در منطقه نهادینه و از شر خطراتی همچون تروریسم نجات داد.

نظر شما
پربیننده ها